• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Pierwszy elektryczny pickup z Korei nie będzie produkowany przez Hyundai ani Kia

05.02.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Podczas gdy Hyundai i Kia intensywnie pracują nad swoimi elektrycznymi pickupami, to mniejszy gracz na koreańskim rynku, KG Mobility (KGM), jako pierwszy wypuści tego typu pojazd. KGM Musso EV, bo o nim mowa, zadebiutuje w Korei Południowej już w pierwszym kwartale 2025 roku, wyprzedzając w tej kategorii swoich większych rywali.

Kim jest KG Mobility?

KG Mobility to marka, która niedawno przeszła rebranding po trudnych latach finansowych, w tym ogłoszeniu upadłości w 2020 roku. Wcześniej firma była znana jako SsangYong, popularny producent SUV-ów i crossoverów, działający na rynku od 1954 roku. Rebranding i nowy właściciel umożliwiły marce powrót na rynek z ambitnymi planami.

Elektryczny pickup Musso EV

Model Musso, jeden z najbardziej znanych pojazdów SsangYonga, teraz staje się podstawą nowej, elektrycznej submarki w KG Mobility. Musso EV to pierwszy produkt tej linii, który bazuje na koncepcyjnym modelu zaprezentowanym w 2023 roku. Wersja produkcyjna zachowuje niemal identyczny design, co prototyp.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Pickup opiera się na tej samej platformie co SUV-y marki, takie jak Actyon czy mniejszy Torres EVX. Torres EVX wyposażony jest w pojedynczy silnik o mocy 190 KM, napędzający przednie koła, oraz baterię o pojemności 73,4 kWh, co zapewnia mu zasięg 287 mil (462 km) według WLTP.

REKLAMA
koncept kgm o100
koncept kgm o100

W przypadku Musso EV oczekuje się większego pakietu baterii, ze względu na wydłużony rozstaw osi. KGM potwierdziło, że pickup będzie oferował napęd na cztery koła, co oznacza zastosowanie układu z dwoma silnikami, zapewniającego większą moc niż w przypadku jego crossoverowego rodzeństwa.

Rozmiar i przeznaczenie

Musso EV to pojazd o rozmiarach porównywalnych do Forda Rangera, ale jego konstrukcja oparta na nadwoziu samonośnym i platformie crossovera wskazuje, że będzie to bardziej pickup lifestylowy niż ciężarowy. Można go porównać do Hyundai Santa Cruz – idealny dla osób, które potrzebują funkcjonalnego pojazdu na co dzień, a nie ciężkiego sprzętu do pracy.

REKLAMA

Plany eksportowe

KG Mobility planuje sprzedaż Musso EV poza Koreą Południową. Potwierdzono już wersje z kierownicą po prawej stronie dla Australii i Wielkiej Brytanii, ale nie wiadomo, czy model trafi na rynki europejskie lub amerykańskie.

koncept kgm o100
koncept kgm o100
koncept kgm o100

Co z Hyundai i Kia?

Hyundai i Kia również pracują nad elektrycznymi pickupami, ale ich premiery nie są planowane na najbliższy czas. Oto, co wiadomo:

  • Kia Tasman EV: Elektryczna wersja pickupa Tasman jest w planach, ale data premiery nie została jeszcze ogłoszona. Spalinowy Tasman zadebiutuje w pierwszej połowie 2025 roku i będzie dostępny w Australii, na Bliskim Wschodzie i innych rynkach, ale nie w USA.
  • Kia EV9 Pickup: W 2024 roku zauważono prototyp przypominający EV9 z kabiną załogową i przestrzenią ładunkową. Może to być elektryczny pickup oparty na EV9, który mógłby być skierowany na rynek północnoamerykański.
  • Hyundai Electric Pickup: Hyundai również rozwija swój elektryczny pickup, który według doniesień może korzystać z platformy opracowanej wspólnie z General Motors.

Podsumowanie

KGM Musso EV to pierwszy elektryczny pickup z Korei, który pojawi się na rynku przed modelami Hyundaia i Kia. Jego premiera zaplanowana na 2025 rok pokazuje, że mniejsze marki również mogą odgrywać znaczącą rolę w elektromobilności. Pickup ten, zorientowany bardziej na styl życia niż ciężką pracę, ma szansę podbić serca kierowców w Korei i wybranych rynkach zagranicznych.

Czy KGM Musso EV zmieni rynek elektrycznych pickupów? Jak oceniacie jego szanse w starciu z większymi graczami? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Źródło: insideevs
Tagi: Hyundaihyundai tasman evKG MobilityKGM Musso EVKIAkia ev9koreapickupplany
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

elantix ex erev
Aktualności

Rewolucja na cztery koła? EREVy szturmem zdobywają rynek, a to dopiero początek

2025-06-20
hyundai ioniq 6 n line
Aktualności

Hyundai Ioniq 6 N idzie na rekord. Czy sportowy elektryk przywróci modę na sedany?

2025-06-18
kia ev2
Aktualności

Kia EV2 na ostatniej prostej przed premierą. Nowy elektryk wkracza do Europy i chce zamieszać na rynku

2025-05-29

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
polestar 4
Aktualności

Polestar wycofuje się z Chin. Gigant elektromobilności przegrywa na własnym podwórku

2025-04-12
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.