• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Polestar 3 na nowo. Większa moc, szybsze ładowanie i mniejsze baterie. Jak to możliwe?

01.10.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 8 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Architektura 800V, czyli koniec z długim czekaniem przy ładowarce
  • Mniejsze baterie, ale zasięg (prawie) bez zmian
  • Zastrzyk mocy, który poczujesz
  • Mózg operacji, czyli potęga Nvidii na pokładzie
  • Co jeszcze nowego w Polestar 3? Zmiany kosmetyczne i w wyposażeniu
  • Kierunek rozwoju jest jasny

Polestar 3 ledwo zdążył zadomowić się na rynku, a już przechodzi rewolucję. Nie, to nie jest typowy lifting, w którym zmienia się kształt zderzaka i dodaje nowy kolor. Szwedzka marka, spokrewniona z Volvo, zdecydowała się na głęboką operację na otwartym sercu swojego flagowego SUV-a. Zmiany na rok modelowy 2026 są tak fundamentalne, że można mówić o niemal nowym samochodzie. Co najważniejsze, Polestar udowadnia, że w elektromobilności czasami mniej znaczy więcej.

Architektura 800V, czyli koniec z długim czekaniem przy ładowarce

Najważniejszą i najbardziej oczekiwaną nowością w Polestar 3 jest przejście z architektury 400-woltowej na nowoczesny system 800V. To ruch, który stawia Polestara 3 w jednym rzędzie z takimi graczami jak Porsche Taycan, Audi e-tron GT czy Kia EV9. W praktyce dla kierowcy oznacza to jedno: znacznie krótszy czas spędzony przy ładowarce.

Dotychczasowy model Polestar 3 z baterią o pojemności 111 kWh przyjmował prąd stały (DC) z mocą do 250 kW. Pozwalało to na uzupełnienie energii od 10 do 80 procent w około 30 minut. To przyzwoity wynik, ale w segmencie premium poprzeczka idzie w górę z każdym miesiącem.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Nowy Polestar 3 na rok 2026 całkowicie zmienia zasady gry. W zależności od wersji, maksymalna moc ładowania rośnie do imponujących wartości. Wersja podstawowa przyjmie do 310 kW, a warianty z podwójnym silnikiem nawet 350 kW mocy. Dzięki temu, mimo że akumulatory są nieco mniejsze, czas ładowania od 10 do 80 procent skrócił się do zaledwie 22 minut. Osiem minut różnicy może nie brzmi jak wieczność, ale podczas długiej podróży to niemal o 25% krótszy postój. To realna korzyść, która niweluje jeden z kluczowych argumentów przeciwników aut elektrycznych.

Inne w podobnym temacie

mercedes glb eq zapowiedzi wnętrze

Koniec kompromisów. Mercedes zabija EQB i wprowadza GLB na sterydach. 700 km zasięgu i superscreen to dopiero początek

15/11/2025
Volkswagen ID. UNYX 08

Volkswagen idzie na skróty w Chinach. Oto ID. UNYX 08, wielki SUV na platformie Xpenga. Zasięg 700 km i 800V

15/11/2025
stelato s9

Tego nie da się zatrzymać. Huawei i BAIC ładują w Stelato S9 cztery lidary i cenę, która zawstydzi Europę

15/11/2025
polestar 4 google live lane guidance

Koniec z pomyłkami na autostradzie. Polestar 4 i Google wprowadzają nawigację, która naprawdę widzi drogę

15/11/2025
REKLAMA
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026

Mniejsze baterie, ale zasięg (prawie) bez zmian

Tu dochodzimy do najciekawszego paradoksu. Polestar zdecydował się na wymianę akumulatorów na nowe, dostarczane przez giganta CATL. I co zaskakujące, są one mniejsze. Zamiast jednego, dużego pakietu 111 kWh, teraz mamy dwie opcje. Podstawowy model Polestar 3, który teraz nazywa się po prostu „Single motor”, otrzymał baterię 92 kWh. Wersje „Dual motor” oraz topowa „Performance” korzystają z pakietu 106 kWh.

Logika podpowiadałaby, że mniejsza bateria oznacza mniejszy zasięg. I owszem, w przypadku podstawowej wersji tak właśnie jest. Jej zasięg w cyklu WLTP spadł o 102 km, do 604 kilometrów. To odczuwalna różnica. Jednak w pozostałych wersjach inżynierom Polestara udała się prawdziwa sztuka.

REKLAMA

Nowy wariant Polestar 3 o nazwie „Dual motor” oferuje zasięg 635 km (WLTP), czyli… praktycznie tyle samo co wcześniej (różnica to symboliczny 1 km). Natomiast topowy model „Performance” zyskał 26 km zasięgu, oferując teraz 593 km na jednym ładowaniu. Jak to osiągnięto? Kluczem jest wyższa wydajność całego układu napędowego, za co odpowiada nowa, 800-woltowa architektura oraz bardziej efektywne silniki. Nowością w wersjach z dwoma silnikami jest funkcja automatycznego odłączania przedniej osi, gdy jej moc nie jest potrzebna. Dzięki temu w trybie spokojnej jazdy Polestar 3 staje się autem tylnonapędowym, co oszczędza cenną energię.

Zastrzyk mocy, który poczujesz

Skoro mowa o silnikach, tutaj również zaszła rewolucja. Polestar wprowadził nowy, opracowany we własnym zakresie silnik synchroniczny z magnesami trwałymi, który trafia na tylną oś. Efekty są piorunujące.

  • Single motor (bazowy): moc wzrosła z 299 do 333 KM. Sprint od zera do 100 km/h skrócił się z 7,5 do około 6,5 sekundy.
  • Dual motor: moc skoczyła z 489 do 544 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje teraz 4,7 sekundy, o 0,3 sekundy szybciej niż wcześniej.
  • Performance: tutaj mamy do czynienia z prawdziwym potworem. Moc wzrosła z 517 do absurdalnych 680 KM! Moment obrotowy to potężne 870 Nm. Dzięki temu ten duży, rodzinny SUV katapultuje się do 100 km/h w czasie poniżej 4 sekund (dokładnie 3,8 s do 60 mph). To terytorium zarezerwowane do tej pory dla supersamochodów.

Zmiany nie ograniczają się do suchych liczb. Polestar twierdzi, że auto ma teraz bardziej tylnonapędowy charakter, a zmodyfikowane stabilizatory i przeprogramowany układ kierowniczy mają zapewniać jeszcze więcej frajdy z jazdy.

Polestar 3 2026

1 of 34
- +
polestar 3 2026 wnętrze
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026
polestar 3 2026 wnętrze
polestar 3 2026 wnętrze
polestar 3 2026 wnętrze
polestar 3 2026 wnętrze
polestar 3 2026 wnętrze
polestar 3 2026 wnętrze
polestar 3 2026 wnętrze

Mózg operacji, czyli potęga Nvidii na pokładzie

Współczesne samochody to komputery na kołach. Polestar 3 doskonale to rozumie, dlatego wymienił jego „mózg”. Miejsce dotychczasowego procesora Nvidia Xavier, zdolnego do wykonania 30 bilionów operacji na sekundę (TOPS), zajął potężny układ Nvidia Drive AGX Orin. Jego moc obliczeniowa to 254 biliony operacji na sekundę. To ponad ośmiokrotny wzrost!

Co to oznacza dla kierowcy? Przede wszystkim szybsze i bardziej niezawodne działanie wszystkich systemów pokładowych – od nawigacji i multimediów, po zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS). Większa moc obliczeniowa pozwala na lepszą analizę danych z czujników i kamer, co przekłada się na wyższy poziom bezpieczeństwa aktywnego.

I tu pojawia się fantastyczna wiadomość dla osób, które już kupiły Polestara 3. Marka ogłosiła, że zaoferuje darmową wymianę procesora na nowszy model dla wszystkich dotychczasowych właścicieli. To gest, który buduje zaufanie i pokazuje, że Polestar dba o swoich pierwszych klientów. Podobną akcję zapowiedziało Volvo dla modelu EX90.

Co jeszcze nowego w Polestar 3? Zmiany kosmetyczne i w wyposażeniu

Choć rewolucja zaszła pod karoserią, nie zabrakło też drobnych zmian na zewnątrz i w środku. Pojawił się nowy, ciemnoszary kolor „Storm”, który zastępuje dotychczasowy „Thunder”. Zmieniono delikatnie grafikę napisów na przednich drzwiach.

Wewnątrz standardem stała się ekologiczna tapicerka MicroTech w kolorze grafitowym z aluminiowymi detalami, która wcześniej była opcją. Ciekawym detalem, który pozwala rozróżnić wersje, jest kolor pasów bezpieczeństwa: czarne w wersji podstawowej, czarne ze złotym paskiem w „Dual motor” i w pełni złote w wariancie „Performance”.

Uporządkowano także ofertę pakietów wyposażenia. Pojawiły się pakiety „Climate” (podgrzewane tylne fotele, kierownica i pióra wycieraczek) oraz „Prime”, który łączy w sobie kilka dotychczasowych opcji. Pneumatyczne zawieszenie jest teraz standardem w wersji Performance i opcją w Dual motor.

Kierunek rozwoju jest jasny

Decyzja Polestara o tak głębokiej modernizacji modelu 3 nie jest przypadkowa. To odpowiedź na błyskawicznie rozwijający się rynek i rosnące oczekiwania klientów. Architektura 800V staje się standardem w klasie premium, a Polestar nie mógł sobie pozwolić na pozostanie w tyle za konkurencją, zwłaszcza że jego bliźniak, Volvo EX90, również przeszedł tę samą transformację.

Ta aktualizacja czyni z Polestara 3 znacznie bardziej kompletną i konkurencyjną propozycję. Rozwiązuje problem relatywnie wolnego (jak na ten segment) ładowania, oferuje osiągi, które zawstydzą niejedno sportowe auto i jednocześnie pokazuje, że inteligentne zarządzanie energią jest ważniejsze niż samo upychanie jak największej liczby kilowatogodzin w podłodze.

To odważny i mądry ruch, który pokazuje dojrzałość marki. A gest w stronę obecnych właścicieli w postaci darmowej wymiany komputera pokładowego to lekcja, którą mogliby odrobić inni producenci. Zmiany wejdą w życie najpierw w Wielkiej Brytanii, a następnie na pozostałych rynkach. Nie znamy jeszcze polskich cen, ale z pewnością będzie to jedna z najciekawszych propozycji w segmencie elektrycznych SUV-ów premium.

A jakie jest Wasze zdanie? Czy przejście na 800V to obecnie konieczność w autach tej klasy? Czy 680 KM w rodzinnym SUV-ie to już nie jest przerost formy nad treścią? I co sądzicie o geście darmowej modernizacji dla obecnych klientów? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach!

Tagi: 800vPolestarpolestar 3polestar 3 bateriapolestar 3 cenapolestar 3 mocpolestar 3 specyfikacjapolestar 3 wnętrzepolestar 3 wyglądpolestar 3 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

mercedes glb eq zapowiedzi wnętrze
Aktualności

Koniec kompromisów. Mercedes zabija EQB i wprowadza GLB na sterydach. 700 km zasięgu i superscreen to dopiero początek

2025-11-15
Volkswagen ID. UNYX 08
Aktualności

Volkswagen idzie na skróty w Chinach. Oto ID. UNYX 08, wielki SUV na platformie Xpenga. Zasięg 700 km i 800V

2025-11-15
stelato s9
Aktualności

Tego nie da się zatrzymać. Huawei i BAIC ładują w Stelato S9 cztery lidary i cenę, która zawstydzi Europę

2025-11-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-15
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-15
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-15
buspas ev łódź
Aktualności

Weto prezydenta wcale nie kończy ery buspasów. Sprawdzamy, o co w tym chaosie chodzi

2025-11-15
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.