• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Yangwang U9 od BYD – skaczący supercar, który redefiniuje przyszłość motoryzacji

09.01.2025
w Aktualności
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Chiński gigant BYD pokazał światu niezwykłe możliwości swojego elektrycznego superauta Yangwang U9. W najnowszym filmie promocyjnym pojazd bez kierowcy przeskakuje przeszkody na testowej trasie – od wypełnionych wodą dziur po kolce drogowe.

Technologia, która wyprzedza konkurencję

Yangwang U9, będący częścią luksusowej linii marki BYD, to coś więcej niż tylko samochód. Dzięki zaawansowanemu systemowi zawieszenia Disus X, pojazd może skakać, tańczyć, a nawet jeździć na trzech kołach. Film pokazuje, jak U9 przy prędkości 120 km/h przeskakuje ponad dwumetrową dziurę wypełnioną wodą. Skok wynosi ponad 6 metrów.

byd yangwang u9 skok

Następnie samochód napotyka kolce drogowe o wysokości 3,5 cm, które również pokonuje w spektakularny sposób, unosząc się nad przeszkodą. BYD nie ujawnił szczegółów dotyczących systemu wspomagania jazdy (ADAS) używanego w teście, ale marka wcześniej współpracowała z DJI i Horizon Robotics w zakresie zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę.

Niezwykłe osiągi

Yangwang U9 to elektryczny supercar napędzany czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 960 kW (1,287 KM) i momencie obrotowym 1,680 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,36 sekundy i pokonuje dystans 400 metrów w 9,78 sekundy. Na torze Nürburgring osiągnęło czas 7:17.9, co plasuje je wśród najszybszych samochodów elektrycznych na świecie.

Pomimo imponujących osiągów, U9 wykorzystuje tańsze baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o pojemności 80 kWh, zapewniające zasięg 465 km według chińskiej normy CLTC. To ciekawe podejście, które obniża koszty produkcji, nie wpływając na kluczowe parametry auta.

REKLAMA
byd yangwang u9 tor

Konstrukcja i unikalne funkcje

Yangwang U9 mierzy 4,966 mm długości, 2,029 mm szerokości i 1,295 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2,900 mm. Masa własna to 2,475 kg, co jest sporo jak na supercar, ale uzasadnione przez zastosowanie zaawansowanych technologii.

U9 opiera się na architekturze 800 V, co pozwala na szybkie ładowanie od 30% do 80% w zaledwie 10 minut. Co więcej, auto obsługuje podwójne ładowanie, umożliwiając korzystanie z dwóch niezależnych ładowarek jednocześnie. Tę technologię wcześniej wprowadzono w modelach BYD Denza D9 i N7.

Elektryczna przyszłość luksusowych samochodów

Yangwang U9 to drugi model tej luksusowej marki po off-roaderze U8, który zyskał sławę dzięki zdolności do unoszenia się na wodzie. Oba pojazdy pokazują, że BYD nie tylko konkuruje z największymi producentami samochodów, ale również definiuje nowy standard innowacji.

REKLAMA
byd yangwang u9 yellow

Supercar za 1,68 miliona juanów (około 230 tysięcy dolarów) został zaprojektowany nie tylko jako technologiczny pokaz możliwości, ale również jako realna alternatywa dla najbardziej zaawansowanych spalinowych pojazdów na rynku.

Czy to nowy kierunek dla supercarów?

Yangwang U9 to przykład, jak nowoczesna technologia może zmieniać definicję luksusu i wydajności w motoryzacji. Jego zdolność do pokonywania przeszkód w sposób, który wcześniej wydawał się niemożliwy, może wpłynąć na przyszłość projektowania samochodów sportowych i użytkowych.

To także dowód, że elektryczne supercary mogą być czymś więcej niż tylko szybkimi pojazdami – mogą dostarczać wyjątkowych doświadczeń i funkcji, których nie znajdziemy w tradycyjnych modelach.

byd yangwang u9

Czy Yangwang U9 znajdzie swoich zwolenników?

Choć U9 to technologiczny majstersztyk, jego sukces rynkowy będzie zależał od tego, jak odbiorcy przyjmą połączenie luksusu z zaawansowaną technologią. Czy zdolność do „tańczenia” i „skakania” przyciągnie klientów?

Wprowadzenie takich funkcji w codziennych pojazdach mogłoby zrewolucjonizować sposób, w jaki postrzegamy bezpieczeństwo i mobilność na drogach. Yangwang U9 stawia jednak pytanie, czy kierunek rozwoju supercarów w stronę takich technologii jest tym, czego naprawdę oczekują klienci.

Zapraszamy do dyskusji – czy elektryczne supercary takie jak U9 to przyszłość motoryzacji, czy raczej technologiczny eksperyment dla wybranych?

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

tesla cybertruck wnętrze
Aktualności

Tesla wycofuje się z obietnicy dla właścicieli Tesli Cybertruck. Autosteer jednak nie dla wszystkich

2025-05-08
mennekes dc power2drive
Aktualności

Mennekes wchodzi na rynek szybkich ładowarek DC. Czego możemy się spodziewać?

2025-05-08

Dołącz do dyskusji

Popularne wpisy

byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
REKLAMA

RSS Nowe tematy na forum

  • Must have elektryka
  • Must have elektryka
  • Witam i pozdrawiam z Wałbrzycha
  • Dostawczaki
  • Dostawczaki
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.