Spis treści
Marka Nio przygotowuje kolejną mocną premierę. Jej submarką Onvo złożyła właśnie wniosek o licencję sprzedażową dla modelu Onvo L90 – masywnego SUV-a z imponującymi parametrami technicznymi. Co wiemy o tym elektrycznym kolosie?
Imponujące rozmiary i osiągi
Onvo L90 to prawdziwy gigant na kołach. Mierzący ponad 5,1 metra długości i niemal 2 metry szerokości SUV zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Dokładne wymiary to 5145 mm długości, 1998 mm szerokości i 1766/1786 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 3110 mm. Masa własna pojazdu waha się między 2250 a 2385 kg, w zależności od zainstalowanego pakietu baterii.
Pod względem osiągów Onvo L90 również robi wrażenie. Wersja z dwoma silnikami elektrycznymi może pochwalić się łączną mocą 440 kW, co przekłada się na około 590 KM. Jednostka zamontowana na przedniej osi generuje 100 kW, natomiast silnik tylny dostarcza aż 340 kW mocy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 200 km/h.
Przestrzeń dla całej rodziny
Onvo L90 zaprojektowano z myślą o dużych rodzinach. SUV oferuje konfigurację sześciomiejscową z trzema rzędami siedzeń. To drugi model w portfolio submarki Onvo, po średniej wielkości SUV-ie L60, który na rynku chińskim konkuruje bezpośrednio z Teslą Model Y.
Według oficjalnych informacji przekazanych przez prezesa Onvo, Shen Fei, nowy model będzie standardowo wyposażony w akumulator o pojemności 85 kWh. To istotna zmiana w porównaniu z Onvo L60, który w podstawowej wersji oferował baterię o pojemności 60 kWh. Większa pojemność akumulatora w standardzie to prawdopodobnie odpowiedź na zwiększone zapotrzebowanie energetyczne wynikające z gabarytów pojazdu.



Technologia i wyposażenie
Podobnie jak wszystkie pojazdy z rodziny Nio, również Onvo L90 będzie wspierać technologię wymiany baterii. Klienci będą mogli wybierać między akumulatorami wykorzystującymi ogniwa LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe) oraz bateriami z ogniwami litowo-jonowymi NMC, dostarczanymi przez takich producentów jak BYD, CATL i CALB.
Samochód będzie poruszać się na 20-calowych kołach z opcjonalną możliwością zamontowania 21-calowych obręczy. Zwraca uwagę również brak wystających jednostek lidaru, co sugeruje bardziej eleganckie podejście do integracji sprzętu wspomagającego jazdę autonomiczną.
Zmiany w kierownictwie i ambitne cele sprzedażowe
Premiera L90 nastąpi w szczególnym momencie dla submarki Onvo. Na początku kwietnia doszło do zmiany na stanowisku prezesa – Alan Ai ustąpił miejsca Shen Fei, który wcześniej kierował działem Nio Power. Powodem roszady były niesatysfakcjonujące wyniki sprzedaży modelu L60, który od września 2023 roku nie spełnia oczekiwań.
W marcu Onvo sprzedało 4049 samochodów, co stanowi zaledwie ułamek ambitnego celu 20 000 jednostek miesięcznie. Mimo to grupa Nio nie rezygnuje z ambitnych planów i wyznaczyła cel sprzedażowy na 2025 rok na poziomie 440 000 pojazdów, z czego połowa ma przypadać właśnie na markę Onvo.



Kiedy zobaczymy L90?
Oficjalna prezentacja Onvo L90 ma nastąpić już w przyszłym tygodniu podczas Shanghai Auto Show, które rozpoczyna się 23 kwietnia. Oficjalna premiera rynkowa planowana jest na trzeci kwartał bieżącego roku.
Proces uzyskania licencji sprzedażowej w Ministerstwie Przemysłu i Informatyki (MIIT) jest ostatnim ważnym etapem regulacyjnym przed wprowadzeniem modelu na chiński rynek. Katalog regulacyjny został już udostępniony do publicznych konsultacji, które potrwają od 17 do 23 kwietnia.
Strategiczne znaczenie dla Nio
Onvo L90 będzie produkowany w zakładzie F2 Nio w strefie rozwoju ekonomicznego i technologicznego Hefei w prowincji Anhui. To istotny model w strategii grupy Nio, która poprzez submarką Onvo stara się dotrzeć do szerszego grona klientów.
Rosnąca konkurencja na chińskim rynku elektryków zmusza producentów do ciągłego rozszerzania oferty i dostosowywania się do potrzeb różnych segmentów konsumentów. Nio, podobnie jak inni producenci, adaptuje się również do nowej rzeczywistości związanej z ujawnianiem informacji o nowych modelach przez MIIT przed oficjalną premierą.
Co sądzicie o rosnącej popularności dużych elektrycznych SUV-ów? Czy gigantyczne rozmiary i moc to dobry kierunek rozwoju elektromobilności? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!
Dołącz do dyskusji