• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi pod ostrzałem. Elektryczny SU7 w ogniu kontrowersji i tragedii

11.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Przestrojony silnik, rozczarowani klienci
  • Włókno węglowe, które nie imponuje
  • Tragiczny wypadek i pytania o bezpieczeństwo
  • Czy Xiaomi wyciągnie wnioski?
  • Co dalej?

Ostatni miesiąc był dla Xiaomi wyjątkowo trudny. Lei Jun, założyciel i prezes firmy, otwarcie przyznał, że to najcięższy okres od momentu powstania marki. W emocjonalnym wpisie na Weibo mówił o wypaleniu, odwoływaniu spotkań, wycofaniu się z mediów społecznościowych i konieczności głębszego przemyślenia kierunku, w jakim zmierza firma.

Nie chodzi jednak o kwestie finansowe czy kryzys technologiczny. Źródłem problemów jest model Xiaomi SU7 Ultra – pierwszy elektryczny samochód Xiaomi, który miał być technologiczną wizytówką koncernu. Zamiast tego stał się zarzewiem licznych kontrowersji.

Przestrojony silnik, rozczarowani klienci

Pierwsza burza rozpętała się po aktualizacji oprogramowania SU7 Ultra, która drastycznie ograniczyła jego osiągi. Auto, które według specyfikacji miało generować imponujące 1548 KM, w standardowych warunkach po aktualizacji oferowało jedynie około 900 KM.

Pełna moc była dostępna tylko po aktywacji tzw. Ranking Mode — funkcji, która wymagała… przejazdu po torze wyścigowym. Dla większości użytkowników taka sytuacja była nie do zaakceptowania. Krytykowano brak przejrzystości i ograniczenie dostępu do obiecywanych osiągów.

Inne w podobnym temacie

volkswagen chiny

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

30/11/2025
gac produkcja baterii solid-state

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

26/11/2025
saic solid-state battery

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

23/11/2025
miasto nocą

Zapomnij o złocie i kryptowalutach. Nową walutą światową staje się kilowatogodzina, a Chiny właśnie przejęły mennicę

22/11/2025
REKLAMA

Xiaomi próbowało tłumaczyć decyzję troską o bezpieczeństwo. Jednak presja społeczna i medialna zmusiły firmę do wycofania aktualizacji. Lei Jun obiecał, że komunikacja przy kolejnych zmianach oprogramowania będzie znacznie lepsza.

xiaomi su7 ultra
xiaomi su7 ultra
xiaomi su7 ultra

Włókno węglowe, które nie imponuje

Kolejny cios przyszedł z najmniej oczekiwanej strony – maska silnika. Xiaomi promowało ją jako element wykonany z włókna węglowego w technologii dual-duct, co miało sugerować zaawansowaną aerodynamikę i redukcję masy.

W rzeczywistości różnica wagowa względem standardowej maski to zaledwie 1,2 kg. Dla wielu klientów, szczególnie tych inwestujących w topową wersję SU7 Ultra, tak symboliczna oszczędność była rozczarowaniem.

Firma zareagowała szybko: klienci oczekujący na dostawę mogli zmienić zamówienie na standardową maskę. Ci, którzy już odebrali samochód, otrzymali 20 tys. punktów lojalnościowych (ok. 2770 dolarów) jako rekompensatę.

Tragiczny wypadek i pytania o bezpieczeństwo

Najpoważniejsze oskarżenia wobec Xiaomi pojawiły się po śmiertelnym wypadku z 29 marca w chińskim mieście Tongling. Xiaomi SU7 uderzył w barierę na autostradzie i stanął w płomieniach. Zginęły trzy osoby.

W mediach pojawiły się pytania o działanie systemów wspomagania kierowcy, sposób blokady drzwi oraz bezpieczeństwo baterii. Xiaomi nie skomentowało jeszcze szczegółów zdarzenia, ale wielu obserwatorów łączyło nagłą ciszę medialną Lei Juna właśnie z tą tragedią. Dzień po wypadku opublikował krótkie nagranie wideo – i zamilkł na kilka tygodni.

xiaomi su7 wypadek smiertelny

Czy Xiaomi wyciągnie wnioski?

Dla marki, która dopiero wchodzi na rynek motoryzacyjny, taki zestaw problemów to ogromne ryzyko wizerunkowe. Debiut samochodu elektrycznego miał być pokazem siły – dowodem, że Xiaomi to coś więcej niż producent telefonów. Tymczasem firma musi teraz ratować reputację, odbudowywać zaufanie klientów i walczyć z coraz bardziej surową konkurencją – nie tylko ze strony Tesli, ale i lokalnych gigantów, jak BYD czy NIO.

Z drugiej strony, reakcje Xiaomi – choć czasami spóźnione – pokazują gotowość do refleksji. Firma wycofała kontrowersyjną aktualizację, zaproponowała rekompensaty i publicznie uznała błędy. To więcej, niż zrobiłoby wielu konkurentów.

Co dalej?

Xiaomi musi odpowiedzieć sobie na jedno kluczowe pytanie: czy chce być firmą technologiczną, która buduje auta, czy producentem samochodów z ambicjami technologicznymi? Obie drogi wymagają innych kompetencji, innych zasobów i innego podejścia do klientów.

REKLAMA

Jeśli firma ma przetrwać w brutalnym świecie elektromobilności, musi skoncentrować się na bezpieczeństwie, przejrzystości i lojalności wobec klientów. Nawet najbardziej zaawansowane technologie nic nie znaczą, jeśli użytkownicy nie mogą im zaufać.

Czy SU7 to wypadek przy pracy, czy poważne ostrzeżenie przed zbyt szybkim wejściem na rynek motoryzacyjny? Odpowiedź poznamy w ciągu najbliższych miesięcy.

A co Wy sądzicie? Czy Xiaomi jeszcze zdoła przekonać Was do swojego auta, czy straciło szansę na zbudowanie wiarygodnej marki motoryzacyjnej? Dajcie znać w komentarzach.

Tagi: ChinyLei JunXiaomiXiaomi SU7xiaomi su7 bateriaXiaomi SU7 cenaxiaomi su7 maxxiaomi su7 mocxiaomi su7 polskaxiaomi su7 proXiaomi SU7 specyfikacjaXiaomi SU7 Ultraxiaomi su7 ultra bateriaxiaomi su7 ultra cenaxiaomi su7 ultra mocxiaomi su7 ultra specyfikacjaxiaomi su7 ultra wnętrzexiaomi su7 ultra wyglądxiaomi su7 ultra zasięgxiaomi su7 wyglądxiaomi su7 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

volkswagen chiny
Aktualności

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

2025-11-30
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
xpeng ladowanie plugsurfing
Aktualności

Chińczycy zawstydzili europejską infrastrukturę. Xpeng ładuje się tak szybko, że brakuje dla niego ładowarek

2025-11-27
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.