• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Onvo L90 – chiński SUV z gigantycznym frunkiem, który może zaskoczyć Europę

24.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Duży SUV z klasą i technologią Nio
  • Frunk większy niż bagażnik w miejskim aucie
  • Moc, zawieszenie i komfort
  • Bateria 85 kWh – nowy standard w Onvo
  • Kiedy i gdzie?
  • Czy Onvo L90 ma szansę na sukces poza Chinami?
  • A co Wy sądzicie?

Na targach motoryzacyjnych w Szanghaju pojawiła się nowa gwiazda chińskiej elektromobilności. Onvo L90 – drugi model submarki Nio – zadebiutował oficjalnie 23 kwietnia 2025 roku i od razu przyciągnął uwagę jednym nietypowym detalem: ogromnym bagażnikiem z przodu (tzw. frunkiem).

W świecie, gdzie producenci prześcigają się w liczbach dotyczących zasięgu i mocy, Onvo postawiło na coś bardziej przyziemnego – praktyczność i przestrzeń.

Duży SUV z klasą i technologią Nio

Onvo L90 to pełnowymiarowy SUV z trzema rzędami siedzeń. Zbudowany został na najnowszej platformie NT3.0 od Nio, co daje mu dostęp do topowych rozwiązań technicznych koncernu. Samochód mierzy 5,15 metra długości i ponad 3,1 metra rozstawu osi, co przekłada się na ogromną przestrzeń dla pasażerów i bagażu.

Z zewnątrz L90 wygląda masywnie i elegancko. Zamiast sportowej lekkości, którą prezentował mniejszy Onvo L60, nowy model stawia na dostojną sylwetkę i biznesowy sznyt. Charakterystyczny przód przypomina „nos rekina”, a światła w technologii „Star Path Illumination” reagują na obecność użytkownika i mogą wyświetlać różne animacje.

Inne w podobnym temacie

leapmotor b05

Chiński brat Opla Astry za 50 tysięcy złotych? Leapmotor B05 wjeżdża na chiński rynek i szokuje ceną

02/12/2025
volkswagen chiny

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

30/11/2025
leapmotor a10

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

27/11/2025
gac produkcja baterii solid-state

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

26/11/2025
REKLAMA

Framelessy, schowane klamki, tytanowe akcenty – wszystko to buduje obraz pojazdu premium, który nie musi się nikomu tłumaczyć z miejsca na rynku.

Onvo L90

Frunk większy niż bagażnik w miejskim aucie

Największą sensację wzbudza jednak przedni bagażnik o pojemności aż 240 litrów. To więcej niż tylne kufry w wielu miejskich hatchbackach. Do frunka mieszczą się dwie 20-calowe walizki i jeszcze jedna nieco mniejsza. Dodatkowo – dostęp do niego jest banalnie prosty: wystarczy podwójne stuknięcie w maskę.

Producent chwali się, że jest to największy frunk wśród wszystkich dostępnych obecnie samochodów w Chinach. To możliwe dzięki wysokiemu poziomowi integracji – aż 49 elementów układu termicznego zostało zminiaturyzowanych i skonsolidowanych w jednym module.

Onvo L90 frunk

Moc, zawieszenie i komfort

Pod względem napędu Onvo L90 również nie zawodzi. W wersji z napędem na tył silnik generuje 340 kW (455 KM), natomiast wariant AWD oferuje łącznie 440 kW (590 KM). Zasilanie zapewnia system 900V, a więc szybkie ładowanie powinno być standardem.

REKLAMA

Dla komfortu podróży zastosowano zawieszenie pneumatyczne, z podwójnymi wahaczami z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu. Taka konfiguracja to obietnica płynnej jazdy nawet po mniej idealnych drogach – co może mieć znaczenie również dla potencjalnych klientów w Europie.

Bateria 85 kWh – nowy standard w Onvo

W odróżnieniu od mniejszego L60, który oferował standardowo baterię 60 kWh, L90 ma mieć w standardzie akumulator 85 kWh. Do wyboru będą ogniwa LFP oraz litowo-niklowo-manganowe, dostarczane przez takich gigantów jak BYD, CATL czy CALB.

To oznacza, że klient sam będzie mógł wybrać między większym zasięgiem a niższym kosztem zakupu – elastyczność, która może przyciągnąć wielu kierowców.

onvo l90
onvo l90
onvo l90

Kiedy i gdzie?

Choć Onvo L90 pokazano już publicznie, oficjalna premiera rynkowa planowana jest na trzeci kwartał 2025 roku. W Europie model nie został jeszcze oficjalnie zapowiedziany, ale biorąc pod uwagę ekspansję Nio, można się spodziewać, że Onvo może w przyszłości zawitać na Stary Kontynent.

Co ciekawe, Onvo ogłosiło też, że jeszcze w tym roku pokaże trzeci model – L80. Widać więc, że marka dynamicznie się rozwija, a konkurencja może zacząć się obawiać.

Czy Onvo L90 ma szansę na sukces poza Chinami?

To pytanie, które zadają sobie teraz analitycy branży. Duży SUV z ogromnym frunkiem, mocnym napędem, dopracowaną stylistyką i dużą baterią – brzmi jak gotowa odpowiedź na potrzeby rynku europejskiego i amerykańskiego.

Jednak sukces nie zależy tylko od specyfikacji. Liczy się też cena, dostępność serwisu, jakość wykonania i marketing. Jeśli Onvo dobrze rozegra te kwestie, L90 może poważnie namieszać w segmencie premium SUV-ów.

A co Wy sądzicie?

Czy miejsce na walizki z przodu to coś, co realnie zmienia komfort użytkowania auta elektrycznego? Czy Onvo L90 to jednorazowy popis technologii, czy może realna alternatywa dla BMW iX czy Audi Q8 e-tron?

Zachęcamy do dyskusji w komentarzach. Kto wie – może właśnie Onvo będzie pierwszym chińskim SUV-em, który pokochają Europejczycy?

Tagi: 900VChinyNioONVOonvo l90onvo l90 bateriaonvo l90 cenaonvo l90 moconvo l90 specyfikacjaOnvo L90 wnętrzeonvo l90 wyglądonvo l90 zasięgpremieraSUV
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

leapmotor b05
Aktualności

Chiński brat Opla Astry za 50 tysięcy złotych? Leapmotor B05 wjeżdża na chiński rynek i szokuje ceną

2025-12-02
volkswagen chiny
Aktualności

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

2025-11-30
leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
xpeng ladowanie plugsurfing
Aktualności

Chińczycy zawstydzili europejską infrastrukturę. Xpeng ładuje się tak szybko, że brakuje dla niego ładowarek

2025-11-27
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.