• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Toyota planuje dogonić Teslę dzięki ogniwom ze stałym elektrolitem

13.01.2024
w Aktualności, Baterie, Samochody elektryczne
Czas czytania: 2 min
0
Udostępnij

Kolejni producenci elektryków stawiają na ogniwa ze stałym elektrolitem. Teraz Toyota zapowiedziała, że w ciągu najbliższych kilku lat na rynek wypuści samochody elektryczne z bateriami wyposażonymi w ogniwa ze stałym elektrolitem, które będą ładować się szybciej i zapewnią większy zasięg.

Toyota stawia na stały elektrolit

Wcześniej swoje wysokie oczekiwania na temat ogniw o stałym elektrolicie wyraził Volkswagen, a teraz podobne podejście do tematu prezentuje Toyota. Przedstawiciele firmy mają nadzieję, że to rozwiązanie znacząco poprawi zasięg ich pojazdów elektrycznych, co ma być kluczowym elementem w walce z Teslą i konkurencją z Chin, która coraz mocniej rozpycha się na międzynarodowym rynku.

Według zapowiedzi Toyoty i firmy Idemitsu Kosan, japońskiej rafinerii oleju, mają oni połączyć siły w opracowywaniu i masowej produkcji baterii z ogniwami ze stałym elektrolitem. Ich celem jest komercjalizacja i masowa produkcja akumulatorów nowego typu już w 2027/2028 roku. Toyota przewiduje, że nowe akumulatory zainstalowane w samochodach elektrycznych pozwolą na błyskawiczne ładowanie zapewniające duży zasięg – 1200 km zasięgu w ciągu 10 minut ładowania.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

I zgadzam się, że to wszystko brzmi naprawdę dobrze. Mam tylko obawy, że za 3-4 lata, kiedy nowe samochody Toyoty mają potencjalnie trafić na rynek, Tesla, chińscy producenci, czy nawet europejscy giganci motoryzacyjni też będą mieli swoje, może nawet lepsze rozwiązania, a ponadto w tym czasie zajmą na tyle dużo rynku samochodów elektrycznych, że nowości Japończyków mogą po prostu się nie przyjąć. Oczywiście jestem wielkim fanem wszystkich działań, które mają na celu zwiększenie zasięgu samochodów elektrycznych i skrócenie czasu ładowania, jednak jak wspomniałem wcześniej, Toyota nie jest jedyna jeśli chodzi o takie baterie.

Źródło: reuters
Tagi: Ogniwa solid-stateTOYOTA
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

huawei logo
Aktualności

Huawei chce przeskoczyć konkurencję. Nowa bateria na 3000 km i ładowanie w 5 minut?

2025-06-20
baterie ev
Aktualności

Xiaomi obiecuje 1200 km na jednym ładowaniu. Rewolucja na rynku elektryków coraz bliżej?

2025-06-17
toyota bz7
Aktualności

Toyota stawia na Chiny: sojusz z Xiaomi i Huawei zmienia zasady gry

2025-06-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
polestar 4
Aktualności

Polestar wycofuje się z Chin. Gigant elektromobilności przegrywa na własnym podwórku

2025-04-12
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.