• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Tesla ma problem? Nio Onvo odświeża hit, ale w tle dzieje się coś dziwnego

22.09.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Co nowego w odświeżonym Onvo L60?
  • Ceny bez zmian, czyli taniej niż w Tesli
  • Dziwna strategia, czyli L60 w cieniu większego brata
  • Jaka przyszłość czeka Onvo L60?

Minął rok, odkąd na chińskim rynku zadebiutował Onvo L60 – SUV, który od początku był kreowany na bezpośredniego konkurenta Tesli Model Y. Teraz, w ramach obchodów pierwszej rocznicy, marka należąca do koncernu NIO wprowadza jego odświeżoną wersję. Na papierze wszystko wygląda świetnie: są ulepszenia, nowe opcje i co najważniejsze, cena pozostaje bez zmian. Jednak za kulisami tej premiery widać strategię, która może zaskakiwać.

Co nowego w odświeżonym Onvo L60?

Onvo, czyli submarka NIO stworzona z myślą o masowym odbiorcy, ogłosiła, że można już składać wiążące zamówienia na zaktualizowany model L60. Pierwsze dostawy do klientów mają ruszyć w drugiej połowie października. Producent zapewnia, że wprowadził szereg ulepszeń, które mają bezpośrednio wpłynąć na codzienne użytkowanie auta.

Zmiany objęły przede wszystkim zwiększenie wydajności energetycznej i poprawę realnego zasięgu. Usprawniono również działanie inteligentnego kokpitu oraz podniesiono komfort podróżowania. Co istotne, dotychczasowi właściciele L60 również skorzystają z części nowości. Najważniejsze aktualizacje oprogramowania, dotyczące wydajności i kokpitu, otrzymają zdalnie, poprzez aktualizację OTA (Over-the-Air). To pokazuje dojrzałość platformy i dbałość o klienta.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Pojawiły się także nowe możliwości personalizacji. Klienci mogą teraz wybierać spośród nowych kolorów nadwozia, wzorów felg oraz materiałów wykończeniowych we wnętrzu. Ciekawostką jest opcjonalny mały stolik, który z pewnością docenią osoby pracujące w podróży.

REKLAMA
onvo l60
onvo l60
onvo l60

Ceny bez zmian, czyli taniej niż w Tesli

Najważniejszą informacją dla wielu klientów będzie fakt, że ceny odświeżonego Onvo L60 pozostały na tym samym poziomie. Bazowa wersja z akumulatorem o pojemności 60 kWh i napędem na jedną oś kosztuje 206 900 juanów, co w przeliczeniu daje około 105 500 zł.

Marka Onvo kontynuuje również swój flagowy program BaaS (Battery as a Service), czyli sprzedaży samochodu bez baterii. W takim wariancie cena startowa L60 to zaledwie 149 900 juanów, czyli niecałe 76 500 zł. Klient wynajmuje wtedy akumulator, a miesięczna opłata za podstawowy pakiet 60 kWh wynosi 599 juanów (około 305 zł). Poniższa tabela przedstawia szczegółowy cennik.

BateriaNapędZasięg (CLTC, km)Cena z baterią (ok. PLN)Cena w opcji BaaS (ok. PLN)Miesięczny wynajem baterii (ok. PLN)
60 kWhJeden silnik560105 500 zł76 500 zł305 zł
60 kWhDwa silniki530115 700 zł86 600 zł305 zł
85 kWhJeden silnik740120 300 zł76 500 zł458 zł
85 kWhDwa silniki707130 500 zł86 600 zł458 zł

Dodatkowo, aby zachęcić do zakupów, Onvo oferuje promocyjne finansowanie z zerowym oprocentowaniem na 3 lata oraz 5 lat darmowego dostępu do zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy NOA (Navigation on Autopilot).

Dziwna strategia, czyli L60 w cieniu większego brata

Mimo premiery odświeżonego modelu i utrzymania atrakcyjnych cen, wygląda na to, że Onvo L60 nie jest już oczkiem w głowie swojego producenta. Wszystko za sprawą jego większego i droższego brata – modelu L90, który zadebiutował pod koniec lipca tego roku.

Dane sprzedażowe nie kłamią. Od momentu debiutu L60 sprzedał się w liczbie ponad 64 tysięcy egzemplarzy, co jest świetnym wynikiem. Jednak ostatnie miesiące pokazują zmianę priorytetów. W sierpniu Onvo dostarczyło łącznie 16 434 pojazdy. Z tej liczby aż 10 575 sztuk stanowił nowy model L90, podczas gdy na L60 przypadło zaledwie 5 859 aut.

REKLAMA

Wszystko wskazuje na to, że NIO, spółka-matka Onvo, boryka się z ograniczeniami produkcyjnymi. W tej sytuacji koncern postanowił przeznaczyć więcej mocy przerobowych na produkcję droższego i bardziej dochodowego modelu L90. W efekcie marketing wokół L60 ucichł, a jego rola w portfolio marki zdaje się zmieniać.

onvo l60 wnętrze
onvo l60 wnętrze
onvo l60 wnętrze
onvo l60 wnętrze

Jaka przyszłość czeka Onvo L60?

Aktualizacja L60 wydaje się być więc ruchem mającym na celu podtrzymanie zainteresowania produktem, ale bez angażowania ogromnych środków w jego promocję i produkcję. To ruch pragmatyczny. Samochód pozostaje nowoczesny i konkurencyjny, ale firma koncentruje swoje główne siły tam, gdzie marża jest wyższa.

Można przypuszczać, że L60 ma teraz pełnić rolę „konia pociągowego” – modelu, który przyciąga klientów do salonów atrakcyjną ceną i solidnym wyposażeniem, podczas gdy sprzedawcy będą starali się przekonać ich do zakupu większego i droższego L90. To klasyczna strategia, ale rzadko obserwowana w przypadku tak młodego i popularnego modelu. Czas pokaże, czy takie zbalansowanie portfolio przyniesie marce Onvo oczekiwane korzyści finansowe. Jedno jest pewne: walka na chińskim rynku staje się coraz bardziej złożona, a cena przestaje być jedynym czynnikiem decydującym o sukcesie.

Czy taka strategia ma sens? Czy NIO słusznie faworyzuje droższy model kosztem wolumenu sprzedaży tańszego hitu? Czekamy na wasze opinie w komentarzach.

Tagi: Nionio dayONVOonvo l60onvo l60 bateriaonvo l60 cenaonvo l60 moconvo l60 specyfikacjaonvo l60 wnętrzeonvo l60 wyglądonvo l60 zasięgpremiera
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

bateria solid state nio 150 kwh
Aktualności

Nikt nie chce baterii na 1 000 km. Nio przyznaje się do klęski i anuluje plany dla Europy

2025-11-14
toyota bz4x lift
Aktualności

Toyota odpala bombę cenową. Nowy bz4x ma 343 konie, 569 km zasięgu i kosztuje 125 900 złotych

2025-11-13
nio szwecja
Aktualności

Nio dostało zielone światło w Szwecji. Ich stacje wymiany baterii to przełom, który zarobi tysiące Euro

2025-11-13

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-14
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-12
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-12
tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.