• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Polski cennik Kia PV5 dostawczego już jest i jest świetny

02.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Dwie wersje napędowe, konkretne różnice
  • Bogate wyposażenie już w standardzie
  • Praktyczność przede wszystkim
  • Co można dokupić?
  • Analiza sytuacji rynkowej
  • Co dalej?
  • A może dopłaty?
  • Co Wy na to?

Nowy elektryczny dostawczak od Kii wjeżdża na polski rynek z ceną, która może zaskoczyć konkurencję. Kia PV5 w wersji użytkowej startuje od 141 400 zł netto, co w dzisiejszych realiach rynku elektromobilności jest wartością bardzo atrakcyjną. Mowa o pojeździe, który oferuje nowoczesne technologie, przyzwoity zasięg i wyposażenie na poziomie samochodu osobowego klasy średniej.

Dwie wersje napędowe, konkretne różnice

Nowa Kia PV5 dostępny będzie w dwóch wersjach napędowych. Bazowy wariant wyposażony jest w akumulator 51,5 kWh i silnik o mocy 122 KM, zapewniający zasięg do 291 km (cykl WLTP). Cena tej wersji to wspomniane wcześniej 141 400 zł netto.

Dla bardziej wymagających przewidziano wariant z większą baterią 71,2 kWh, mocniejszym silnikiem (163 KM) i zasięgiem aż do 397 km. Ta wersja kosztuje 155 500 zł netto, czyli dopłata za większy zasięg wynosi zaledwie 14 100 zł netto – to niewiele, biorąc pod uwagę praktyczne zalety.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Cennik_PV5_dostawcze_02-05-2025Pobierz

Bogate wyposażenie już w standardzie

Lista standardowego wyposażenia Kia PV5 robi wrażenie. Już w podstawowej wersji dostajemy m.in. 12,8-calowy ekran centralny z systemem Android Automotive OS, pełny pakiet systemów bezpieczeństwa (ADAS), aktywny tempomat, system utrzymania pasa ruchu i asystenta jazdy po autostradzie.

REKLAMA

Są też takie udogodnienia jak kamera monitorująca poziom koncentracji kierowcy, czujniki deszczu, pełne oświetlenie LED i automatyczna klimatyzacja. Kia nie oszczędza też na wykończeniu wnętrza – znajdziemy tu m.in. skórzaną kierownicę i inteligentny kluczyk.

Praktyczność przede wszystkim

Kia PV5 ma nadwozie w konfiguracji L2H1 (długość 4695 mm), z przestrzenią ładunkową o pojemności 4,4 m³ i możliwością załadunku dwóch europalet. Ładowność zależnie od wersji wynosi od 690 do 790 kg, a masa przyczepy może sięgnąć nawet 750 kg.

Z przodu znajdziemy dwa miejsca siedzące oraz sporo praktycznych schowków. Tylne drzwi otwierają się aż do kąta 180°, a przesuwne drzwi boczne są standardem – dodatkowe drzwi po lewej stronie to opcja za 1 800 zł netto.

REKLAMA
kia pv5 cargo
kia pv5 cargo
kia pv5 cargo
kia pv5 cargo
Kia PV5 Cargo

Co można dokupić?

Dla bardziej wymagających Kia oferuje kilka pakietów:

  • Pakiet 1 (2 200 zł netto) dodaje podgrzewane fotele i kierownicę, ładowarkę indukcyjną i technologię V2L (możliwość zasilania z samochodu urządzeń zewnętrznych).
  • Pakiet 2 (7 200 zł netto) rozszerza Pakiet 1 o system kamer 360°, martwe pole z funkcją zatrzymania i składane lusterka z kierunkowskazami LED.
  • Pakiet Komfort 2 (2 600 zł netto, wymaga P2) wprowadza felgi aluminiowe oraz cyfrowy kluczyk.

Opcjonalnie można też wybrać pompę ciepła (3 200 zł), opony całoroczne (1 100 zł) i lakier metalizowany (2 800 zł).

Analiza sytuacji rynkowej

Wprowadzenie PV5 to bardzo mocna karta Kii w segmencie elektrycznych vanów. Konkurencja – tacy gracze jak Ford E-Transit Courier, Renault Kangoo E-Tech, Fiat eScudo czy Stellantis (Citroën ë-Berlingo, Opel Combo-e) – może mieć teraz twardy orzech do zgryzienia. Szczególnie że PV5 łączy nowoczesną technologię z przystępną ceną i pełnowymiarową funkcjonalnością.

Kia już wcześniej z sukcesem wprowadziła modele elektryczne dla klientów indywidualnych. Teraz idzie krok dalej i uderza w rynek klientów biznesowych i flotowych, gdzie liczy się nie tylko koszt zakupu, ale też całkowity koszt eksploatacji (TCO). Dzięki systemom regeneracji energii, niskim kosztom serwisowania i 7-letniej gwarancji, PV5 może być bardzo opłacalnym wyborem w dłuższej perspektywie.

Co dalej?

Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w IV kwartale 2025 roku. To oznacza, że floty firm mogą już teraz zacząć planować wymianę pojazdów spalinowych na elektryczne. Warto dodać, że ceny w cenniku są cenami netto – w przypadku leasingu operacyjnego lub zakupu przez firmę, Kia PV5 może być jeszcze bardziej atrakcyjny finansowo.

Oczywiście wszystko zależy od tego, jak Kia poradzi sobie z dostępnością, terminami dostaw i serwisem pojazdów użytkowych. Jeśli te elementy zagrają – PV5 może naprawdę namieszać.

A może dopłaty?

Nie zapominajmy o możliwym wsparciu z programu naszEauto – przedsiębiorca może odzyskać nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. W takim scenariuszu Kia PV5 z dużym akumulatorem może kosztować realnie mniej niż 130 tys. zł netto.

Czy to oznacza rewolucję w dostawczakach? Niekoniecznie. Ale z pewnością Kia pokazała, że można inaczej – nowocześnie, kompleksowo i bez windowania cen.

Co Wy na to?

Czy Kia PV5 ma szansę namieszać na rynku pojazdów użytkowych? Czy Waszym zdaniem elektryczny van za 140-150 tys. netto to atrakcyjna oferta? A może wciąż za wcześnie na porzucenie diesla w segmencie dostawczaków? Dajcie znać w komentarzach, jak widzicie przyszłość takich modeli w Waszych firmach!

Tagi: KIAkia pv5kia pv5 bateriakia pv5 cenakia pv5 mockia pv5 specyfikacjakia pv5 wnętrzekia pv5 wyglądakia pv5kia pv5Polskasamochody dostawcze
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla model s tesla model x 2026
Aktualności

Koniec plotek. Tesla Model S i Model X wracają do Europy. Mają 744 km zasięgu, ale nie możesz ich zamówić

2025-10-23
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-21
Kia EV6 IONITY
Aktualności

Kia z gigantyczną siecią ładowania. Milion punktów w Europie i jedna prosta aplikacja

2025-10-20

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-21
Kia EV6 IONITY
Aktualności

Kia z gigantyczną siecią ładowania. Milion punktów w Europie i jedna prosta aplikacja

2025-10-20
green cell habu
Poradniki

Ładowanie auta w domu. Przewodnik, o którym nie wiedziałeś, że go potrzebujesz.

2025-10-17
orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.