• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Volkswagen przyspiesza w wyścigu elektromobilności – sprzedaż elektryków wzrosła o 59% globalnie

10.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Europejska ofensywa Volkswagena
  • Bestsellerowa piątka
  • Chiński problem
  • Strategia obronna Volkswagena
  • Co przyniesie przyszłość?
  • Czy BYD zagrozi Volkswagenowi w Europie?

Pierwszy kwartał 2025 roku przyniósł imponujące wyniki dla koncernu Volkswagen w segmencie samochodów elektrycznych. Globalny wzrost sprzedaży o 59% i podwojenie dostaw w Europie skłoniły CEO koncernu do odważnego stwierdzenia, że firma „wchodzi na szybki pas”. Jednak nie wszędzie sytuacja wygląda tak różowo.

Europejska ofensywa Volkswagena

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku Volkswagen dostarczył globalnie aż 216 800 w pełni elektrycznych pojazdów, co stanowi imponujący wzrost o 59% w porównaniu do 136 400 sztuk w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ten skok sprzedaży przełożył się na zwiększenie udziału koncernu w globalnym rynku EV z 6% do 10%.

Szczególnie imponująco prezentują się wyniki w Europie, gdzie dostawy przekroczyły 150 000 pojazdów elektrycznych – to ponad dwukrotnie więcej (+113%) niż w pierwszym kwartale 2024. Volkswagen umocnił pozycję niekwestionowanego lidera rynku BEV w Europie, kontrolując około 26% rynku, podczas gdy sprzedaż Tesli spadła niemal we wszystkich krajach europejskich, z wyjątkiem Wielkiej Brytanii.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

W samych Niemczech statystyki są jeszcze bardziej imponujące – blisko co drugi sprzedany samochód elektryczny pochodził z portfolio Grupy VW. Wprowadzenie nowych modeli, takich jak ID.7 Tourer i Audi Q6 e-tron, przełożyło się na odbudowanie portfela zamówień w Europie Zachodniej, który zbliżył się do miliona (dokładnie 980 000).

REKLAMA
audi q6 e-tron
Audi Q6 e-tron

Bestsellerowa piątka

Najpopularniejsze elektryczne modele koncernu na świecie to:

  • ID.4 i ID.5 (43 700 sztuk)
  • ID.3 (28 100 sztuk)
  • Audi A4 e-tron (22 800 sztuk)
  • Škoda Enyaq (20 200 sztuk)
  • ID.7 (19 100 sztuk)

Na amerykańskim rynku sprzedaż elektryków Grupy VW wzrosła o 51%, z ID.4 jako jednym z najlepiej sprzedających się modeli elektrycznych (7 663 sztuki). Dostawy elektrycznego minibusa ID.Buzz zaczęły się materializować z wynikiem 1 901 sztuk w Q1.

Chiński problem

Mimo globalnego wzrostu, Volkswagen wciąż zmaga się z trudnościami na chińskim rynku. Dostawy elektryków w Państwie Środka spadły aż o 37% do poziomu 25 900 sztuk, w porównaniu do 41 000 w analogicznym okresie roku poprzedniego. Koncern tłumaczy to „intensywną sytuacją konkurencyjną w Chinach”.

Tymczasem BYD, który w zeszłym roku wyprzedził Volkswagena jako najpopularniejsza marka samochodowa w Chinach, notuje spektakularne wyniki. Tylko w ubiegłym miesiącu BYD sprzedał 166 109 samochodów elektrycznych, a przez pierwsze trzy miesiące 2025 roku – już 416 388 pojazdów BEV.

Po marcowej obniżce cen niektórych bestsellerowych modeli, najtańszy elektryk chińskiego giganta – Seagull – kosztuje obecnie mniej niż 30 000 zł (56 800 juanów), co stanowi poważne wyzwanie dla konkurencji.

REKLAMA
byd dolphin mini
BYD Dolphin Mini

Strategia obronna Volkswagena

Oliver Blume, CEO Grupy Volkswagen, z optymizmem stwierdził, że koncern „wchodzi na szybki pas” dzięki nowym modelom. Firma spodziewa się „dodatkowego wiatru w żagle” dzięki premierom planowanym na 2025 rok.

W obliczu ekspansji BYD na rynki europejskie (prognoza S&P Global Mobility zakłada podwojenie sprzedaży chińskiej marki w Europie do około 186 000 sztuk w 2025 r., a do 2029 r. nawet do 400 000), Volkswagen stawia na nową linię przystępnych cenowo elektryków.

Pierwszym z nich będzie VW ID.2, który ma zadebiutować w przyszłym roku w cenie startowej około 25 000 euro (106 700 zł). Następnie pojawi się wersja SUV oraz jeszcze tańszy model ID.1 planowany na 2027 rok.

Co przyniesie przyszłość?

Imponujący wzrost sprzedaży w Europie i USA sugeruje, że strategia elektryfikacji Volkswagena zaczyna przynosić owoce na kluczowych rynkach. Jednocześnie chiński problem pozostaje nierozwiązany, a konkurencja ze strony BYD i innych producentów z Państwa Środka będzie tylko rosnąć.

Kluczowe pytanie brzmi: czy Volkswagen zdoła utrzymać tempo wzrostu w Europie i USA, jednocześnie odwracając negatywny trend w Chinach? Przystępne cenowo modele ID.2 i ID.1 mogą być odpowiedzią na wyzwania stawiane przez chińskich konkurentów, ale ich wpływ na rynek poznamy dopiero w kolejnych latach.

Czy europejski gigant zdoła obronić swoją pozycję w coraz bardziej konkurencyjnym świecie elektromobilności? Jakie jest Wasze zdanie na temat strategii Volkswagena i rosnącej konkurencji ze strony chińskich producentów?

volkswagen id.1
VW ID.1
volkswagen id.2all
VW ID.2all

Czy BYD zagrozi Volkswagenowi w Europie?

Volkswagen stoi przed trudnym zadaniem – podczas gdy jego sprzedaż w Europie rośnie, ambicje BYD dotyczące ekspansji zagranicznej mogą stanowić poważne zagrożenie. Chińska marka ma w ofercie atrakcyjne cenowo modele, które mogą przyciągnąć europejskich klientów szukających tańszych alternatyw.

Uzasadnione wydają się obawy, że sukces BYD w Chinach może się powtórzyć na innych rynkach, szczególnie jeśli europejski gigant nie zaoferuje konkurencyjnych cenowo elektryków. ID.2 i ID.1 są odpowiedzią na to wyzwanie, ale pojawią się dopiero w kolejnych latach.

Tagi: BYDChinyEuropaskoda enyaqVolkswagenvolkswagen id. buzzvolkswagen id.3Volkswagen ID.4volkswagen id.5vw id.7Wyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

polish ev outlook 10 2025
Aktualności

Polska goni Europę w elektromobilności. Kiedy dogonimy Niemcy i czy grozi nam rynkowa zapaść?

2025-10-15
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
xiaomi su7 spalony
Aktualności

Xiaomi SU7 stanęło w płomieniach. Kierowca uwięziony w śmiertelnej pułapce

2025-10-13

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

spolmlek elocity stacja szybkiego ładowania
Aktualności

Ładowanie auta za 80 groszy i za 3,50 zł. Polska to istny Dziki Zachód elektromobilności

2025-10-10
orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
renault twingo e-tech
Aktualności

Renault odpala rewolucję. Tanie auta elektryczne z Europy mają zmieść chińską konkurencję

2025-10-13
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.