• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi wchodzi na wojenną ścieżkę z Teslą. Oto różnice między Xiaomi YU7 i Tesla Model Y? Który z nich wypada lepiej?

24.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 9 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Xiaomi kontra Tesla – pojedynek wagi ciężkiej
  • Tesla się starzeje
  • SU7 już udowodnił, że to działa
  • Czego brakuje Xiaomi?
  • Czy Tesla ma plan B?
  • Xiaomi nie musi zabić Tesli. Wystarczy, że ją zrani
  • Do czego to wszystko prowadzi?

Do niedawna hasło „Tesla killer” brzmiało jak żart. Zbyt wiele marek próbowało, zbyt wiele przegrało. Tesla wciąż dominuje w wielu segmentach rynku EV, ale czasy bezkonkurencyjności dobiegają końca. Xiaomi YU7, który właśnie został oficjalnie zaprezentowany, to najbardziej realna próba zagrożenia dominacji Tesli w Chinach. I wygląda na to, że może się udać.

Xiaomi kontra Tesla – pojedynek wagi ciężkiej

W porównaniu ze świeżo odświeżoną wersją Tesla Model Y, chiński YU7 prezentuje się imponująco – zarówno na papierze, jak i wizualnie. Co ważne: Xiaomi stawia nie tylko na wygląd i nowoczesne technologie, ale również na osiągi, zasięg i cenę.

Oto kilka kluczowych różnic:

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

  • Zasięg: Model Y Long Range oferuje 719 km (CLTC), tymczasem YU7 w podstawowej wersji osiąga nawet 835 km.
  • Moc: W topowej wersji Xiaomi YU7 Max oferuje aż 681 KM i przyspiesza do setki w około 3,2 sekundy.
  • Platforma 800V: Xiaomi wdraża bardziej zaawansowaną architekturę ładowania 800V, pozwalającą na szybsze ładowanie – Tesla wciąż korzysta z 400V.
  • Wyposażenie: YU7 zachwyca wyświetlaczem HUD, systemem operacyjnym HyperOS, a także Nvidia Thor jako mózgiem systemu autonomicznej jazdy (700 TOPS).

Tesla teoretycznie wciąż może pochwalić się wyższą efektywnością – osiąga dobre wyniki przy mniejszych bateriach. Ale czy dla przeciętnego klienta to ma znaczenie? Raczej nie. Konsumenci patrzą na liczby – im większy zasięg, tym lepiej.

Tesla Model Y RWDTesla Model Y Long Range AWDXiaomi YU7 Standard (RWD)Xiaomi YU7 Pro (AWD)Xiaomi YU7 Max (AWD)
Data premieryStyczeń 2025Styczeń 2025Lipiec 2025 (oczekiwany)Lipiec 2025 (oczekiwany)Lipiec 2025 (oczekiwany)
Cena (CNY)¥263,500¥303,500~¥250,000nie podanonie podano
Cena (PLN)~137 020 zł~157 820 zł~130 000 złnie podanonie podano
Wymiary (dł. x szer. x wys.)4,797 x 1,920 x 1,624 mm4,797 x 1,920 x 1,624 mm4,999 x 1,996 x 1,600 mm4,999 x 1,996 x 1,600 mm4,999 x 1,996 x 1,600 mm
Rozstaw osi2,890 mm2,890 mm3,000 mm3,000 mm3,000 mm
Masa własna1,921 kg1,992 kgnie podano2,405 kg2,405 kg
NapędSilnik z tyłu (RWD)Napęd na 4 koła (AWD)Silnik z tyłu (RWD)Napęd na 4 koła (AWD)Napęd na 4 koła (AWD)
Moc silnikaok. 200–250 kWok. 350–400 kW235 kW (315 KM)508 kW (681 KM)508 kW (681 KM)
0–100 km/h5,9 s4,3 s5,8 s4,3 s~3,2 s
Prędkość maks.201 km/h201 km/h240 km/h253 km/h253 km/h
Typ bateriiLFPNMCLFPLFPLi-ion (CATL)
Pojemność baterii~62,5 kWh~80 kWh96,3 kWh96,3 kWh~101,7 kWh
Zasięg (CLTC)593 km719 km835 km750 km760 km
Architektura ładowania400V400V800V800V800V
Liczba miejsc5 (opcjonalnie 7)5 (opcjonalnie 7)555
Funkcje kluczoweOdświeżony design, ekran z tyłu, FSDWiększa wydajność, FSDPanoramiczny HUD, HyperOS, większa kabinaWiększa moc, te same funkcje co StandardTopowa wydajność, premium wnętrze (przewidywane)
Autonomiczna jazdaFSD z komputerem AI4FSD z komputerem AI4Nvidia Thor (700 TOPS)Nvidia Thor (700 TOPS)Nvidia Thor (700 TOPS)

Tesla się starzeje

Wrażenia wizualne też mają znaczenie. Nowa Tesla Modelu Y wygląda niemal tak samo jak poprzednia. Delikatne zmiany stylistyczne nie robią już takiego wrażenia. W oczach chińskiego klienta Tesla zaczyna być… nudna.

REKLAMA

Xiaomi YU7 jest większy, bardziej elegancki i nowocześniejszy. Przestronniejsze wnętrze, większy rozstaw osi (3 metry) i design, który może rywalizować z luksusowymi markami – to wszystko przekłada się na rosnące zainteresowanie.

Wnętrze? Xiaomi nie boi się eksperymentować. Obok dużego ekranu centralnego, pojawia się panoramiczny HUD i prawdopodobnie jeszcze więcej ekranów w ostatecznej wersji. Tesla nadal trzyma się minimalizmu, który nie każdemu odpowiada.

xiaomi yu7 green
tesla model y juniper

SU7 już udowodnił, że to działa

Xiaomi SU7, czyli sedan, który zadebiutował wcześniej w tym roku, już zdążył zepchnąć Model 3 z pozycji lidera w swojej klasie. A przecież to dopiero początek obecności Xiaomi na rynku EV. Producent nie miał łatwego startu, ale błyskawicznie zyskał uznanie – głównie dzięki bardzo agresywnej polityce cenowej i atrakcyjnemu designowi.

REKLAMA

Xiaomi YU7 ma jeszcze większy potencjał. SUV-y cieszą się większym zainteresowaniem, a Model Y to przecież najlepiej sprzedający się elektryk Tesli na świecie. Jeśli Xiaomi powtórzy sukces SU7, Tesla może stracić koronę również w tym segmencie.

Czego brakuje Xiaomi?

Na dziś jedyną niewiadomą pozostaje dokładna cena modeli Xiaomi YU7 Pro i Max. Wiemy, że wersja podstawowa ma kosztować około 250 tys. juanów (130 000 zł) – mniej niż bazowy Model Y. Jeśli pozostałe warianty również będą atrakcyjnie wycenione, Tesla może mieć ogromny problem.

Drugą kwestią, która może zniechęcać część klientów, jest jakość. Xiaomi dopiero uczy się produkować auta. SU7 już teraz spotyka się z uwagami dotyczącymi jakości wykonania, wyciszenia kabiny czy awaryjności. Ale to kwestia czasu. Tesla też przecież na początku zmagała się z problemami jakościowymi. Chińskie firmy słyną z błyskawicznego uczenia się na błędach.

xiaomi yu7
xiaomi yu7
xiaomi yu7
xiaomi yu7

Czy Tesla ma plan B?

Na razie niewiele na to wskazuje. Wersja refreshed Modelu Y jest ewolucją, nie rewolucją. Brakuje mocnych akcentów, które mogłyby zatrzymać klientów odpływających w kierunku konkurencji. Chińskie marki nie tylko przyciągają ceną – oferują świeżość, technologię i szybko reagują na potrzeby rynku.

Tesla musi zacząć działać szybciej i odważniej. Póki co wygląda na to, że została zaskoczona tempem rozwoju konkurencji. W kraju, który generuje ogromny procent globalnej sprzedaży Tesli, to bardzo zła wiadomość.

Xiaomi nie musi zabić Tesli. Wystarczy, że ją zrani

Termin „Tesla killer” jest przesadzony. Jedna marka nie obali giganta z Palo Alto. Ale Xiaomi może skutecznie osłabić pozycję Tesli w Chinach – a to już realny cios. Jeśli sprzedaż Modelu Y zacznie spadać tak jak sprzedaż Modelu 3 po premierze SU7, firma Elona Muska może zacząć tracić udziały w rynku na rzecz lokalnych graczy.

Xiaomi ma wszystko, czego potrzeba: kapitał, technologię, masową produkcję, doświadczenie w elektronice i lojalnych fanów marki. Do tego olbrzymie zaplecze inżynieryjne i dostęp do najnowszych komponentów produkowanych w kraju.

YU7 wejdzie do sprzedaży już w lipcu. Jeśli Xiaomi dotrzyma terminu i uruchomi produkcję na pełną skalę, Tesla może nie zdążyć zareagować przed końcem roku.

tesla model y juniper

Do czego to wszystko prowadzi?

Rynek EV w Chinach stanie się jeszcze bardziej konkurencyjny. Zyskują na tym klienci – większy wybór, lepsze technologie, niższe ceny. Ale dla producentów oznacza to walkę na wyniszczenie, gdzie przetrwają tylko najbardziej elastyczni i innowacyjni.

Czy Xiaomi stanie się liderem nowej ery elektromobilności w Chinach? A może Tesla zdoła odzyskać inicjatywę i zaskoczy nas czymś zupełnie nowym? Jedno jest pewne – nudno nie będzie.

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: chinyporównanieTeslatesla model ytesla model y bateriatesla model y cenatesla model y junipertesla model y moctesla model y opinietesla model y specyfikacjatesla model y wnętrzetesla model y wyglądtesla model y zasięgXiaomixiaomi yu7xiaomi yu7 bateriaxiaomi yu7 cenaxiaomi yu7 mocxiaomi yu7 specyfikacjaxiaomi yu7 wnętrzexiaomi yu7 wyglądxiaomi yu7 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

nio power zeekr power
Aktualności

NIO i ZEEKR łączą siły. Co ta współpraca zmieni na rynku ładowania aut elektrycznych w Chinach?

2025-05-30
byd yangwang u7 fabryka
Aktualności

Chiński BYD wjeżdża na rynek z nowym ultra-luksusowym sedanem elektrycznym. Oto Yangwang U7 opuszczający linie produkcyjne

2025-05-30
xiaomi su7 weselnie
Aktualności

Xiaomi SU7 i ślubny karambol. Cztery identyczne elektryki zderzyły się na oczach całych Chin

2025-05-29

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.