• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Cenowy szał. Tesla Model 3 Standard trafiła do Polski za niecałe 175 000 zł

05.12.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 9 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Nowe rozdanie w cenniku
  • Czego nie ma wersja Standard?
  • Co zostało po staremu?
  • Konkurencja w narożniku
  • Pułapka z terminami i dopłatami
  • Analiza zmian w gamie Modelu 3
  • Dane techniczne Tesla Model 3 Standard
  • Czy warto czekać?

To ruch, na który konkurencja patrzy z przerażeniem, a klienci z niedowierzaniem. Tesla właśnie przemeblowała polski cennik swojego bestsellera. Z oferty znika dotychczasowa podstawowa wersja, a jej miejsce zajmuje Model 3 Standard. Cena? Absolutnie bezkonkurencyjna. Amerykanie schodzą poniżej progu 175 tysięcy złotych, oferując samochód, który parametrami wciąż deklasuje większość rywali. Diabeł tkwi jednak w szczegółach wyposażenia.

Nowe rozdanie w cenniku

Decyzja Elona Muska jest jasna: wolumen sprzedaży ponad wszystko. Do tej pory najtańsza Tesla Model 3 RWD kosztowała 194 990 zł. Teraz bariera wejścia została obniżona o równe 20 tysięcy złotych. Nowa cena startowa wynosi 174 990 zł brutto.

To kwota, która stawia ten model w jednym szeregu z kompaktami o znacznie gorszych osiągach i mniejszym zasięgu. Jednak obniżka nie wzięła się z powietrza. Producent wprowadził nową nomenklaturę i wyraźny podział na wersje „Standard” oraz „Premium”.

Dotychczasowe warianty Long Range (zarówno RWD, jak i AWD) zyskały przydomek Premium. Oznacza to, że kupując droższy model, płacimy nie tylko za większą baterię, ale też za lepsze materiały wykończeniowe i bogatsze wyposażenie. Wersja Standard to ukłon w stronę klienta, który szuka efektywności i niskiej ceny, godząc się na pewne kompromisy.

Inne w podobnym temacie

ev buspas łódź

Prezydent zdecydował w sprawie buspasów. Kierowcy elektryków mogą odetchnąć z ulgą

03/12/2025
tesla model 3

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

03/12/2025
leapmotor b05

Chiński brat Opla Astry za 50 tysięcy złotych? Leapmotor B05 wjeżdża na chiński rynek i szokuje ceną

02/12/2025
tesla hw4

Tesla w narożniku. Opóźnienie AI5 i potęga Nvidii Thor mogą pogrzebać sny o autonomii

28/11/2025
REKLAMA
tesla model 3 standard polska

Czego nie ma wersja Standard?

Największe zmiany zaszły wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. Tesla, szukając oszczędności, sięgnęła po rozwiązania znane z bazowych wersji aut innych marek, co dla firmy z Teksasu jest pewną nowością.

Po pierwsze: koła. Model 3 Standard wyjeżdża z fabryki na 18-calowych felgach stalowych, przykrytych kołpakami o nazwie Prismata. Producent nie daje w konfiguratorze możliwości wyboru felg aluminiowych dla tej wersji. To powrót do korzeni motoryzacji budżetowej, choć zoptymalizowany aerodynamicznie.

Po drugie: wnętrze. Znika pełna „wegańska skóra”. Zamiast niej otrzymujemy tapicerkę materiałowo-skajową. Dla wielu może to być wręcz zaleta – materiał bywa przyjemniejszy w dotyku latem i zimą niż sztuczna skóra.

Oszczędności dotknęły też multimediów i komfortu:

  • System audio: Zamiast rozbudowanego zestawu kinowego mamy 9 głośników. Zniknął subwoofer, więc basy będą mniej soczyste.
  • Ekran dla pasażerów: Z tyłu nie znajdziemy już 8-calowego wyświetlacza do sterowania klimatyzacją czy oglądania Netflixa.
  • Fotele: Podgrzewane są tylko te z przodu. Kanapa tylna traci tę funkcję. Wentylowanie foteli przednich również nie jest dostępne w tej wersji.
  • Kierownica: Kolumna kierownicza regulowana jest ręcznie, a nie elektrycznie.

Warto też zwrócić uwagę na światła. Producent deklaruje, że są „adaptacyjne”, ale istnieje uzasadniona obawa, że nie są to pełnoprawne reflektory matrycowe (Matrix LED), znane z wyższych wersji po liftingu, a jedynie system automatycznych świateł drogowych.

Meet Model 3 Standard – our most affordable Model 3

Ultra-low cost of ownership, engineered for safety & comes with the best Tesla features you love

– 534km of range w/ 682l of trunk space (up to 1747l w/ rear seats folded)

– Extreme efficiency that takes you farther + saves… pic.twitter.com/cXZdT34TNH

— Tesla Europe & Middle East (@teslaeurope) December 5, 2025

Co zostało po staremu?

Mimo cięć, to wciąż pełnokrwista Tesla. Samochód zachowuje wszystkie kluczowe atuty, które decydują o przewadze tej marki. Otrzymujemy pompę ciepła, dostęp do sieci Superchargerów, świetną aplikację mobilną oraz zaawansowany system inforozrywki z przodu.

Osiągi również nie dają powodów do wstydu. Sprint Tesli Model 3 do setki zajmuje 6,2 sekundy. To wynik, o którym wiele droższych „elektryków” może tylko pomarzyć. Prędkość maksymalna to 201 km/h.

REKLAMA

Bateria to najprawdopodobniej ten sam akumulator LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) o pojemności około 60-62 kWh. Jego zaletą jest możliwość, a nawet zalecenie ładowania do 100% na co dzień, co niweluje różnicę w realnym zasięgu względem wersji z bateriami NMC (zalecane ładowanie do 80%). Zasięg WLTP dla nowej wersji na stalowych felgach wynosi solidne 534 km.

Konkurencja w narożniku

Cena 174 990 zł to nokaut dla rywali. Spójrzmy na rynek. Volkswagen ID.7, BMW i4 czy BYD Seal to auta, które startują z pułapu przekraczającego 200, a często i 230 tysięcy złotych.

Nawet mniejsze samochody, jak Volkswagen ID.3 czy Renault Megane E-Tech, w dobrze wyposażonych wersjach zbliżają się cenowo do nowej Tesli, oferując przy tym gorsze osiągi, wolniejsze ładowanie i mniej przestronne wnętrze. Model 3 Standard staje się w tym momencie najbardziej opłacalnym nowym samochodem elektrycznym segmentu D w Polsce.

Tesla skutecznie zagospodarowuje lukę między miejskimi elektrykami a drogimi limuzynami. Dla klienta flotowego czy taksówkarza, brak tylnego ekranu czy stalowe felgi nie mają znaczenia. Liczy się cena zakupu i koszty eksploatacji (TCO), a te w przypadku wersji Standard będą bezkonkurencyjne.

tesla model 3 standard
tesla model 3 standard
tesla model 3 standard
tesla model 3 standard
tesla model 3 standard

Pułapka z terminami i dopłatami

Jest jednak łyżka dziegciu w tej beczce miodu. Jeśli napaliliście się na szybki zakup, musicie ostudzić emocje. Dostawy Tesli Model 3 Standard (oraz pozostałych wersji wg nowych terminów) przewidziane są dopiero na luty 2026 roku.

To rodzi poważny problem w kontekście programu dopłat „NaszEauto”. Pula środków w tym programie kurczy się błyskawicznie. Istnieje bardzo wysokie ryzyko, że do momentu odebrania i zarejestrowania samochodu w 2026 roku, pieniądze na dofinansowanie po prostu się skończą.

Zamawiając auto teraz, podejmujecie ryzyko. Cena 174 990 zł jest świetna sama w sobie, ale jeśli w swoich kalkulacjach uwzględniacie dodatkowe kilkanaście czy dwadzieścia kilka tysięcy złotych z dotacji, możecie się srogo rozczarować.

Analiza zmian w gamie Modelu 3

Wraz z debiutem wersji Standard, Tesla uporządkowała nazewnictwo pozostałych modeli. Teraz sytuacja jest klarowna, choć wymaga przyzwyczajenia.

Wersje z dużą baterią (Long Range) zyskały dopisek „Premium”. Ma to uzasadniać różnicę w cenie, która teraz jest znaczna.

  • Model 3 Premium Long Range RWD: Kosztuje 204 990 zł. Dopłacamy 30 tys. zł za większy zasięg (ponad 700 km WLTP), lepsze audio, lepsze materiały i aluminiowe felgi.
  • Model 3 Premium Long Range AWD: Kosztuje 214 990 zł. Napęd na obie osie i jeszcze lepsze osiągi.

Wydaje się, że Tesla chce wyraźnie oddzielić klienta budżetowego od tego, który szuka namiastki luksusu. Wcześniej różnice te były zatarte.

Dane techniczne Tesla Model 3 Standard

ParametrWartość
Cena brutto174 990 zł
NapędTylna oś (RWD)
Przyspieszenie 0-100 km/h6,2 s
Zasięg (WLTP)534 km
Prędkość maksymalna201 km/h
Pojemność bagażnika (tył + przód)594 l + 88 l
Moc ładowania (DC)do 170 kW (szacunkowo dla baterii LFP)
Koła18″ Stalowe z kołpakami Prismata
DostępnośćLuty 2026

Czy warto czekać?

Model 3 Standard to propozycja stricte użytkowa. To narzędzie do przemieszczania się, które wyzbyło się części gadżetów na rzecz niższej ceny. Dla wielu kierowców brak subwoofera czy elektrycznej regulacji kierownicy będzie niezauważalny.

Z perspektywy rynku, ten ruch może wymusić reakcję innych producentów. Trudno sobie wyobrazić, by klienci masowo wybierali droższe i gorzej jeżdżące konstrukcje konkurencji, mając alternatywę w postaci Tesli. Pytanie tylko, czy inni gracze mają jeszcze z czego schodzić z marży?

Wprowadzenie wersji Standard to też sygnał, że Tesla przygotowuje się na trudniejsze czasy w gospodarce, walcząc o klienta wrażliwego cenowo. Stalowe felgi w aucie tej klasy to widok niecodzienny, ale być może właśnie tak wygląda przyszłość masowej elektromobilności – mniej blichtru, więcej zasięgu za rozsądną kwotę.

A co Wy sądzicie o takim „odchudzeniu” Tesli na polskim rynku? Czy stalowe felgi i brak tylnego ekranu to cena warta obniżki o 20 tysięcy złotych, czy może wolicie dopłacić do wersji Premium? Dajcie znać w komentarzach!

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Tagi: PolskapremieraTeslaTesla Model 3tesla model 3 bateriatesla model 3 cenatesla model 3 moctesla model 3 przebiegtesla model 3 specyfikacjatesla model 3 wnętrzetesla model 3 wyglądtesla model 3 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

ev buspas łódź
Aktualności

Prezydent zdecydował w sprawie buspasów. Kierowcy elektryków mogą odetchnąć z ulgą

2025-12-03
tesla model 3
Aktualności

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

2025-12-03
leapmotor b05
Aktualności

Chiński brat Opla Astry za 50 tysięcy złotych? Leapmotor B05 wjeżdża na chiński rynek i szokuje ceną

2025-12-02

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
tesla model 3
Aktualności

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

2025-12-03
leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
ładowarka dla ciężarówek eon niemcy
Aktualności

Megawaty mocy i miliony euro dla elektrycznych ciężarówek. Polska w centrum nowego sojuszu E.ON i GreenWay

2025-11-30
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.