• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi Auto przyspiesza ekspansję międzynarodową – współpraca z Hyperion Leasing (Tianjin)

11.02.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Xiaomi Auto, chiński producent samochodów elektrycznych, niespodziewanie zmienił swoją strategię i rozpoczął współpracę z firmą Hyperion Leasing (Tianjin), aby promować eksport swoich pojazdów na rynki międzynarodowe. Jeszcze niedawno Xiaomi deklarowało, że skupi się wyłącznie na rynku krajowym przez kilka kolejnych lat, a eksport miał nastąpić dopiero w okolicach 2030 roku. Decyzja o wcześniejszym rozpoczęciu sprzedaży zagranicznej może znacząco wpłynąć na rozwój Xiaomi Auto.

Spis treści

  • Partnerstwo z Hyperion Leasing
  • Xiaomi SU7 – sukces na rynku chińskim
  • Zmiana strategii eksportowej Xiaomi
  • Model współpracy z Hyperion Leasing
  • Możliwe rynki eksportowe
  • Co myślisz?

Partnerstwo z Hyperion Leasing

Hyperion Leasing (Tianjin) to spółka zależna grupy Sinomach, jednego z największych chińskich przedsiębiorstw państwowych. Sinomach działa w ponad 170 krajach i regionach, zatrudniając około 160 000 pracowników i posiadając sieć 200 zagranicznych agencji. Dzięki współpracy z Hyperion Leasing Xiaomi Auto zyska dostęp do szerokich międzynarodowych kanałów dystrybucji oraz wsparcia technicznego na rynkach zagranicznych.

10 lutego Sinomach potwierdziło w komunikacie prasowym, że Hyperion Leasing i Xiaomi Auto zawarły porozumienie dotyczące wspólnej promocji samochodów elektrycznych Xiaomi na „kluczowych rynkach globalnych”. Chociaż nie sprecyzowano, które rynki są uznawane za „kluczowe”, we współpracy uwzględniono eksport, sprzedaż oraz serwisowanie pojazdów Xiaomi za granicą.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Xiaomi SU7 – sukces na rynku chińskim

Xiaomi Auto obecnie produkuje jeden model – Xiaomi SU7, elektryczny sedan, który zadebiutował w marcu 2024 roku. Model ten szybko zdobył popularność w Chinach, osiągając sprzedaż na poziomie 139 487 sztuk w 2024 roku. Wysokie zainteresowanie spowodowało długie czasy oczekiwania, sięgające od 22 do 31 tygodni.

Inne w podobnym temacie

xiaomi auto

Sztuczna inteligencja Xiaomi zaczyna „rozumieć” świat. Nowy system HAD to pokaz siły w Kantonie

22/11/2025
xiaomi ev 500 000 samochodow

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

20/11/2025
Xiaomi YU7

Twój samochód będzie wiedział, że „jedziesz za szybko”, nawet gdy jedziesz legalnie. Xiaomi patentuje rewolucję

16/11/2025
xiaomi yu7

Król jest martwy? Nowy SUV Xiaomi sprzedaje się lepiej niż Tesla Model Y

15/11/2025
REKLAMA

Aby sprostać rosnącemu popytowi, Xiaomi buduje nową fabrykę F2, która nie tylko zwiększy zdolności produkcyjne SU7, ale również zajmie się produkcją drugiego modelu marki – elektrycznego crossovera Xiaomi YU7.

xiaomi su7
xiaomi su7
xiaomi su7
Xiaomi SU7

Zmiana strategii eksportowej Xiaomi

Początkowo Xiaomi planowało rozpocząć eksport samochodów dopiero w 2030 roku, ale zmiana tej strategii wskazuje na chęć szybszego zwiększenia rentowności. W trzecim kwartale 2024 roku Xiaomi Auto traciło około 38 000 juanów (5 250 USD) na każdym sprzedanym pojeździe. Sprzedaż zagraniczna pozwoli firmie na większe zyski – przykład BYD pokazuje, że sprzedaż samochodów w Europie przynosi czterokrotnie wyższe dochody niż w Chinach, nawet z uwzględnieniem subsydiów rządowych.

REKLAMA

Model współpracy z Hyperion Leasing

Choć szczegóły współpracy nie zostały ujawnione, wiele wskazuje na to, że Hyperion Leasing będzie działać jako eksporter pojazdów Xiaomi, kupując je z fabryki i sprzedając za pośrednictwem zagranicznych kanałów dystrybucji. Dodatkowo firma zajmie się serwisowaniem i wsparciem technicznym dla klientów zagranicznych.

Możliwe rynki eksportowe

Sinomach, macierzysta firma Hyperion Leasing, jest aktywna na rynku rosyjskim, gdzie działa jako dystrybutor marek Oting (rebadżowane modele Nissana) oraz Rox Motor (Polestones). Sinomach posiada około 50 salonów sprzedaży w Rosji, co czyni ten rynek potencjalnym celem eksportu pojazdów Xiaomi. Choć nie zostało to oficjalnie potwierdzone, wiele wskazuje na to, że Xiaomi SU7 może być wprowadzony do sprzedaży w Rosji poprzez sieć Hyperion Leasing.

xiaomi yu7
Xiaomi YU7

Obecnie Xiaomi Auto sprzedaje swoje pojazdy za granicą głównie za pośrednictwem kanałów równoległych. W 2024 roku 50% eksportu trafiło do Rosji, a 30% na Bliski Wschód, ale łączna liczba sprzedanych za granicą egzemplarzy SU7 wyniosła jedynie około 400 sztuk.

Co myślisz?

Współpraca z Hyperion Leasing może być dla Xiaomi Auto przełomowym krokiem w kierunku ekspansji międzynarodowej. Dzięki dostępowi do globalnej sieci Sinomach, Xiaomi ma szansę zwiększyć swoją obecność na rynkach zagranicznych, co pozwoli firmie na szybsze osiągnięcie rentowności.

Czy Xiaomi Auto ma szansę odnieść sukces na międzynarodowych rynkach? Jak oceniasz ich strategię eksportową i możliwości konkurencji z innymi producentami EV? Podziel się swoją opinią w komentarzach!

Źródło: car
Tagi: ekspansjaXiaomiXiaomi SU7Xiaomi SU7 cenaXiaomi YU7
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

xiaomi auto
Aktualności

Sztuczna inteligencja Xiaomi zaczyna „rozumieć” świat. Nowy system HAD to pokaz siły w Kantonie

2025-11-22
xiaomi ev 500 000 samochodow
Aktualności

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

2025-11-20
Xiaomi YU7
Aktualności

Twój samochód będzie wiedział, że „jedziesz za szybko”, nawet gdy jedziesz legalnie. Xiaomi patentuje rewolucję

2025-11-16

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
byd fang cheng bao tai 3
Aktualności

BYD Fang Cheng Bao Tai 3 debiutuje w Chinach – przystępna elektromobilność z zaawansowanymi technologiami

2025-04-17
cadillac optiq eu
Aktualności

Baterie w elektrykach po latach. Mamy ranking 14 marek. Jak radzą sobie baterie po 3 latach? [RAPORT]

2025-11-16
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.