Spis treści
To jeden z najważniejszych debiutów tego roku na polskim rynku aut elektrycznych. Kia oficjalnie pokazała cennik swojego najnowszego SUV-a, modelu Kia EV5. Samochód wjeżdża do niezwykle konkurencyjnego segmentu, w którym przyjdzie mu się zmierzyć z takimi graczami jak Tesla Model Y czy Skoda Enyaq. Koreańczycy odrobili jednak lekcję i przygotowali ofertę, która ma wszelkie atuty, by poważnie namieszać w rynkowych rankingach.
Nowa Kia EV5 jest kluczowym elementem globalnej strategii „Plan S”, która zakłada zdobycie przez markę pozycji lidera w dziedzinie elektromobilności. Celując w najpopularniejszy segment C-SUV, Kia chce połączyć modę na auta z podwyższonym zawieszeniem z rosnącą świadomością ekologiczną kierowców w Europie. Stylistyka oparta na filozofii „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” z charakterystycznym oświetleniem „Star Map” ma przyciągnąć wzrok, ale to, co kryje się pod nadwoziem i w cenniku, jest prawdziwą istotą tej premiery.
Ceny, które mogą namieszać na rynku
Przejdźmy do konkretów, bo to na nie wszyscy czekali. Oficjalny polski cennik Kii EV5, obowiązujący od 3 października 2025 roku, otwiera kwota 200 990 zł za bazową, ale już bardzo bogato wyposażoną wersję Air. To punkt wyjścia, który stawia EV5 w bardzo konkurencyjnej pozycji.
Dostępne wersje i ich ceny bazowe:
- Air – od 200 990 zł
- Earth – od 220 490 zł
- GT-Line – od 235 490 zł
Jednak prawdziwą siłę tej oferty widać dopiero po uwzględnieniu rządowych dopłat z programu „NaszEauto„. Dzięki nim ceny stają się jeszcze bardziej atrakcyjne. Przy podstawowej dopłacie dla osób fizycznych (18 750 zł), cena startowa Kii EV5 spada do 182 240 zł. Z kolei osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub posiadacze Karty Dużej Rodziny mogą liczyć na dopłatę w wysokości 30 000 zł, co obniża cenę bazowej wersji do zaledwie 170 990 zł. To kwoty, które dotychczas były zarezerwowane dla mniejszych aut elektrycznych o znacznie skromniejszym zasięgu i wyposażeniu.
Co dostajemy w standardzie? Przegląd wersji
Kia przyzwyczaiła nas, że już podstawowe wersje jej modeli są bogato wyposażone. Nie inaczej jest w przypadku Kia EV5. Wersja Air oferuje w standardzie między innymi pompę ciepła, podgrzewane fotele przednie i kierownicę, dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz imponujący panoramiczny, potrójny wyświetlacz, składający się z trzech ekranów o łącznej przekątnej niemal 30 cali. Na pokładzie znajdziemy też pełen pakiet systemów bezpieczeństwa, w tym aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, asystenta jazdy po autostradzie (HDA 2) i system autonomicznego hamowania (FCA 2).
Odmiana Kia EV5 Earth dodaje do tego m.in. reflektory LED w technologii projekcyjnej, 19-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, podgrzewane skrajne siedzenia tylnej kanapy oraz niezwykle praktyczną technologię V2D (Vehicle-to-Device), która umożliwia zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L i V2V).
Topowa wersja Kia EV5 GT-Line to już pokaz technologicznych możliwości marki. Na liście wyposażenia znajdziemy tu system kamer 360°, system zdalnego parkowania z pilota, wentylowane fotele przednie z funkcją masażu dla kierowcy, wyświetlacz Head-up Display, a także system audio premium Harman Kardon.
Wnętrze pomyślane dla rodziny i… nie tylko
Projektanci Kii EV5 postawili na maksymalną funkcjonalność. Wnętrze przypomina komfortowy salon, w którym zastosowano ekologiczne materiały, takie jak przetworzone tworzywo PET czy wegańska skóra. Największe wrażenie robi jednak przestronność. Tylne siedzenia składają się na płasko, tworząc przestrzeń bagażową o długości blisko dwóch metrów.
Pojemność bagażnika wynosi solidne 566 litrów, a po złożeniu oparć kanapy rośnie do 1650 litrów. Do tego dochodzi bardzo praktyczny przedni bagażnik (frunk) o pojemności 44 litrów, idealny do przechowywania kabli do ładowania. To parametry, które docenią rodziny i osoby aktywnie spędzające czas.
Centrum dowodzenia stanowi system multimedialny ccNC z trzema zintegrowanymi ekranami, oferujący bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple CarPlay oraz aktualizacje OTA (Over The Air).


Jeden akumulator, solidny zasięg
Na polskim rynku Kia EV5 będzie na razie oferowana w jednej konfiguracji napędowej, co upraszcza wybór. Każda wersja wyposażona jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności 81,4 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 217 KM, napędzający przednią oś.
Taki zestaw zapewnia bardzo dobre osiągi. Zasięg w cyklu mieszanym WLTP wynosi do 530 km dla wersji Air. To wartość, która pozwala na swobodne podróżowanie po całej Polsce bez stresu związanego z poszukiwaniem ładowarki. Co równie ważne, dzięki architekturze 400V i maksymalnej mocy ładowania DC na poziomie 150 kW, uzupełnienie energii od 10% do 80% zajmuje zaledwie 30 minut w optymalnych warunkach. To kluczowy parametr decydujący o praktyczności auta w długich trasach.
Specyfikacja techniczna Kia EV5
Parametr | Wartość |
Wymiary | |
Długość | 4610 mm |
Szerokość | 1875 mm |
Wysokość (z relingami) | 1680 mm |
Rozstaw osi | 2750 mm |
Prześwit | 167 mm |
Pojemność bagażnika | |
Za drugim rzędem siedzeń | 566 litrów |
Po złożeniu oparcia | 1650 litrów |
Bagażnik z przodu (frunk) | 44 litry |
Układ napędowy | |
Pojemność akumulatora | 81,4 kWh |
Maksymalna moc | 217 KM (160 kW) |
Maksymalny moment obrotowy | 295 Nm |
Zasięg WLTP (mieszany) | 530 km (Air) / 520 km (Earth) / 505 km (GT-Line) |
Osiągi i ładowanie | |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 8,4 sekundy |
Prędkość maksymalna | 165 km/h |
Czas ładowania DC (10-80%) | 30 minut |
Maksymalna masa przyczepy | 1200 kg (z hamulcem) |
Kierunek przyszłości: V2L i V2G
Jedną z najciekawszych funkcji Kii EV5 jest technologia dwukierunkowego ładowania. Opcjonalny w wersji Air, a standardowy w Earth i GT-Line, system V2L (Vehicle-to-Load) pozwala na zasilanie urządzeń zewnętrznych o mocy do 3,6 kW. Oznacza to, że samochód może posłużyć jako mobilny powerbank na kempingu, na działce czy w razie awarii prądu w domu.
Co więcej, EV5 jest już technicznie przygotowana do obsługi standardu V2G (Vehicle-to-Grid). Gdy tylko infrastruktura i przepisy na to pozwolą, auto będzie mogło stać się aktywnym elementem sieci energetycznej, oddając do niej prąd w godzinach szczytu i zarabiając dla swojego właściciela.









Czy Kia EV5 ma szansę na sukces w Polsce?
Analizując cennik, wyposażenie i parametry techniczne, trudno nie odnieść wrażenia, że Kia EV5 jest skazana na sukces. To niezwykle dojrzała i przemyślana konstrukcja, która trafia w samo serce oczekiwań polskiego klienta. Oferuje przestronność i funkcjonalność, których poszukują rodziny, bardzo dobry zasięg i szybkie ładowanie, eliminujące największe obawy związane z autami elektrycznymi, a wszystko to w cenie, która po uwzględnieniu dopłat staje się niezwykle konkurencyjna.
Głównym wyzwaniem będą ugruntowani na rynku rywale. Tesla Model Y kusi osiągami i dostępem do sieci Superchargerów, a modele z grupy Volkswagena, jak Skoda Enyaq czy VW ID.4, mają już swoją wierną grupę odbiorców. Kia EV5 ma jednak mocne argumenty, by przekonać do siebie niezdecydowanych – świetną relację ceny do jakości, bogate wyposażenie standardowe i 7-letnią gwarancję, która wciąż jest unikalną wartością na rynku.
Wszystko wskazuje na to, że na naszych drogach wkrótce pojawi się nowy, silny gracz, który może znacząco przyspieszyć proces elektryfikacji polskiej motoryzacji.
Co sądzicie o nowej propozycji Kii? Czy atrakcyjna cena i bogate wyposażenie wystarczą, by przekonać Was do przesiadki na koreańskiego elektryka? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.
Dołącz do dyskusji