• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Tesla Model 3 lub Model Y to Twój samochód? Producent pozwoli ci dokupić spokój ducha, ale zegar tyka

15.12.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Oferta dla długodystansowców
  • Matematyka strachu
  • Wyścig z czasem bez taryfy ulgowej
  • Co dokładnie jest chronione?
  • Idealny moment na taką ofertę
  • Wpływ na rynek wtórny
  • Co z Polską i Europą?
  • Czy to się opłaca?

Dla wielu kierowców samochodów elektrycznych moment wygaśnięcia gwarancji na akumulator jest chwilą, w której zaczynają nerwowo spoglądać na wskaźnik zasięgu. Wizja awarii głównej baterii i kosztów idących w dziesiątki tysięcy złotych potrafi skutecznie zniechęcić do trzymania auta dłużej niż przewiduje to ochrona producenta. Tesla właśnie wykonała ruch, który może zmienić tę dynamikę. Firma po cichu wprowadziła nową opcję przedłużonej gwarancji, celującą w najbardziej newralgiczne – i najdroższe – elementy pojazdu.

Oferta dla długodystansowców

Nowy program, nazwany „High Voltage Battery and Drive Unit Extended Service Agreement” (ESA), pojawił się w ofercie dla klientów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W przeciwieństwie do dotychczasowych pakietów serwisowych, które obejmowały ogólne usterki samochodu (jak klamki czy ekrany), ten produkt skupia się wyłącznie na „sercu” elektryka: baterii wysokiego napięcia oraz jednostkach napędowych.

Propozycja jest prosta: płacisz raz i zyskujesz dodatkowy czas. Koszt ustalono na 2000 dolarów w USA (około 7000 zł bez podatków) lub 2800 dolarów kanadyjskich. W zamian Tesla wydłuża ochronę o 24 miesiące lub 48 000 kilometrów (30 000 mil), w zależności od tego, co nastąpi pierwsze.

Matematyka strachu

Czy 2000 dolarów to dużo? To zależy od perspektywy. Wymiana uszkodzonego pakietu baterii w Tesli Model 3 lub Y w serwisie producenta to wydatek rzędu 10 000 – 15 000 dolarów. W tym kontekście nowa gwarancja działa jak polisa ubezpieczeniowa. Płacisz ułamek potencjalnych kosztów naprawy, by spać spokojnie przez kolejne dwa lata.

Inne w podobnym temacie

tesla model x 2026

Tesla patentuje dach przepuszczający fale radiowe. Starlink w standardzie coraz bliżej?

14/12/2025
tesla lg cells vs panasonic ev clinic

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

09/12/2025
tesla holiday update 2025

Tesla 2025 Holiday Update oficjalnie. Elon Musk dowozi worki pełne prezentów i jedną dużą nowość w świątecznej aktualizacji

06/12/2025
tesla model 3 standard

Cenowy szał. Tesla Model 3 Standard trafiła do Polski za niecałe 175 000 zł

05/12/2025

Warto jednak zwrócić uwagę na haczyk, którego nie ma w standardowej, 8-letniej gwarancji. Skorzystanie z naprawy w ramach tego rozszerzenia wiąże się z wkładem własnym (deductible) w wysokości 500 dolarów za każdą wizytę serwisową. Oznacza to, że nie jest to „darmowa naprawa”, a raczej tarcza chroniąca przed finansową katastrofą. Jeśli padnie silnik lub bateria, zapłacisz 500 dolarów zamiast kilkunastu tysięcy. To układ, który większość właścicieli uzna za uczciwy.

Wyścig z czasem bez taryfy ulgowej

Najważniejszym punktem regulaminu, o którym musisz pamiętać, jest brak jakiegokolwiek okresu karencji. Decyzję o zakupie przedłużonej gwarancji musisz podjąć, zanim wygaśnie twoja obecna ochrona.

Jeśli twoja 8-letnia gwarancja na baterię skończyła się wczoraj, dziś nie możesz już dokupić pakietu ESA. Jeśli przekroczyłeś limit przebiegu o jeden kilometr – również tracisz tę szansę. Tesla stawia sprawę jasno: system weryfikuje uprawnienia automatycznie na podstawie numeru VIN w aplikacji mobilnej. To wymusza na właścicielach planowanie z wyprzedzeniem. Nie da się „dokupić” gwarancji w momencie, gdy auto zaczyna wykazywać pierwsze objawy awarii po terminie.

Co dokładnie jest chronione?

Zakres ochrony jest precyzyjny. Gwarancja obejmuje naprawę lub wymianę baterii wysokiego napięcia oraz silników elektrycznych w przypadku ich awarii. Kluczowe jest jednak to, czego NIE obejmuje. Zapisy wykluczają elementy zewnętrzne względem pakietu i napędu.

Prawdopodobnie oznacza to, że jeśli awarii ulegnie akumulator 12V, port ładowania czy okablowanie wysokiego napięcia biegnące poza samą baterią, za naprawę zapłacisz z własnej kieszeni. Tesla chroni tylko główne, najdroższe „klocki”.

Idealny moment na taką ofertę

Wprowadzenie tego produktu właśnie teraz nie jest przypadkiem. Pierwsze egzemplarze Tesli Model 3 trafiły do klientów w 2017 roku. Oznacza to, że w 2025 roku pierwsza duża fala tych aut zacznie tracić swoją oryginalną, 8-letnią gwarancję na układ napędowy.

Tesla doskonale wie, że właściciele tych „weteranów” stoją przed dylematem: sprzedać auto teraz, póki jeszcze jest na gwarancji, czy ryzykować jazdę bez ochrony? Nowa opcja zatrzymuje klientów przy marce. Daje im sygnał: „Wierzymy w nasze baterie na tyle, by ubezpieczyć je na kolejne lata za rozsądną kwotę”. Gdyby Tesla spodziewała się masowych awarii baterii w 9. i 10. roku eksploatacji, cena pakietu musiałaby być znacznie wyższa, by pokryć koszty wymian.

Wpływ na rynek wtórny

To rozwiązanie może mieć zbawienny wpływ na rynek używanych elektryków. Jedną z głównych barier przy zakupie używanego EV jest obawa o stan baterii. Możliwość przeniesienia rozszerzonej gwarancji na nowego właściciela w przypadku sprzedaży prywatnej to potężny atut.

Wyobraź sobie dwa identyczne ogłoszenia: 8-letnia Tesla Model 3. Jedna bez gwarancji, druga z opłaconym pakietem chroniącym baterię przez kolejne 2 lata lub 40 tysięcy kilometrów. Ta druga zniknie z portalu ogłoszeniowego znacznie szybciej, nawet jeśli będzie droższa o równowartość pakietu. To buduje zaufanie do starszych elektryków, które do tej pory bywały traktowane jak tykające bomby zegarowe.

Co z Polską i Europą?

Na ten moment oferta dostępna jest wyłącznie w Ameryce Północnej. Jednak historia pokazuje, że usługi cyfrowe Tesli (a tym w istocie jest zakup gwarancji przez aplikację) z czasem trafiają na inne rynki. Wcześniejsze zapowiedzi sugerują, że programy ESA mogą zostać rozszerzone na Europę i region Azji-Pacyfiku w okolicach 2026 roku.

Dla polskich kierowców to dobra wiadomość, choć musimy uzbroić się w cierpliwość. Biorąc pod uwagę rosnącą populację Tesli na naszych drogach, zapotrzebowanie na taką usługę będzie rosło lawinowo w najbliższych latach.

Czy to się opłaca?

Decyzja o zakupie takiej gwarancji to czysta kalkulacja ryzyka. Statystyki pokazują, że baterie w autach elektrycznych są trwalsze niż początkowo sądzono, a ich degradacja postępuje liniowo. Nagłe, całkowite awarie zdarzają się rzadko, ale gdy już wystąpią, są finansowo bolesne.

Dla osób, które planują jeździć swoją Teslą „do końca”, 2000 dolarów to cena spokoju. Dla tych, którzy zmieniają auta co 3-4 lata, oferta jest bez znaczenia. Jednak sam fakt istnienia takiej opcji cywilizuje rynek i pokazuje, że producent nie umywa rąk od razu po upływie ustawowych terminów.

Co myślicie o takiej ofercie? Czy zapłacilibyście około 8-10 tysięcy złotych za dodatkowe 2 lata spokoju o baterię w swoim elektryku, czy wolicie zaryzykować? Dajcie znać w komentarzach, jak oceniacie trwałość swoich aut po latach.

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Tagi: gwarancja TeslaTeslaTesla Model 3Tesla Model Y
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla model x 2026
Aktualności

Tesla patentuje dach przepuszczający fale radiowe. Starlink w standardzie coraz bliżej?

2025-12-14
tesla lg cells vs panasonic ev clinic
Aktualności

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

2025-12-09
tesla holiday update 2025
Aktualności

Tesla 2025 Holiday Update oficjalnie. Elon Musk dowozi worki pełne prezentów i jedną dużą nowość w świątecznej aktualizacji

2025-12-06

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla lg cells vs panasonic ev clinic
Aktualności

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

2025-12-09
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
mercedes-benz cla elektryczny
Testy

Mercedes CLA EQ to duchowy spadkobierca „auta jednolitrowego”. Zasięg w teście realnym nokautuje dane katalogowe [TEST ZASIĘGU]

2025-12-08
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.