• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Test zasięgu Lucid Gravity. Rozczarowanie, które ma drugie dno [State of Charge]

15.11.2025
w Testy, Samochody elektryczne
Czas czytania: 4 min
2
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Król wydajności na papierze, a jak w praktyce?
  • Nocna drama i niespodziewane wyjaśnienie
  • Analiza: Choroby wieku dziecięcego, a nie wada fabryczna

Lucid Gravity, najnowszy i wyczekiwany SUV od marki słynącej z rekordowej wydajności, trafił do pierwszego, niezależnego testu zasięgu na autostradzie. Wynik? Zaskakująco odległy od oficjalnych obietnic. Zamiast deklarowanych 724 kilometrów, auto pokonało 555 km. Zanim jednak ogłosimy porażkę, warto poznać całą historię, bo producent przyznał, że testowany egzemplarz miał poważną usterkę.

Król wydajności na papierze, a jak w praktyce?

Na papierze Lucid Gravity Grand Touring to prawdziwy dominator. Luksusowy SUV z ogromną baterią o pojemności 123 kWh ma oficjalny, certyfikowany przez EPA zasięg na poziomie 450 mil, czyli około 724 km. Aby zweryfikować te dane w realnych warunkach, Tom Moloughney z kanału State of Charge przeprowadził swój standardowy test, polegający na jeździe ze stałą prędkością 70 mph (ok. 113 km/h) aż do niemal całkowitego rozładowania baterii.

Test odbywał się w chłodną, jesienną noc, przy temperaturach rzędu 10-15°C. Samochód był wyposażony w najbardziej aerodynamiczne felgi i opony napompowane zgodnie z zaleceniami producenta. Po wielu godzinach jazdy wynik końcowy wyniósł 345 mil, czyli dokładnie 555 kilometrów.

To obiektywnie bardzo dobry rezultat dla tak dużego SUV-a, ale jednocześnie o ponad 100 mil (169 km) niższy od oficjalnych danych. Równie zaskakujące było zużycie energii, które wyniosło 3,0 mi/kWh, czyli około 20,7 kWh/100 km. To znacznie więcej, niż cel, jaki stawiał sobie Lucid (ok. 17,3 kWh/100 km). Dla marki, której wizytówką jest właśnie ponadprzeciętna wydajność, takie liczby mogły być powodem do niepokoju.

Inne w podobnym temacie

lucid gravity touring

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

21/11/2025
lucid plany i zapowiedzi

Lucid rzuca rękawicę Tesli. Pełna autonomia L4 i nowy tani crossover mają uratować firmę

15/11/2025
lucid air sapphire

1234 konie i 140 km zasięgu mniej. Brutalna prawda o autostradzie i Lucid Air Sapphire [TEST ZASIĘGU]

15/11/2025
DS N°8

DS N°8 kończy z lękiem o zasięg. 500 km autostradą to już nie problem

17/10/2025
REKLAMA
Lucid Gravity Highway Range Test. How Far Can It Go On A Single Charge?

Nocna drama i niespodziewane wyjaśnienie

Gdy test dobiegł końca o 3 w nocy, a samochód pokazywał 0% baterii, pojawiły się dodatkowe problemy z rozpoczęciem ładowania na stacji Tesla Supercharger. Ta sytuacja tylko potęgowała wrażenie, że coś jest nie tak. Prawdziwy przełom nastąpił jednak po teście, gdy dane z przejazdu trafiły do inżynierów Lucid.

Po analizie specjaliści z Lucid skontaktowali się z autorem testu i przekazali dwie kluczowe informacje. Po pierwsze, w testowanym egzemplarzu prasowym wykryto problem z tylnym silnikiem elektrycznym, co najprawdopodobniej miało bezpośredni wpływ na zwiększone zużycie energii i niższy zasięg. Po drugie, okazało się, że gdy komputer pokładowy pokazywał 0% naładowania, w baterii wciąż pozostawał niezwykle duży bufor bezpieczeństwa – około 6 kWh energii. To anomalia, która również miała wpływ na końcowy, niższy od spodziewanego dystans.

test lucid gravity grand touring state of charge

Analiza: Choroby wieku dziecięcego, a nie wada fabryczna

Cała sytuacja rzuca nowe światło na uzyskany wynik. To niekoniecznie dowód na to, że Lucid Gravity ma słaby zasięg, ale raczej przykład klasycznych „chorób wieku dziecięcego”, które często dotykają zupełnie nowe modele, zwłaszcza w egzemplarzach przedprodukcyjnych lub z pierwszej partii.

REKLAMA

Historia ta pokazuje dwie rzeczy. Po pierwsze, jak ważne są niezależne, rzetelne testy, które potrafią wychwycić problemy niewidoczne na pierwszy rzut oka. Po drugie, liczy się reakcja producenta. Lucid zachował się transparentnie – przeanalizował dane, przyznał się do usterki w konkretnym egzemplarzu i zaoferował podstawienie w pełni sprawnego samochodu do ponownego testu.

Ostateczny werdykt na temat realnego zasięgu Lucid Gravity musimy więc wstrzymać do czasu powtórki testu. Na razie wiemy, że nawet z uszkodzonym silnikiem auto potrafi pokonać na autostradzie ponad 550 km, co i tak stawia je w czołówce elektrycznych SUV-ów.

Co sądzicie o takim wyniku, nawet biorąc pod uwagę usterkę? Czy transparentność producenta w przyznaniu się do problemu buduje Wasze zaufanie? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Tagi: lucidlucid gravitylucid gravity baterialucid gravity cenalucid gravity moclucid gravity specyfikacjalucid gravity wnętrzelucid gravity wyglądlucid gravity zasięgtest zasięgu
Udostępnij1Tweet1UdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

lucid gravity touring
Aktualności

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

2025-11-21
lucid plany i zapowiedzi
Aktualności

Lucid rzuca rękawicę Tesli. Pełna autonomia L4 i nowy tani crossover mają uratować firmę

2025-11-15
lucid air sapphire
Samochody elektryczne

1234 konie i 140 km zasięgu mniej. Brutalna prawda o autostradzie i Lucid Air Sapphire [TEST ZASIĘGU]

2025-11-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
tesla model 3
Aktualności

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

2025-12-03
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
ładowarka dla ciężarówek eon niemcy
Aktualności

Megawaty mocy i miliony euro dla elektrycznych ciężarówek. Polska w centrum nowego sojuszu E.ON i GreenWay

2025-11-30
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.