• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Rewolucja w ładowaniu aut elektrycznych – Huawei prezentuje robotyczne ramię do ładowania EV

15.01.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne, Stacje ładowania
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Huawei zaprezentował przełomowe rozwiązanie dla elektromobilności – zrobotyzowane ramię do ładowania samochodów elektrycznych, które eliminuje konieczność wychodzenia z pojazdu, aby podłączyć kabel. Czy to przyszłość ładowania EV? Przyjrzyjmy się bliżej tej innowacji.

Jak działa zrobotyzowane ładowanie Huawei?

Nowatorskie rozwiązanie Huawei zostało zaprezentowane w demonstracyjnym wideo, w którym luksusowy sedan Maextro S800 autonomicznie podjeżdża na stanowisko ładowania. Gdy funkcja ładowania zostaje aktywowana zdalnie, samochód sam odnajduje wolne miejsce, parkuje, a robotyczne ramię automatycznie podłącza kabel do pojazdu.

Huawei's Maextro S800 unmanned charging with help of robotic hand

Podczas procesu ładowania ramię monitoruje otoczenie w poszukiwaniu przeszkód, co zwiększa bezpieczeństwo operacji. Po zakończeniu ładowania, ramię odłącza kabel, nalicza opłatę za energię, a samochód opuszcza stanowisko.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Całość oparta jest na flagowej ładowarce Huawei o mocy 600 kW, która może dostarczyć 100 kWh energii w zaledwie 10 minut. To czyni ją jednym z najszybszych rozwiązań ładowania na rynku.

Maextro S800 – symbol luksusu i innowacji

Maextro S800, pojazd demonstrujący nowe możliwości ładowania, to flagowy model Huawei w ramach marki premium Maextro. Samochód został zaprojektowany, by rywalizować z takimi modelami jak Nio ET9 czy Maybach.

REKLAMA

Maextro S800 wszedł do przedsprzedaży w listopadzie ubiegłego roku z ceną wywoławczą na poziomie 1 miliona juanów (około 136 000 USD). Pojazd wyposażony jest w autonomiczne funkcje jazdy na poziomie L3, co oznacza, że może samodzielnie poruszać się w określonych warunkach drogowych, takich jak autostrady.

huawei maextro s800

Superładowarki Huawei – nowy standard w ładowaniu

Robotyczne ramię Huawei będzie montowane na flagowych superładowarkach o mocy 600 kW, które są chłodzone cieczą. Ładowarki te zostały zaprojektowane, by konkurować z najnowszymi rozwiązaniami Tesli, takimi jak Tesla V4.

W ramach Supercharging Alliance, Huawei już teraz współpracuje z wiodącymi producentami EV, takimi jak BYD, Xpeng, Li Auto, Aito, JAC i Great Wall. Dzięki temu zrobotyzowane ładowanie ma być kompatybilne z szeroką gamą pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

Huawei planuje rozpocząć masową produkcję robotycznego ramienia w drugim kwartale 2025 roku. Tymczasem firma zrealizowała ambitny plan zbudowania 100 000 stacji Supercharging w Chinach do końca 2024 roku, co znacząco zwiększy dostępność szybkiego ładowania.

huawei robotic charger robotyczne ramię
huawei robotic charger robotyczne ramię

Szerszy kontekst: Sojusze Huawei w elektromobilności

Robotyczne ładowanie to tylko część szerszej strategii Huawei w branży EV. Firma prowadzi kilka kluczowych inicjatyw, takich jak Supercharging Alliance oraz Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA).

W ramach HIMA, Huawei współpracuje z czołowymi chińskimi producentami, takimi jak Chery, BAIC, JAC czy Seres, tworząc luksusowe marki EV, takie jak Aito, Luxeed, Stelato i Maextro. Każda z tych marek oferuje pojazdy wyposażone w zaawansowane systemy autonomiczne i innowacyjne technologie ładowania.

Znaczenie technologii dla przyszłości rynku EV

Zrobotyzowane ramię Huawei może mieć ogromny wpływ na sposób, w jaki korzystamy z infrastruktury ładowania. Automatyzacja i szybkość ładowania mogą znacząco zwiększyć wygodę użytkowników EV, eliminując typowe bolączki, takie jak konieczność wysiadania z pojazdu w złych warunkach pogodowych.

Ponadto, jeśli Huawei zrealizuje swoje plany związane z globalnym wdrożeniem tej technologii, może stać się liderem w wyznaczaniu nowych standardów ładowania. Szybkość i dostępność infrastruktury ładowania to kluczowe wyzwania, które muszą zostać rozwiązane, aby elektromobilność mogła rozwijać się na dużą skalę.

huawei maextro s800

Co to oznacza dla rynku globalnego?

Jeśli Huawei odniesie sukces w Chinach, naturalnym krokiem będzie ekspansja na rynki międzynarodowe. Partnerstwa z producentami, takimi jak BYD czy Xpeng, mogą otworzyć drogę do wprowadzenia tej technologii na inne kontynenty, w tym do Europy i Ameryki Północnej.

Jednak wdrożenie takich systemów wymaga nie tylko zaawansowanej technologii, ale także odpowiednich regulacji prawnych oraz inwestycji w infrastrukturę. Czy Huawei uda się pokonać te wyzwania i zdominować rynek ładowania EV?

Co myślicie o autonomii ładowania?

Robotyczne ładowanie EV to rozwiązanie, które może zmienić sposób, w jaki postrzegamy elektromobilność. Czy taka technologia jest przyszłością branży? Czy jesteście gotowi na w pełni zautomatyzowane stacje ładowania? Podzielcie się swoimi przemyśleniami i oczekiwaniami!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Źródło: carnewschina
Tagi: chinyhimahuaweihuawei maextro s800ładowanie samochodu elektrycznegorobotszybkie ładowanie
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

catl baterie
Aktualności

Chińskie baterie tańsze i lepsze – Europa i USA zostają w tyle?

2025-06-02
nio world model
Aktualności

Nio stawia na bezpieczeństwo i autonomię: rewolucyjny system Nio World Model trafia do aut

2025-06-01
ladowarki 1000 kw byd
Aktualności

BYD przyspiesza rewolucję ładowania: 15 000 ultraszybkich ładowarek megawatowych w całych Chinach

2025-06-01

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.