• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Mercedes zapowiada przełom w produkcji napędów elektrycznych – fabryka w Stuttgarcie już pracuje na pełnych obrotach

03.07.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Kompleksowe podejście do produkcji napędów
  • Rozbudowana sieć produkcyjna nad Neckarem
  • Kilometr zaawansowanej technologii
  • Untertürkheim centrum napędów przyszłości
  • Tradycja spotyka się z innowacją
  • Perspektywy rozwoju
  • Znaczenie dla polskiego rynku

Mercedes-Benz osiągnął kolejny kamień milowy w swoim procesie elektryfikacji. Zakłady w Stuttgarcie rozpoczęły pełnoskalową produkcję napędów elektrycznych przeznaczonych do nowego elektrycznego sedana CLA z systemem 800 woltów. Niemiecki koncern potwierdził, że faza „udanego zwiększania produkcji” została już zakończona, co oznacza gotowość do masowej produkcji.

Kompleksowe podejście do produkcji napędów

Mówiąc o napędach elektrycznych przyszłego CLA, warto podkreślić, że Mercedes skupia się przede wszystkim na jednostkach montowanych na tylnej osi. To one będą napędzać zarówno tylnonapędowy CLA250+, jak i całonapędowy CLA 350 4MATIC. Ciekawe, że przedni napęd w wersji 4MATIC pochodzi od zewnętrznego dostawcy, podczas gdy tylny napęd to w pełni wewnętrzne dzieło inżynierów z Stuttgartu.

Decyzja o produkcji we własnym zakresie pokazuje, jak poważnie Mercedes traktuje kontrolę nad kluczowymi komponentami swoich elektrycznych modeli. Własna produkcja daje koncernowi pełną kontrolę nad jakością i terminowością dostaw, co jest kluczowe w obecnych czasach zakłóceń w łańcuchach dostaw.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Rozbudowana sieć produkcyjna nad Neckarem

Mercedes ujawnił fascynujące szczegóły dotyczące organizacji produkcji. Poszczególne komponenty powstają w trzech różnych lokalizacjach: Untertürkheim, Mettingen i Hedelfingen. W tych zakładach produkowane są elementy przekładni oraz układy sterujące, które następnie trafiają do centralnego punktu montażu w Untertürkheim.

REKLAMA

Po złożeniu w kompletny system napędowy, jednostki przemieszczają się kilka kilometrów dalej do Mettingen. Tam następuje instalacja napędu w elektrycznej osi, a gotowy podzespół trafia do fabryki pojazdów w Rastatt. To rozwiązanie pozwala na optymalizację logistyki i wykorzystanie specjalizacji poszczególnych zakładów.

silniki elektryczne mercedes

Kilometr zaawansowanej technologii

Skala produkcji robi wrażenie. Linia montażowa w Untertürkheim zajmuje 10 tysięcy metrów kwadratowych i rozciąga się na długości kilometra. Składa się z ponad 200 procesów manualnych i zautomatyzowanych, co pokazuje złożoność produkcji napędów elektrycznych.

Szczególnie symboliczne jest wykorzystanie hali 141, w której wcześniej montowano silniki spalinowe. To doskonała metafora transformacji Mercedesa – w miejscu, gdzie kiedyś powstawały jednostki benzynowe i diesla, dziś rodzą się napędy przyszłości.

Jörg Burzer, członek zarządu Mercedesa odpowiedzialny za produkcję, podkreśla znaczenie tej lokalizacji: „Stuttgart-Untertürkheim to symbol napędu Mercedes-Benz. Lokalizacja ta reprezentuje również naszą elastyczność napędową.”

Untertürkheim centrum napędów przyszłości

Zakłady w Stuttgarcie nie ograniczą się tylko do produkcji napędów dla CLA. Nowe porozumienie zakładowe przewiduje, że Untertürkheim stanie się również miejscem produkcji systemów napędowych dla przyszłych modeli luksusowych. Oznacza to, że nawet najbardziej ekskluzywne elektryczne Mercedesy będą otrzymywać swoje serca z tradycyjnej fabryki w Stuttgarcie.

REKLAMA

Dodatkowo, zakład w Brühl zostanie rozbudowany o linię montażu baterii, co dodatkowo wzmocni niemiecki hub produkcyjny koncernu. To strategiczne decyzje, które mają zapewnić Mercedesowi niezależność technologiczną w kluczowych obszarach elektromobilności.

Tradycja spotyka się z innowacją

Michael Häberle, przewodniczący rady zakładowej w Untertürkheim, celnie podsumowuje filozofię koncernu: „Serce samochodu pochodzi z Untertürkheim – to nasza trwała tradycja i nasza obietnica na przyszłość.”

120-letnia historia zakładów stuttgarckich teraz wkracza w nową erę. To miejsce, które przez dziesięciolecia było synonimem niemieckiej precyzji w produkcji silników spalinowych, dziś staje się symbolem elektrycznej rewolucji.

silniki elektryczne mercedes
silniki elektryczne mercedes

Perspektywy rozwoju

Uruchomienie pełnoskalowej produkcji napędów dla CLA to dopiero początek. Mercedes planuje wykorzystać tę infrastrukturę również dla przyszłych modeli z segmentu premium, co sugeruje, że inwestycja w Stuttgart ma długoterminowy charakter.

Elastyczność produkcyjna zakładów pozwoli na szybkie dostosowanie się do zmieniających się potrzeb rynku. W miarę jak popyt na elektryczne Mercedesy będzie rósł, stuttgarckie zakłady będą gotowe na zwiększenie produkcji.

Ciekawą kwestią pozostaje, jak Mercedes poradzi sobie z konkurencją ze strony chińskich producentów, którzy również intensywnie rozwijają swoje możliwości produkcyjne w zakresie napędów elektrycznych.

Znaczenie dla polskiego rynku

Dla polskich kierowców uruchomienie produkcji napędów CLA oznacza zbliżającą się dostępność nowego elektrycznego sedana. Mercedes systematycznie przygotowuje się do wprowadzenia modelu na europejski rynek, a stabilna produkcja komponentów to kluczowy element tego procesu.

Warto obserwować, jak nowa technologia 800-woltowa wpłynie na możliwości ładowania i zasięg pojazdu. To może być przełomowy moment dla akceptacji elektrycznych Mercedesów w segmencie premium.

Co sądzicie o strategii Mercedesa dotyczącej produkcji napędów elektrycznych? Czy koncentracja produkcji w Niemczech to dobra decyzja w kontekście globalnej konkurencji? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.

Tagi: 800vfabrykafabryka samochodówMercedesMercedes-BenzMercedes-Benz CLANiemcysilnik elektryczny
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

shell recharge stacja
Aktualności

Shell wprowadza dynamiczne ceny ładowania. Taniej w południe, drożej wieczorem

2025-07-02
Xiaomi YU7
Aktualności

Xiaomi YU7 bije rekordy sprzedaży – 200 tysięcy zamówień w trzy minuty

2025-07-01
koncept mercedes amg gt xx
Aktualności

Mercedes szykuje elektryczną bestię z mocą 1341 KM – nowy AMG GT XX może namieszać na rynku

2025-06-29

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
orlen charge stacja
Aktualności

ORLEN Charge wprowadza wakacyjną rewolucję cenową – ładowanie elektryków nawet o 80 groszy taniej za kWh

2025-07-01
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.