• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nio rozdaje, żeby nie zniknąć? Dramatyczna walka chińskiego producenta o przetrwanie w Europie

28.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Leasing, zwrot i prezent w baterii
  • Czy to już kapitulacja?
  • Belgia i potem…?
  • Dlaczego Nio nie zdobywa Europy?
  • Czy Nio ma jeszcze szansę?
  • Co to oznacza dla Polski?

Chiński producent samochodów elektrycznych, Nio, miał wielkie ambicje związane z Europą. Niemcy, Holandia i Norwegia zostały określone jako kluczowe rynki. Jednak rzeczywistość brutalnie zweryfikowała plany. W maju tego roku firma sprzedała w Niemczech zaledwie 22 auta – o 13 mniej niż rok wcześniej. W całej Europie łącznie – zaledwie 58 pojazdów. To wynik, który dla większości producentów byłby alarmem. Dla Nio – to już stan krytyczny.

Leasing, zwrot i prezent w baterii

Aby przyciągnąć klientów, Nio uruchomiło wyjątkowo łagodne warunki leasingu. Samochód można wynająć na 12 miesięcy i oddać po pół roku – bez żadnych kar czy dodatkowych kosztów. Do tego firma dorzuca darmowy abonament na baterię (BaaS), który w standardzie potrafi kosztować nawet ponad 1200 zł miesięcznie.

To wszystko nie wygląda jak przemyślana strategia promocyjna, ale ostatnia deska ratunku. Co ciekawe, posiadacze modeli ET5 i ET7 mogą liczyć również na dwa lata darmowej usługi Nio Power, czyli dostęp do ograniczonej liczby stacji szybkiej wymiany baterii.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Czy to już kapitulacja?

Nio zaczyna wycofywać się z własnej strategii. Marka, która jeszcze niedawno promowała bezpośrednią sprzedaż online i własne salony, zaczyna szukać partnerów wśród dealerów samochodowych. W Europie model sprzedaży wyłącznie przez Internet sprawdził się tylko w jednym przypadku – Tesli, która konsekwentnie rozwijała ten kanał przez lata. Nio takiego zaplecza i lojalności nie ma.

REKLAMA

Do tego dochodzi próba wejścia w niższy segment cenowy. Marka rozpoczęła sprzedaż swojego najtańszego modelu Firefly w Holandii, Norwegii i Danii. Planuje również sprzedaż modeli Onvo jako Nio – co oznacza, że firma rozmywa granicę między segmentami i prawdopodobnie liczy na większą rozpoznawalność głównej marki.

firefly ev

Belgia i potem…?

Najnowszym ruchem firmy było otwarcie działalności w Belgii. Sprzedaż ma ruszyć jeszcze w tym roku. Ale trudno nie zadać pytania: czy to ofensywa, czy raczej rozpaczliwa próba zdobycia nowych rynków zanim całkowicie wycofa się z Europy?

Polska jest jednym z krajów, do których Nio zapowiadało wejście w 2026 roku. Jeśli jednak tempo spadku sprzedaży się utrzyma, a obecna strategia nie przyniesie rezultatów, istnieje realne ryzyko, że Nio zwinie się z Europy zanim dotrze nad Wisłę.

Dlaczego Nio nie zdobywa Europy?

Powodów niepowodzenia jest kilka:

  • Brak silnej sieci wsparcia – europejscy klienci wciąż cenią kontakt z dealerem, możliwość serwisu w pobliżu i fizyczne przetestowanie auta.
  • Problemy z rozpoznawalnością marki – dla przeciętnego Europejczyka Nio to nadal „egzotyczna” marka z Chin.
  • Brak przewagi technologicznej – choć Nio oferuje ciekawe rozwiązania jak wymienne baterie, nie są one dostępne w dużej skali. W Niemczech działa zaledwie kilkanaście takich stacji.
  • Agresywna konkurencja – na rynku już są obecne takie marki jak Tesla, BYD czy MG. A kolejne chińskie firmy szykują się do wejścia do Europy.

Czy Nio ma jeszcze szansę?

Teoretycznie – tak. Jeśli uda się ustabilizować sprzedaż, nawiązać skuteczne partnerstwa dealerskie i zaoferować dobre wsparcie posprzedażowe, to marka może utrzymać się na rynku. Ale czas działa na jej niekorzyść. Europejski klient jest coraz bardziej wymagający, a konkurencja – coraz silniejsza.

Z drugiej strony – ofensywa tanich modeli może dać Nio drugą szansę. Jeśli Firefly i Onvo zostaną dobrze przyjęte, firma może wrócić na właściwe tory. Problem w tym, że zaufanie raz utracone bardzo trudno odbudować.

nio es6

Co to oznacza dla Polski?

Dla polskiego rynku może to oznaczać jedno – debiut Nio w naszym kraju wcale nie jest pewny. Jeśli sprzedaż nadal będzie spadać, firma może podjąć decyzję o wycofaniu się z Europy. Nawet jeśli plany wejścia do Polski wciąż są oficjalne, rzeczywistość może je brutalnie zweryfikować.

REKLAMA

Dla polskich klientów i fanów elektromobilności to również ważny sygnał: nie każda marka z Chin to murowany sukces. Warto obserwować rozwój wydarzeń i z dużą ostrożnością podchodzić do zapowiedzi nowych producentów.

Czy uważacie, że Nio jeszcze ma szansę zawalczyć o europejskiego klienta, czy to już ostatnie chwile chińskiego producenta na naszym kontynencie? Dajcie znać w komentarzach – Wasze opinie są dla nas ważne.

Źródło: elektrowoz
Tagi: EuropaholandiaNiemcyNionio polskaNorwegiaPolskaWyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

byd dolphin surf
Aktualności

BYD wyprzedza Teslę w Europie i szykuje prawdziwą ofensywę produktową

2025-06-29
moia vw id. buzz ad
Aktualności

Autonomiczny Volkswagen ID. Buzz AD wjeżdża na ulice – rewolucja mobilności z Hamburga

2025-06-25
auta elektryczne sprzedaż maj 2025
Aktualności

Boom na auta elektryczne w Polsce trwa. Maj 2025 przynosi rekordowe dane

2025-06-24

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.