• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi pokonało Porsche na Nürburgringu. Co dalej z SU7 Ultra?

13.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • SU7 Ultra – najszybszy elektryk na Nordschleife
  • Technologia i moc godna supersamochodu
  • Xiaomi celuje w segment performance
  • Reakcje rynku i klientów
  • Co oznacza sukces Xiaomi dla branży?
  • Co dalej?
  • Do przemyślenia

Chińska marka, która jeszcze kilka lat temu robiła tylko smartfony, właśnie pobiła Porsche na jego własnym terenie. Xiaomi SU7 Ultra ustanowił nowy rekord toru Nürburgring Nordschleife dla elektrycznych samochodów produkcyjnych. To nie tylko sukces technologiczny, ale też symboliczny moment – świat motoryzacji wyraźnie zmienia kierunek.

SU7 Ultra – najszybszy elektryk na Nordschleife

Na początku czerwca Xiaomi ogłosiło, że SU7 Ultra – ich topowy sedan elektryczny – pokonał legendarny tor Nürburgring w czasie 7:04.957. Tym samym zdetronizował dotychczasowego lidera, Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach, który w 2023 roku uzyskał czas 7:07.55.

Za kierownicą Xiaomi SU7 Ultra zasiadł profesjonalny kierowca wyścigowy Vincent Radermecker. Auto, w przeciwieństwie do wcześniejszego prototypu z października 2024, było pełnoprawną wersją drogową – bez wyścigowych slicków i z kompletnym wnętrzem.

To ważne, bo poprzedni wynik prototypu Xiaomi – imponujące 6:46.874 – był osiągnięty przez samochód mocno zmodyfikowany pod tor. Teraz Xiaomi pokazuje, że ich produkcyjna wersja SU7 Ultra może stawić czoła najlepszym sportowym elektrykom świata, bez trików i uproszczeń.

Inne w podobnym temacie

xiaomi su7 w rzece

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

13/12/2025
xiaomi su7

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

12/12/2025
porsche taycan bateria

Porsche zdradza inżynieryjne sekrety nowego Taycana. Większy zasięg i lżejsza bateria to nie magia, a fizyka

11/12/2025
porsche taycan 2024

Porsche skapitulowało? Nadchodzi wirtualna skrzynia biegów w elektrycznym Taycanie

07/12/2025
Xiaomi SU7 Ultra | Official uncut Nürburgring footage

Technologia i moc godna supersamochodu

SU7 Ultra nie ma się czego wstydzić, jeśli chodzi o dane techniczne. Silnik Super Motor V8s rozwija aż 1 548 KM i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,98 sekundy. Prędkość maksymalna to 350 km/h. Co ciekawe, ten sam napęd znajdował się wcześniej w wersji prototypowej, co tylko potwierdza zaawansowanie technologiczne tej konstrukcji.

Na chińskim rynku SU7 Ultra kosztuje 529 900 juanów, czyli ok. 275 000 złotych. To około 2,5 razy więcej niż standardowa wersja SU7, ale i tak znacznie mniej niż konkurenci z segmentu supersamochodów elektrycznych.

Xiaomi celuje w segment performance

SU7 Ultra nie jest tylko pokazem siły. To strategiczny ruch Xiaomi, który ma udowodnić, że chińskie samochody nie tylko nadążają za światowymi trendami – one je wyznaczają.

Już wcześniej SU7 Ultra zdominował tory wyścigowe w Chinach, ustanawiając rekordy m.in. na obiektach w Chengdu, Zhuzhou czy Zhuhai. Teraz, dzięki rekordowi na Nordschleife, Xiaomi oficjalnie dołącza do elitarnego grona producentów sportowych samochodów elektrycznych.

Co więcej, Xiaomi nie zamierza na tym poprzestać. Firma już zaprezentowała swój nowy model – elektrycznego SUV-a YU7, który ma trafić na rynek w lipcu 2025. To pokazuje, że Xiaomi nie chce być niszowym graczem – chce być liderem w wielu segmentach elektromobilności.

xiaomi su7 ultra nurburgring
xiaomi su7 ultra nurburgring

Reakcje rynku i klientów

Premiera SU7 Ultra wzbudziła ogromne zainteresowanie w Chinach. Już w marcu firma poinformowała, że ma ponad 19 000 zamówień, z czego ponad połowa została już potwierdzona. To oznacza, że Xiaomi przekroczyło swój roczny cel sprzedaży zaledwie kilka dni po starcie.

Oczywiście nie obyło się bez kontrowersji. Pojawiały się zarzuty dotyczące braku wentylacji w przedniej komorze czy ograniczeń w mocy. Jednak większość tych dyskusji ucichła w maju, co sugeruje, że Xiaomi skutecznie reaguje na opinie użytkowników.

Co oznacza sukces Xiaomi dla branży?

Pobicie Porsche na jego domowym torze to coś więcej niż tylko rekord. To jasny sygnał, że chińskie firmy są już gotowe do walki o globalną dominację – również w segmencie premium. I co ważne – potrafią to robić nie tylko niską ceną, ale też jakością i osiągami.

Warto przypomnieć, że Xiaomi dopiero w 2021 roku ogłosiło swoje wejście do branży motoryzacyjnej. A już dziś staje na równi z takimi gigantami jak Porsche czy Rimac. To pokazuje tempo, w jakim rozwija się chińska elektromobilność – i że tradycyjne marki mają powody do niepokoju.

Xiaomi zapowiada długoterminową obecność na Nürburgringu i chce rozwijać swoje pojazdy razem z najlepszymi producentami świata. To oznacza kolejne rekordy, nowe modele i dalszy rozwój technologiczny.

Co dalej?

Czy Xiaomi SU7 Ultra utrzyma rekord? Możliwe, że nie na długo – Lei Jun, CEO Xiaomi, sam przyznał, że rekord zostanie pewnie wkrótce pobity. Ale to już nie ma większego znaczenia. Liczy się to, że Xiaomi rozpoczęło nową erę, w której elektryki z Chin mogą z powodzeniem konkurować z najlepszymi na świecie – również w segmencie entuzjastów jazdy.

lei jun xiaomi rekord

Do przemyślenia

Czy to już moment, kiedy powinniśmy przestać traktować chińskie samochody jako „tańsze alternatywy”? Czy Xiaomi SU7 Ultra zmienia reguły gry na rynku samochodów sportowych?

Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o tym rekordzie – i czy w przyszłości rozważylibyście zakup takiego auta.

Tagi: Lei JunNiemcyNürburgringporsche taycanXiaomiXiaomi SU7 Ultraxiaomi su7 ultra bateriaxiaomi su7 ultra cenaxiaomi su7 ultra mocxiaomi su7 ultra specyfikacjaxiaomi su7 ultra wnętrzexiaomi su7 ultra wyglądxiaomi su7 ultra zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

xiaomi su7 w rzece
Aktualności

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

2025-12-13
xiaomi su7
Aktualności

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

2025-12-12
porsche taycan bateria
Aktualności

Porsche zdradza inżynieryjne sekrety nowego Taycana. Większy zasięg i lżejsza bateria to nie magia, a fizyka

2025-12-11

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla lg cells vs panasonic ev clinic
Aktualności

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

2025-12-09
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
mercedes-benz cla elektryczny
Testy

Mercedes CLA EQ to duchowy spadkobierca „auta jednolitrowego”. Zasięg w teście realnym nokautuje dane katalogowe [TEST ZASIĘGU]

2025-12-08
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.