• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chiński GAC ląduje w Polsce. Ceny zwalają z nóg, a 8 lat gwarancji to nokaut dla rywali

12.09.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 8 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Polska ofensywa GAC rusza z Warszawy
  • Gwarancja, jakiej jeszcze nie było?
  • Europejska strategia i produkcja za rogiem
  • GAC Aion V, czyli celny strzał w serce rynku
  • Cena, która wywołuje zamieszanie
  • Hyptec HT, czyli aspiracje do klasy premium
  • Co dalej? Prawdopodobny rozwój sytuacji

Jeden z największych chińskich koncernów motoryzacyjnych, Guangzhou Automobile Group, znany jako GAC, oficjalnie rozpoczyna swoją europejską ekspansję. I co najciekawsze, na pierwszy ogień wybrał właśnie Polskę. To nie jest kolejny nieśmiały debiut. To starannie zaplanowana operacja, która może solidnie wstrząsnąć naszym rynkiem samochodów elektrycznych. Na start dostajemy dwa SUV-y: rodzinnego Aion V i celującego w segment premium Hyptec HT.

Polska ofensywa GAC rusza z Warszawy

Decyzja o rozpoczęciu działalności w Unii Europejskiej od Polski jest symbolicznym i strategicznym posunięciem. GAC, gigant produkujący rocznie miliony aut, w tym dla Toyoty i Hondy w ramach spółek joint-venture, nie wchodzi tu na próbę. Za dystrybucję w naszym kraju odpowiada firma Jameel Motors Poland, która już uruchomiła pierwszy w Europie salon GAC przy ulicy Jubilerskiej 6 w Warszawie.

To jednak dopiero początek. W planach jest budowa sieci dilerskiej obejmującej największe polskie miasta, takie jak Gdańsk, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań czy Szczecin. Docelowo ma powstać dziewięć punktów sprzedaży i serwisu w całym kraju. Od razu uruchomiono też magazyn części, co ma rozwiać obawy o dostępność serwisu i ewentualnych napraw. To pokazuje, że Chińczycy odrobili lekcję i wiedzą, że sam produkt to nie wszystko – kluczowe jest zaplecze.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Gwarancja, jakiej jeszcze nie było?

Chińskie marki często muszą walczyć z barierą zaufania. GAC postanowił zagrać va banque i uderzyć w ten czuły punkt z całą mocą. Jak zapowiedział Marcin Słomkowski, dyrektor zarządzający Jameel Motors, samochody GAC będą objęte niespotykaną na rynku, 8-letnią gwarancją na cały pojazd, włącznie z baterią. Do tego dochodzą 2 lata gwarancji na lakier i 12 lat na perforację nadwozia.

REKLAMA

Taka oferta to niezwykle mocny argument. W segmencie, gdzie standardem jest 3, 5, a w porywach 7 lat gwarancji, propozycja GAC jest jasnym sygnałem: „Jesteśmy pewni jakości naszych samochodów”. To ruch, który ma przekonać niezdecydowanych i pokazać, że marka zamierza zostać w Polsce na długo.

Europejska strategia i produkcja za rogiem

Wejście do Polski to element szerszego planu. GAC przygotowywał się do tego od dawna. Już w październiku 2024 roku na targach w Paryżu zapowiadano model Aion V jako pierwszy na Europę. Wejście na rynek opóźniło się o prawie rok, co mogło być związane z niepewnością dotyczącą unijnych ceł na chińskie auta. Teraz jednak machina ruszyła. Po Polsce, sprzedaż ma ruszyć w Portugalii i Finlandii, a celem jest pokrycie całego rynku europejskiego do 2028 roku.

Co więcej, GAC nie chce być postrzegany wyłącznie jako importer. W Holandii już działa Europejskie Centrum Dystrybucji Części Zamiennych. Najważniejsza informacja jest jednak inna: koncern planuje uruchomić produkcję w Europie. Samochody na rynki UE będzie wytwarzać austriacka firma Magna, ta sama, z której linii zjeżdża legendarny Mercedes Klasy G. To całkowicie zmienia postać rzeczy i może wpłynąć zarówno na postrzeganie marki, jak i na logistykę oraz ceny w przyszłości.

GAC Aion V, czyli celny strzał w serce rynku

Aion V to 4,6-metrowy SUV, który wymiarami i charakterem idealnie wpisuje się w gusta europejskich rodzin. Gabarytami konkuruje bezpośrednio z takimi graczami jak Volkswagen ID.4 czy Skoda Enyaq. Stylistyka jest nowoczesna, z gładką linią nadwozia i chowanymi klamkami, co przekłada się na dobrą aerodynamikę.

Wnętrze robi świetne pierwsze wrażenie. Centralnym punktem jest ogromny, 14,6-calowy ekran dotykowy, który działa szybko i intuicyjnie. Jakość materiałów i spasowanie elementów stoją na wysokim poziomie. Dzięki niemal 2,8-metrowemu rozstawowi osi i płaskiej podłodze, przestronność kabiny jest porównywalna z autami o segment większymi. Bagażnik oferuje solidne 470 litrów, a po złożeniu kanapy aż 1600 litrów.

Pod maską znajdziemy silnik elektryczny o mocy 204 KM i momencie obrotowym 240 Nm, co pozwala na sprint do setki w 7,9 sekundy. Akumulator o pojemności 75,3 kWh ma zapewnić zasięg do 510 kilometrów według normy WLTP. GAC stosuje w nim bezpieczne i trwałe ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), które dobrze znoszą szybkie ładowanie. A to jest naprawdę szybkie – dzięki architekturze 400V i mocy do 180 kW, uzupełnienie energii od 10 do 80 procent ma trwać zaledwie 24 minuty.

gac aion v iaa mobility
gac aion v iaa mobility
gac aion v iaa mobility

Cena, która wywołuje zamieszanie

Przejdźmy do najważniejszego. GAC Aion V w podstawowej, ale już bogato wyposażonej wersji Premium, kosztuje w Polsce od 178 900 zł. Wariant Luxury to wydatek od 187 900 zł. Biorąc pod uwagę rozmiar, zasięg i wyposażenie, to oferta, która deklasuje wielu rywali. Jeśli dodamy do tego możliwość uzyskania dopłaty z programu rządowego (w źródle podano „NaszEauto”, najpewniej chodzi o „Mój Elektryk”) w wysokości do 40 000 zł, cena może spaść do rewelacyjnych 138 900 zł.

Dla porównania, Skoda Enyaq z mniejszą baterią i podobną mocą startuje od około 190 tys. zł, a Volkswagen ID.4 z porównywalnym napędem i baterią to wydatek rzędu 187 tys. zł. Oferta GAC jest więc niezwykle agresywna. Dodatkowo dystrybutor proponuje na start finansowanie z ratą 888 zł netto miesięcznie i pakiet serwisowy na 4 lata za symboliczną złotówkę.

REKLAMA

Hyptec HT, czyli aspiracje do klasy premium

Drugi model, Hyptec HT, to już zupełnie inna liga. Ten 5-metrowy SUV o sylwetce coupe z bezramkowymi drzwiami rzuca wyzwanie takim modelom jak Audi Q8 e-tron czy Mercedes EQE SUV. Wnętrze wykończono materiałami z najwyższej półki – mamy tu naturalną skórę nappa, zamsz i metalowe wstawki. Przestronność jest powalająca, a tylna kanapa ma regulowany kąt oparcia. Bagażnik to przepastne 670 litrów, a pod przednią maską znajdziemy dodatkowy, 55-litrowy frunk.

Napędza go silnik o mocy 244 KM umieszczony na tylnej osi, a bateria o pojemności blisko 73 kWh ma zapewnić zasięg na poziomie 450 km. Cena? Od 222 900 zł, co po uwzględnieniu maksymalnej dopłaty może dać kwotę 182 900 zł. Za tak duży i luksusowo wykończony samochód to wciąż bardzo atrakcyjna propozycja.

GAC Hyptec HT
GAC Hyptec HT wnętrze

Co dalej? Prawdopodobny rozwój sytuacji

GAC wchodzi na rynek z potężnym impetem. Plan sprzedażowy jest ambitny: 3 tysiące aut w Europie jeszcze w tym roku, 15 tysięcy w 2026 i aż 50 tysięcy rocznie do 2027 roku. Czy to realne?

Marka ma kilka potężnych asów w rękawie. Po pierwsze, produkt, który na papierze i podczas pierwszego kontaktu broni się bez trudu. Aion V oferuje dokładnie to, czego szukają klienci: przestrzeń, duży zasięg i nowoczesne technologie. Po drugie, cena, która w połączeniu z dopłatami staje się niemal bezkonkurencyjna. Po trzecie, niesamowita, 8-letnia gwarancja, która jest potężnym narzędziem do budowania zaufania. I wreszcie po czwarte, długoterminowa strategia z lokalną produkcją w Europie, co pokazuje, że firma traktuje nasz rynek śmiertelnie poważnie.

Wyzwania oczywiście istnieją. Największym będzie budowa świadomości marki od zera oraz przekonanie klientów przywiązanych do europejskich i koreańskich producentów. Jednak patrząc na przemyślaną strategię, GAC ma znacznie większe szanse na sukces niż wielu jego poprzedników z Chin. Jeśli jakość serwisu dotrzyma kroku jakości produktu i obietnicom gwarancyjnym, możemy być świadkami narodzin nowego, ważnego gracza na polskim rynku.

A jakie jest Wasze zdanie? Czy tak agresywna polityka cenowa i długa gwarancja wystarczą, by przekonać polskich kierowców? Czy Aion V ma szansę stać się hitem sprzedaży? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach!

Tagi: EuropagacGAC Aion VGAC Aion V bateriaGAC Aion V cenaGAC Aion V mocGAC Aion V specyfikacjaGAC Aion V wnętrzeGAC Aion V wyglądGAC Aion V zasięgGAC Hyptec HTGAC Hyptec HT bateriaGAC Hyptec HT cenaGAC Hyptec HT mocGAC Hyptec HT specyfikacjaGAC Hyptec HT wnętrzeGAC Hyptec HT wyglądGAC Hyptec HT zasięgIAA MobilityPolskapremiera
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

ladowarki w polsce mapa podzial
Aktualności

Dwie Polski na mapie ładowarek. Gdzie bez problemu naładujesz auto, a gdzie utkniesz na lata?

2025-09-11
xpeng europa
Aktualności

Kolejny chiński producent ląduje w sercu niemieckiej motoryzacji. Xpeng rzuca rękawicę rywalom

2025-09-11
polestar 5
Aktualności

Polestar przygotował konkurencję dla Porsche. Nowy Polestar 5 to 884 km mocy i kosmiczna cena

2025-09-10

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
lucid gravity
Aktualności

Amerykański król SUV-ów wjeżdża do Europy. Cena Lucid Gravity w Polsce? Policzyliśmy

2025-09-08
CATL Shenxing Pro
Aktualności

Koniec z powolnym ładowaniem i małym zasięgiem? Chiński gigant CATL pokazał baterię, która ma wstrząsnąć Europą

2025-09-09
tesla supercharger v4
Aktualności

Tesla odpala największą stację w Polsce. Ceny? Już je znamy, a konkurencja ma powody do niepokoju

2025-09-07
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.