• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Ram rezygnuje z elektrycznego pickupa o zasięgu 800 km. Co teraz?

18.01.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Ram, marka należąca do Stellantis, podjęła decyzję o rezygnacji z produkcji elektrycznego pickupa 1500 REV w wersji z długim zasięgiem, który miał oferować imponujące 800 km (500 mil) na jednym ładowaniu. To decyzja, która wzbudza mieszane emocje i zmienia strategię marki wobec rosnącej konkurencji na rynku elektrycznych ciężarówek. Co oznacza ten ruch i co planuje Ram zamiast tego?

Plany długodystansowego modelu

Zapowiedziany w 2023 roku Ram 1500 REV miał zadebiutować jako elektryczny pickup z dwoma opcjami baterii:

  • 168 kWh – z zasięgiem do 563 km (350 mil),
  • 229 kWh – z zasięgiem ponad 800 km (500 mil).

Taka specyfikacja sprawiała, że Ram mógłby konkurować z innymi liderami rynku, jak Chevrolet Silverado EV czy Rivian R1T. Jednak z ostatnich doniesień wynika, że Stellantis, właściciel marki Ram, zadecydował o anulowaniu wersji z większą baterią.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

ram 1500 rev
ram 1500 rev

Zgodnie z dokumentem przekazanym dostawcom, Stellantis zażądał natychmiastowego wstrzymania prac i wydatków związanych z projektem tej wersji. Firma uzasadniła to chęcią skoncentrowania się na bardziej dochodowych i praktycznych projektach.

Inne w podobnym temacie

lucid gravity touring

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

21/11/2025
jeep recon

Jeep Recon 2026 to terenowy potwór, który zostawi drzwi w garażu. Wrangler może czuć się zagrożony?

20/11/2025
tesla semi odswiezony wyglad

Tesla wreszcie rusza z masową produkcją Semi. Ujawnili pierwszego klienta i to jest hit

15/11/2025
tesla model y

Tesla ma poważny problem, sprzedaż w USA nurkuje. Firma rusza z programem wynajmu, by ratować sytuację

15/11/2025
REKLAMA

Priorytet dla Ramcharger

Zamiast elektrycznego pickupa o długim zasięgu, Ram skupia się na hybrydowym modelu Ramcharger. To pojazd typu plug-in hybrid (PHEV) z baterią 92 kWh i silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra, działającym jako przedłużacz zasięgu. Ramcharger ma oferować:

  • 145 km czysto elektrycznego zasięgu,
  • 690 km całkowitego zasięgu dzięki połączeniu napędu elektrycznego i spalinowego.

Ramcharger ma pojawić się na rynku w pierwszej połowie 2025 roku i oferować podobne osiągi, zdolności holowania i ładowność jak w pełni elektryczny model REV. Decyzja o priorytecie dla tego modelu wynika z analizy rynku, gdzie zauważono większe zainteresowanie hybrydami niż elektrykami w segmencie pickupów.

Ram 1500 Ramcharger
Ram 1500 Ramcharger, fot. Stellantis

Opóźnienia i ryzyko wizerunkowe

Pierwotnie Ram 1500 REV miał zadebiutować pod koniec 2024 roku jako model na rok 2025. Następnie Stellantis przesunął premierę na 2025 rok, a teraz ogłoszono, że elektryczny pickup pojawi się dopiero w 2026 roku. Takie opóźnienia mogą wpłynąć na postrzeganie marki jako opóźniającej się względem konkurencji. Tymczasem Rivian, Ford i Chevrolet już mają swoje elektryczne modele na rynku, co stawia Ram w trudniejszej pozycji.

Anulowanie wersji z większą baterią to kolejny cios dla elektrycznego pickupa, który miał być przełomem w ofercie marki. Decyzja ta podważa także wcześniejsze zapowiedzi Stellantis o rewolucyjnym podejściu do elektromobilności.

REKLAMA

Dlaczego zrezygnowano z długiego zasięgu?

Główne powody rezygnacji z modelu o zasięgu 800 km to:

  • Wysokie koszty produkcji dużych baterii, które wpływają na cenę końcową pojazdu.
  • Złożoność technologiczna, która mogła wydłużyć proces wdrożenia na rynek.
  • Analiza rynku, która wykazała, że klienci mogą być bardziej zainteresowani tańszymi i bardziej uniwersalnymi opcjami, jak hybrydy.

Ponadto Ramcharger, choć nie jest w pełni elektryczny, oferuje bardziej elastyczne rozwiązanie dla kierowców, którzy potrzebują długiego zasięgu, ale nie chcą martwić się o infrastrukturę ładowania.

ram 1500 rev
ram 1500 rev
ram 1500 rev

Co z przyszłością elektrycznych pickupów?

Pomimo rezygnacji z długodystansowego modelu, Ram 1500 REV w wersji standardowej z baterią 168 kWh nadal pozostaje w planach. Pojazd będzie mógł korzystać z technologii ładowania 800 V, co pozwoli naładować baterię do 110 mil (177 km) w zaledwie 10 minut przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 350 kW.

Jednak brak opcji 800 km zasięgu oznacza, że Ram ustępuje pola konkurencji w kwestii rekordowych parametrów technicznych. Chevrolet i Rivian oferują już pojazdy z większymi zasięgami, co może przyciągnąć klientów oczekujących od EV więcej.

Czy hybrydy to przyszłość pickupów?

Decyzja Ram o skoncentrowaniu się na Ramchargerze wskazuje, że Stellantis stawia na bardziej zachowawcze podejście do rynku EV. Hybrydy mogą być rozwiązaniem pomostowym, pozwalającym na stopniowe przechodzenie klientów z napędów spalinowych na elektryczne.

Pytanie brzmi, czy klienci zaakceptują takie rozwiązanie, czy jednak będą woleli w pełni elektryczne modele konkurencji. Z kolei dla producentów hybrydy to szansa na osiągnięcie kompromisu między ograniczeniem emisji CO2 a spełnieniem oczekiwań kierowców przyzwyczajonych do dużego zasięgu i szybkiego tankowania.

Dyskusja o przyszłości Ram

Rezygnacja z ambitnych planów budzi pytania o strategię Stellantis i ich gotowość do rywalizacji na szybko rozwijającym się rynku EV. Czy postawienie na hybrydy pozwoli Ram utrzymać klientów? Czy w 2026 roku Ram 1500 REV będzie w stanie konkurować z już ugruntowanymi modelami konkurencji? Zapraszamy do dyskusji – co sądzicie o przyszłości elektrycznych pickupów?

Tagi: pickupramRam 1500 Ramchargerram 1500 revStellantisUSA
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

lucid gravity touring
Aktualności

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

2025-11-21
jeep recon
Aktualności

Jeep Recon 2026 to terenowy potwór, który zostawi drzwi w garażu. Wrangler może czuć się zagrożony?

2025-11-20
tesla semi odswiezony wyglad
Aktualności

Tesla wreszcie rusza z masową produkcją Semi. Ujawnili pierwszego klienta i to jest hit

2025-11-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
byd fang cheng bao tai 3
Aktualności

BYD Fang Cheng Bao Tai 3 debiutuje w Chinach – przystępna elektromobilność z zaawansowanymi technologiami

2025-04-17
cadillac optiq eu
Aktualności

Baterie w elektrykach po latach. Mamy ranking 14 marek. Jak radzą sobie baterie po 3 latach? [RAPORT]

2025-11-16
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.