• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Tesla Cybertruck jako SUV – czy to dobry kierunek? Problemy ze sprzedażą skłaniają do zmian

05.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Tesla Cybertruck miał być rewolucją na rynku pickupów, ale najnowsze dane sprzedażowe sugerują, że firma Elona Muska ma poważny problem. Analitycy wskazują, że być może najlepszym rozwiązaniem byłoby przeprojektowanie kontrowersyjnego pojazdu w kierunku SUV-a, co mogłoby przyciągnąć szerszą grupę klientów.

Spis treści

  • Katastrofalne wyniki sprzedaży
  • Rozczarowujące tempo sprzedaży
  • Czy SUV byłby lepszym pomysłem?
  • Dlaczego Cybertruck nie spełnił oczekiwań?
  • Trudna decyzja dla Muska
  • Co dalej z Cybertruck?

Katastrofalne wyniki sprzedaży

Tesla konsekwentnie ukrywa rzeczywiste wyniki sprzedaży Cybertrucka, grupując je razem z Modelem S, Modelem X oraz ciężarówką Tesla Semi. Pomimo dodania Cybertrucka do tej kategorii w ostatnim roku, Tesla raportuje spadek dostaw w tej grupie o 24% rok do roku w wynikach za pierwszy kwartał 2025 roku.

Po odjęciu szacunkowej sprzedaży Modeli S/X, wygląda na to, że Tesla dostarczyła zaledwie około 5000 Cybertrucków w pierwszym kwartale. Oznacza to spadek sprzedaży w porównaniu z poprzednimi kwartałami, mimo zwiększenia produkcji i uzyskania dostępu do federalnej ulgi podatkowej w USA.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Rozczarowujące tempo sprzedaży

Obecnie Tesla sprzedaje Cybertrucka w tempie około 20 000 sztuk rocznie, co jest wynikiem dalekim od planowanej produkcji na poziomie 250 000 egzemplarzy rocznie. Sam Elon Musk twierdził wcześniej, że widzi możliwość zwiększenia produkcji nawet do 500 000 sztuk rocznie po otrzymaniu ponad miliona rezerwacji.

REKLAMA

Problem w tym, że rezerwacje te zbierano zanim producent ujawnił, że Tesla Cybertruck będzie znacznie droższy niż pierwotnie zapowiadano i będzie miał znacznie krótszy zasięg niż początkowo obiecywano. Te dwa czynniki okazały się kluczowe dla komercyjnego niepowodzenia modelu.

Czy SUV byłby lepszym pomysłem?

Alternatywą dla Tesli mogłoby być przekształcenie Cybertrucka w inny typ pojazdu. Na portalu Reddit w społeczności Tesla Lounge pojawiły się wygenerowane przez AI wizualizacje, pokazujące jak mógłby wyglądać terenowy SUV bazujący na designie Cybertrucka.

Byłaby to strategia podobna do tej, którą przyjął Rivian, sprzedający i budujący zarówno pickupa R1T, jak i SUV-a R1S na tej samej platformie pojazdów. Co ciekawe, R1S znacząco przewyższa sprzedażą model R1T.

Biorąc pod uwagę, że skrzynia ładunkowa Cybertrucka nie jest najbardziej użyteczna, wielu klientów mogłoby preferować trzeci rząd siedzeń w wersji SUV. Jak pokazuje projekt koncepcyjny, charakterystyczny wygląd ze stali nierdzewnej mógłby bardzo dobrze sprawdzić się w konfiguracji SUV, potencjalnie trafiając do szerszego grona odbiorców niż obecna Tesla Cybertruck.

tesla cybertruck suv ai

Dlaczego Cybertruck nie spełnił oczekiwań?

Chociaż kontrowersyjny design jest często wymieniany jako główny problem Cybertrucka, wydaje się, że prawdziwe przyczyny niepowodzenia leżą gdzie indziej. Główne problemy to znacznie wyższa niż pierwotnie zapowiadana cena oraz krótszy zasięg.

Cybertruck miał być przełomowym pojazdem z ceną startową około 40 000 dolarów i zasięgiem przekraczającym 500 mil. Rzeczywistość okazała się inna – najtańsza wersja kosztuje niemal dwukrotnie więcej, a zasięg jest znacznie mniejszy od obietnic.

Trudna decyzja dla Muska

Trudno oczekiwać, że Elon Musk przyzna się do porażki w przypadku Cybertrucka. Choć wcześniej zapowiadał, że Tesla przygotuje bardziej tradycyjnego pickupa, jeśli Cybertruck okaże się niepopularny, było to przed otrzymaniem miliona rezerwacji na pojazd.

Przekształcenie Cybertrucka w SUV-a wydaje się logicznym krokiem, który mógłby wykorzystać istniejącą platformę i charakterystyczny design, jednocześnie trafiając do szerszego grona klientów. SUV-y cieszą się większą popularnością niż pickupy wśród klientów poszukujących pojazdów elektrycznych, a trzeci rząd siedzeń byłby dla wielu bardziej praktycznym rozwiązaniem niż skrzynia ładunkowa.

Co dalej z Cybertruck?

Tesla stoi teraz przed trudną decyzją. Kontynuować produkcję pojazdu, który nie spełnia oczekiwań sprzedażowych, czy też przemyśleć strategię i dostosować produkt do rzeczywistych potrzeb rynku?

Tesla Cybertruck w wersji SUV mógłby konkurować z takimi modelami jak Rivian R1S, oferując charakterystyczny, futurystyczny wygląd, ale w bardziej praktycznym formacie. Z pewnością byłby to również łatwiejszy w sprzedaży pojazd na rynkach poza USA, gdzie duże pickupy nie cieszą się tak dużą popularnością.

REKLAMA

Elon Musk znany jest z podejmowania odważnych decyzji i zmiany kierunku, gdy jest to konieczne. Czy tym razem również wykaże się elastycznością i pozwoli na ewolucję Cybertrucka w kierunku, który może okazać się bardziej komercyjnie udany?

A Wy co sądzicie? Czy Tesla Cybertruck w wersji SUV miałby szansę na sukces? Czy kontrowersyjny design byłby zaletą czy wadą w segmencie rodzinnych pojazdów terenowych? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach!

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Tagi: aikonceptSUVTeslaTesla Cybertrucktesla cybertruck bateriatesla cybertruck cenatesla cybertruck moctesla cybertruck specyfikacjatesla cybertruck wyglądtesla cybertruck zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

zeekr x 2025
Aktualności

Zeekr w panice? Model Zeekr X dostaje lodówkę, 489 koni i… desperacką obniżkę cen po klapie sprzedażowej

2025-11-06
zeekr x 2026
Aktualności

Chińczycy oszaleli. Zeekr X 2026 to czwarta modernizacja w 2.5 roku, moc skacze do 489 KM

2025-11-04
tesla robotaxi
Aktualności

Tesla Robotaxi w Teksasie rozbijają się częściej niż Waymo. A to wszystko z „opiekunem” na pokładzie

2025-11-03

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

GAC Hyptec GT Lite
Aktualności

Chińska wojna cenowa wchodzi w nową fazę. GAC odpala Hyptec GT Lite z zasięgiem 630 km za grosze

2025-11-02
byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
orlen charge hub
Aktualności

Orlen na poważnie startuje z elektromobilnością. 400 kW mocy i 20 minut postoju na MOP-ie. Koniec strachu przed podróżą elektrykiem po Polsce

2025-11-05
rumia hub ładowania
Aktualności

Polska ma za dużo ładowarek, a i tak jest problem. Nowy raport pokazuje nasz paradoks

2025-11-04
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.