• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Tesla, Xiaomi, Yangwang i Huawei na deskach. Tani Buick nieoczekiwanym królem autonomicznej jazdy w Chinach

15.11.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 8 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Prawdziwy test na prawdziwej drodze
  • Osiem rund, które obnażyły słabości
  • Zaskakujący zwycięzca i kosztowna czołówka
  • Co ten test tak naprawdę oznacza?

Mamy sensacyjnego zwycięzcę wielkiego testu systemów wspomagania kierowcy. W chińskim mieście Ningbo odbyły się prestiżowe zawody ADAS, w których wzięli udział wszyscy rynkowi giganci. Ku zdumieniu wszystkich, na najwyższym stopniu podium stanął Buick Electra L7. To model od chińsko-amerykańskiej spółki SAIC-GM. Pokonał on w bezpośrednim starciu takie tuzy jak luksusowy Yangwang U7, wyczekiwany Xiaomi YU7 czy globalny wzorzec, czyli Tesla Model 3.

To pokazuje, że w wojnie o autonomiczną jazdę medialny szum nie zawsze idzie w parze z realnymi możliwościami. A konkurencja jest absolutnie mordercza.

Prawdziwy test na prawdziwej drodze

Organizatorem zawodów był serwis D1EV, który już po raz drugi przygotował poligon doświadczalny dla systemów NOA (Navigate On Autopilot). To nie była sterylna próba na zamkniętym torze. Test odbył się na 29-kilometrowej trasie miejskiej. Obejmowała ona 28 sygnalizacji świetlnych, pięć punktów nawigacyjnych i osiem specjalnie zaprojektowanych scenariuszy drogowych.

Kluczowy był jeden element: warunki i dokładna trasa zostały utajnione aż do startu. Producenci nie mogli w żaden sposób przygotować ani zoptymalizować swoich samochodów pod konkretne wyzwania. To była próba „z zaskoczenia”, badająca realną skuteczność systemów.

Inne w podobnym temacie

tesla wydluzenie gwarancji na baterie

Tesla Model 3 lub Model Y to Twój samochód? Producent pozwoli ci dokupić spokój ducha, ale zegar tyka

15/12/2025
tesla model y performance

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

14/12/2025
rivian r2 lidar

Rivian R2 zawstydzi konkurencję? Tani LiDAR i jazda autonomiczna w standardzie

13/12/2025
xiaomi su7 w rzece

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

13/12/2025

Do walki stanęło 17 pojazdów. Na liście startowej znaleźli się wszyscy kluczowi gracze chińskiego rynku: Aito M5, Avatr 07, Denza N7, Exeed Exlantix ES, IM LS6, Li Auto L9, Luxeed R7, Maextro S800, Nio ES6, Wey 07, Xpeng G6, Xpeng P7+, Yangwang U7 oraz Zeekr 9X. Stawkę uzupełniały wspomniane Tesla Model 3, Xiaomi YU7 oraz niepozorny Buick Electra L7.

d1ev adas test w ningbo

Osiem rund, które obnażyły słabości

Trasa została zaprojektowana tak, by przetestować systemy w najbardziej problematycznych miejskich warunkach. Samochody ruszały jeden po drugim w odstępach 1-2 minut.

Pierwszym wyzwaniem były wąskie drogi osiedlowe. Testowano tu zdolność nawigacji i unikania przeszkód. Już tutaj poległy trzy auta, prosząc kierowcę o interwencję: Wey 07, Xiaomi YU7 i Xpeng G6.

Drugi punkt, rondo, okazał się zaskakująco prosty. Wszystkie 17 pojazdów poprawnie wybrało pasy i pokonało przeszkodę.

Schody zaczęły się przy zawracaniu z martwym polem. Tu interwencji wymagały Nio ES6 i Xpeng G6. Z kolei Denza N7 kompletnie pogubiła się w nawigacji.

Czwarty test był absolutnie kluczowy. Na drodze ustawiono sztuczną przeszkodę w postaci przezroczystej folii. Ten scenariusz brutalnie zweryfikował technologie. Przeszkodę poprawnie zidentyfikowało i ominęło tylko sześć samochodów: Li L9, Yangwang U7, Nio ES6, Zeekr 9X, Xiaomi YU7 oraz zwycięski Buick Electra L7. Wniosek? Wszystkie te auta miały na pokładzie LiDAR. Systemy oparte wyłącznie na kamerach, w tym osławiony system Tesli, po prostu nie „zobaczyły” bariery.

Piąty test, czyli zwykłe zawracanie, niespodziewanie wywołał lawinę problemów. Aż siedem aut – w tym Yangwang U7, Denza N7, IM LS6, Aito M5 i Xiaomi YU7 – wybrało złą drogę. Dwa kolejne (Li Auto L9 i Zeekr 9X) poprosiły o przejęcie kierownicy.

Szósty test to droga wiejska, sprawdzająca planowanie pasa ruchu i manewry omijania. Tu poległy cztery systemy. Siódmy, skrzyżowanie z prawoskrętem i zawracaniem, pomyślnie ukończyło tylko sześć aut. Ostatni test, droga pozamiejska z lekkim ruchem, również okazał się wyzwaniem – zaliczyło go tylko sześć modeli, w tym Tesla i Xiaomi.

buick electra l7 test adas noa
Buick Electra L7 w teście ADAS w Ningbo
maextro s800 d1ev adas test w ningbo
Maextro S800 w teście ADAS w Ningbo
xiaomi yu7 d1ev adas test w ningbo
Xiaomi YU7 w teście ADAS w Ningbo

Zaskakujący zwycięzca i kosztowna czołówka

Po zliczeniu punktów za wszystkie osiem scenariuszy, wyniki okazały się sensacyjne.

Pierwsze miejsce zajął Buick Electra L7 z wynikiem 100,18 punktów. To model, który w Chinach kosztuje od 173 900 juanów (równowartość ok. 89 000 złotych). Zwycięstwo zapewniła mu technologia Momenta R6 Flywheel Big Model, która, jak donoszą media, opiera się na danych zebranych z 3 miliardów kilometrów rzeczywistej jazdy. Co ciekawe, Buick zaliczył wpadkę tylko na dwóch ostatnich, najtrudniejszych testach.

Na drugim miejscu uplasował się luksusowy sedan Yangwang U7 (marka premium od BYD) z ceną 628 000 juanów (ok. 320 000 zł). Trzecie miejsce zajął Zeekr 9X od Geely, kosztujący 469 900 juanów (ok. 240 000 zł).

Wielcy faworyci znaleźli się daleko w tyle. Xiaomi YU7 zajęło piąte miejsce. Największym przegranym testu wydaje się Tesla Model 3, która z wynikiem 83,86 punktów wylądowała dopiero na dziewiątej pozycji. Pełne wyniki prezentuje poniższa tabela.

MiejsceModelWersja OSWąskie drogiRondoŚlepy zawrótPrzezroczysta przeszkodaZwykły zawrótDroga wiejskaSkrzyżowanieDroga pozamiejskaWynik
1Buick Electra L7OS 1.0.1++++++––100.18
2Yangwang U7V 1.3.0++++–––+97.91
3Zeekr 9XOS 7.0b++++–+––93.18
4Exeed Exlantix ESOS 2.7.0+++–++––89
5Xiaomi YU7V1.10.0–+++–––+88.96
6Wey 07OS 3.3–++–+––+87.69
7IM LS6IMOS 3.6.0+++––+––86.62
8Xpeng G6XOS 5.7.8.8906–+–––+––86
9Tesla Model 3FSD 13.2.9+++–++++83.86
10Aito M5ADS 4.0.2+++––++–81.68
11Li L9AD Max 13.4 OTA 8.0.0++++–––+81
12Nio ES6Banyan 3.2.2++–+++––78
13Denza N7V 2.1.0++–––+––77.96
14Maextro S800ADS 4.0.1+++–+++–75.12
15Xpeng P7+XOS 5.7.8.8906+++––+++72
16Avatr 07ADS 4.0.2+++–+++–69.62
17Luxeed R7ADS 4.0.2+++–+–+–69.06

Co ten test tak naprawdę oznacza?

Wyniki z Ningbo są fascynujące i dają kilka twardych wniosków na temat przyszłości motoryzacji.

Po pierwsze, dane są nową ropą, a modele AI nowymi silnikami. Zwycięstwo Buicka, napędzanego modelem wytrenowanym na 3 miliardach kilometrów, pokazuje, że to właśnie zaawansowane oprogramowanie i gigantyczne zbiory danych decydują o przewadze. Nie marka, nie cena, ale czysta informatyka.

Po drugie, debata LiDAR kontra wizja zdaje się rozstrzygnięta. Test przezroczystej przeszkody był nokautem dla systemów „vision-only”. Filozofia Tesli, opierająca się wyłącznie na kamerach, ma ewidentne słabości. W realnych warunkach sensory optyczne nie widzą wszystkiego. Konkurenci, którzy postawili na droższy, ale bardziej precyzyjny LiDAR, dziś triumfują.

Po trzecie, szum medialny nie przekłada się na jakość. Xiaomi, które generuje gigantyczne zainteresowanie, w teście wypadło przeciętnie, podobnie jak Tesla. Pokazuje to, że w starciu z „nudną” rzeczywistością drogową, marketing przegrywa z inżynierią. Zwycięzca, postrzegany jako nieco konserwatywna marka, okazał się mieć najbardziej dopracowaną technologię.

Test ten udowadnia, że Chiny są obecnie absolutnym centrum rozwoju ADAS na świecie. Liczba graczy, poziom zaawansowania i złożoność systemów pokazują, że to tam wykuwa się przyszłość autonomicznej jazdy. Europa i USA muszą gonić, bo poprzeczka zawieszona jest niewiarygodnie wysoko.

Wyniki dają do myślenia. Czy stoimy u progu przetasowania na rynku? Czy marki, które dziś uważamy za liderów, jutro mogą zostać w tyle? Co sądzicie o tych wynikach? Czy LiDAR faktycznie jest niezbędny, a Tesla popełniła błąd? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Tagi: ADASautonomiczna jazdaautopilotBuick Electra L7byd yangwang u7ChinyMaextro S800Tesla Model 3test autopilotaXiaomi YU7
Udostępnij1Tweet1UdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla wydluzenie gwarancji na baterie
Aktualności

Tesla Model 3 lub Model Y to Twój samochód? Producent pozwoli ci dokupić spokój ducha, ale zegar tyka

2025-12-15
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
rivian r2 lidar
Aktualności

Rivian R2 zawstydzi konkurencję? Tani LiDAR i jazda autonomiczna w standardzie

2025-12-13

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla lg cells vs panasonic ev clinic
Aktualności

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

2025-12-09
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
mercedes-benz cla elektryczny
Testy

Mercedes CLA EQ to duchowy spadkobierca „auta jednolitrowego”. Zasięg w teście realnym nokautuje dane katalogowe [TEST ZASIĘGU]

2025-12-08
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.