• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Mazda stawia na elastyczność i niezależność – ambitne plany elektryfikacji do 2027 roku

19.03.2025
w Aktualności, Hybrydy, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Mazda ogłosiła kolejne zmiany w swojej strategii elektryfikacji, zapowiadając bardziej niezależne podejście do rozwoju technologii w porównaniu do dotychczasowych współprac z innymi producentami, takimi jak Toyota czy Changan. Firma planuje wprowadzić w pełni elektryczne i hybrydowe modele, nową platformę dla EV oraz silniki spalinowe nowej generacji w ramach tzw. „Lean Asset Strategy”, czyli strategii oszczędnych zasobów.

Nowe modele i technologie na horyzoncie

Mazda zapowiedziała wprowadzenie kilku kluczowych produktów w najbliższych latach:

  1. Mazda CX-5 Hybrid: Popularny crossover zostanie wyposażony w hybrydowy napęd oparty na nowym systemie opracowanym wewnętrznie. Jego komponentem spalinowym będzie silnik z rodziny Skyactiv-Z.
  2. Mazda6e: Elektryczny sedan opracowany we współpracy z chińskim Changan, który wkrótce trafi na rynek niemiecki i inne wybrane rynki europejskie.
  3. Nowa platforma EV: Pierwszy pojazd oparty na nowej, dedykowanej platformie dla aut elektrycznych pojawi się w 2027 roku. Będzie to elektryczny SUV, produkowany w Japonii z wykorzystaniem baterii opracowanych wspólnie z Panasonic Energy Corporation.
Mazda stawia na elastyczność i niezależność – ambitne plany elektryfikacji do 2027 roku
Mazda stawia na elastyczność i niezależność – ambitne plany elektryfikacji do 2027 roku
Mazda stawia na elastyczność i niezależność – ambitne plany elektryfikacji do 2027 roku
Mazda stawia na elastyczność i niezależność – ambitne plany elektryfikacji do 2027 roku

Skyactiv-Z – przyszłość silników spalinowych

Mazda nie zamierza całkowicie rezygnować z silników spalinowych. W ramach strategii wielorozwiązaniowej firma rozwija nową generację silników Skyactiv-Z, które mają spełniać najnowsze globalne normy emisji.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

  • Silnik 2.5-litrowy: Kompaktowy, czterocylindrowy silnik przeznaczony do mniejszych pojazdów, w tym hybrydowych modeli CX-5.
  • Silnik 6-cylindrowy: Opracowany z myślą o większych pojazdach, w tym SUV-ach, pozostanie częścią rodziny Skyactiv-Z.
  • Silnik rotacyjny: Mazda kontynuuje rozwój technologii rotacyjnych, które mogą znaleźć zastosowanie w nowych projektach, w tym w autach elektrycznych jako generatory.

Mazda6e – elektryczny sedan z dwoma wersjami baterii

Mazda6e, która ma trafić na rynek niemiecki latem, będzie dostępna w dwóch wariantach napędowych:

REKLAMA
  1. Bateria LFP (68,8 kWh): Zasięg wynosi 479 km (WLTP), a czas ładowania od 10% do 80% to jedynie 24 minuty. Cena zaczyna się od 44 900 euro w wersji Takumi.
  2. Bateria NMC (80 kWh): Zasięg wzrasta do 552 km (WLTP), ale czas ładowania jest znacznie dłuższy – 47 minut. Cena w wersji Takumi Plus wynosi 48 500 euro.

Mazda6e wyróżnia się tym, że mniejsza bateria LFP, choć oferuje niższy zasięg, ładuje się znacznie szybciej niż większa bateria NMC. To interesujące rozwiązanie dla klientów, którzy preferują krótszy czas ładowania nad większy zasięg.

mazda 6e
Mazda 6e, fot. Mazda

Nowa platforma EV i niezależność Mazdy

Mazda zamierza wprowadzić na rynek nową platformę dla pojazdów elektrycznych w 2027 roku. Ta uniwersalna platforma będzie obsługiwać różne rodzaje baterii, co ma zapewnić większą elastyczność w produkcji.

Firma dąży do zmniejszenia kosztów i czasu opracowywania nowych modeli:

  • Redukcja inwestycji w rozwój o 40%.
  • Zmniejszenie liczby godzin pracy nad projektem o 50%.

Mazda planuje również zmniejszenie kosztów inwestycji początkowych o 85% dzięki możliwości produkowania pojazdów elektrycznych i spalinowych na tych samych liniach montażowych.

Nowa strategia i współpraca z partnerami

Choć Mazda dąży do większej niezależności, w niektórych obszarach nadal korzysta z partnerstw. Przykładem jest współpraca z Panasonic Energy Corporation, która dostarczy baterie do nowej platformy EV. Firma zapowiedziała też budowę fabryki baterii w Japonii, co dodatkowo zwiększy jej możliwości w zakresie elektromobilności.

Jednak Mazda wyraźnie ogranicza współprace na wzór tych z Toyotą czy Changan. Zamiast tego skupi się na współpracy z dostawcami technologii, co ma zapewnić większą elastyczność i efektywność w realizacji projektów.

Wyzwania dla Mazdy

Mimo ambitnych planów Mazda stoi przed wieloma wyzwaniami:

REKLAMA
  1. Ograniczone zasoby: W porównaniu do gigantów motoryzacyjnych, takich jak Toyota czy Volkswagen, Mazda ma znacznie mniejsze możliwości finansowe i produkcyjne.
  2. Konkurencja: Inni producenci, jak Honda czy Hyundai, również rozwijają swoje strategie elektromobilności, co oznacza, że Mazda musi znaleźć sposób na wyróżnienie się na rynku.
  3. Koszty produkcji: Choć strategia wspólnej linii montażowej dla EV i pojazdów spalinowych obniży wydatki, wdrożenie nowej platformy i budowa fabryki baterii wciąż będą wymagały znaczących nakładów finansowych.

Co uważasz?

Mazda, choć mniejszy gracz na rynku globalnym, jasno wyznacza kierunek swojego rozwoju, stawiając na elastyczność, niezależność i oszczędność zasobów. Dzięki nowej platformie EV, Skyactiv-Z oraz modelom takim jak Mazda6e, firma zamierza sprostać zarówno wymaganiom klientów, jak i regulacjom środowiskowym.

Czy Mazda ma szansę konkurować z większymi rywalami dzięki swojej strategii Lean Asset? Jak oceniasz ich podejście do elektryfikacji i zachowania silników spalinowych? Podziel się swoją opinią w komentarzach!

Tagi: mazdamazda 6emazda 6e bateriamazda 6e specyfikacjamazda 6e wyglądmazda 6e zasięgMazda CX-5 Hybridzapowiedź
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

byd light ev kei car
Aktualności

BYD chce wkroczyć na teren japońskich gigantów. Ich nowa broń to mały elektryk za 50 tysięcy złotych

2025-10-23
roadster
Aktualności

Tesla wreszcie przerywa milczenie w sprawie Roadstera. Szykuje się pokaz, który ma „przesunąć granice fizyki”

2025-10-21
ferrari elettrica specyfikacje
Aktualności

Ferrari pokazało wszystko, ale ukryło najważniejsze. Czy to wystarczy, by rzucić wyzwanie Chinom?

2025-10-09

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-21
Kia EV6 IONITY
Aktualności

Kia z gigantyczną siecią ładowania. Milion punktów w Europie i jedna prosta aplikacja

2025-10-20
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
mercedes cla elektryczny
Aktualności

Mercedes staje przed Teslą. Elektryczny CLA 200 wjeżdża do Polski z ceną od 209 900 zł

2025-10-18
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.