• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nowe akumulatory z Harvardu? Czas ładowania ma wynieść kilka minut

16.01.2024
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 2 min
0
Udostępnij

Pogoń za nowymi technologiami akumulatorów trwa. Kolejni producenci pracują nad bateriami z ogniwami ze stałym elektrolitem, by w niedalekiej przyszłości wprowadzić je do swoich samochodów elektrycznych. Badacze z Harvardu również pochylają się nad tym tematem – z sukcesami.

Akumulatory z Harvardu ładują się w 10 minut

Nikt nie wątpi, że nowe akumulatory będą miały duże szanse w przyspieszeniu ekspansji samochodów elektrycznych. Głównym nurtem rozwoju obecnie są baterie z ogniwami ze stałym elektrolitem, które mają cechować się znacznie większą pojemnością i niesamowicie krótszym czasem ładowania niż akumulatory obecne na rynku teraz. Wiadomo już, że Volkswagen testuje już takie rozwiązania, podobnie jak Toyota, która ma ambitny plan dogonić Tesle dzięki nowym bateriom. Nad tego typu bateriami pracują także badacze na Uniwersytecie Harvarda w Stanach Zjednoczonych.

W opublikowanej pracy badawczej opracowane ogniwa litowo-metalowe można spokojnie ładować i rozładowywać ponad 6000 razy. Xi Lin, profesor nauk o materiałach, powiedział, że tego typu baterie są prawdopodobnie świętym Graalem wśród akumulatorów, dzięki wielokrotnie większej pojemności w porównaniu do obecnych na rynku anod grafenowych i mogą zapewnić pojazdom elektrycznym znacznie większy zasięg. Profesor liczy także na to, że ich badania przyczynią się do do bardziej praktycznego podejścia do baterii nowego typu i przyspieszą wprowadzenie ich do zastosowań komercyjnych.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

W ramach prac badawczych naukowcy zbudowali testowy akumulator wielkości znaczka pocztowego, który jest do 20 razy pojemniejszy od ogniwa monetowego. Bateria po 6000 cyklów ładowania nadal zachowała ponad 80% swojej pojemności, co znacznie przewyższa dostępne na rynku rozwiązania. Jest to kolejny duży krok w kierunku popularyzacji tego typu akumulatorów, jednak do masowej produkcji wciąż jest kawałek – nadal koszt wyprodukowania akumulatora jest wyższy niż koszt produkcji baterii dostępnych na rynku.

Źródło: elektrek
Tagi: akumulatoryOgniwa solid-state
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

huawei logo
Aktualności

Huawei obiecuje rewolucję w bateriach EV – 3000 km zasięgu i ładowanie w 5 minut

2025-07-01
byd seal ev
Aktualności

1200 km zasięgu na jednym ładowaniu? BYD testuje baterie solid-state, ale studzi emocje

2025-06-26
bateria solid-state bmw
Aktualności

Baterie solid-state coraz bliżej przełomu? Gigafabryki rosną, ale wyzwań nie brakuje

2025-06-22

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.