• Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Rewolucja na rynku baterii do aut elektrycznych coraz bliżej? Gotion uruchamia pierwszą linię produkcyjną akumulatorów solid-state

20.05.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Solid-state, a nie półśrodki
  • Testy już na drogach
  • Energetyczny skok
  • Lokalna produkcja, globalne ambicje
  • Kiedy seryjna produkcja?
  • Nowe normy bezpieczeństwa na horyzoncie
  • Gotion – wicelider, który chce dogonić czołówkę
  • Co to znaczy dla rynku?
  • Co nas czeka w najbliższych latach?
  • Czy elektromobilność czeka przełom?

Chiński producent akumulatorów, Gotion High-Tech, ogłosił właśnie przełomowy krok w rozwoju baterii solid-state do pojazdów elektrycznych. Firma uruchomiła eksperymentalną linię produkcyjną Gemstone, której roczna moc projektowa wynosi 0,2 GWh. To ważny sygnał dla branży, która od lat czeka na komercyjne wdrożenie tej technologii.

Solid-state, a nie półśrodki

Warto podkreślić, że Gotion nie idzie na skróty – mówimy o prawdziwie stałym elektrolicie, a nie o popularnych ostatnio hybrydach, gdzie część elektrolitu wciąż pozostaje półpłynna. To istotne, bo właśnie całkowicie stałe ogniwa są uznawane za „Świętego Graala” w rozwoju akumulatorów dla e-mobilności. Zapewniają nie tylko większą gęstość energii, ale przede wszystkim przełomowe bezpieczeństwo.

Testy już na drogach

Nowe baterie Gotion już trafiły do pojazdów testowych. Firma chwali się, że przeszły pełen zestaw rygorystycznych testów: od penetracji gwoździem, przez przegrzewanie, po miażdżenie i przeładowanie. Wyniki? Brak oznak zapłonu czy eksplozji – to ogromny krok naprzód w kontekście bezpieczeństwa użytkowników aut elektrycznych.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Energetyczny skok

Gotion podaje, że ich nowa bateria osiąga gęstość energii 350 Wh/kg (lub 800 Wh/litr), co stanowi aż 40 procent więcej niż standardowe ogniwa litowo-jonowe obecne dziś na rynku. Mało tego – po roku testów firma twierdzi, że pojemność ogniw wzrosła o 150 procent względem poprzednich rozwiązań. Co to oznacza w praktyce? Potencjalnie znacząco większy zasięg pojazdów na jednym ładowaniu lub jeszcze szybsze ładowanie bez kompromisów w kwestii bezpieczeństwa.

REKLAMA

Lokalna produkcja, globalne ambicje

Wszystkie kluczowe elementy linii produkcyjnej powstały w Chinach. Gotion mocno stawia na niezależność technologiczną i lokalne łańcuchy dostaw. To strategiczne podejście, szczególnie w świetle napięć handlowych na linii Chiny–Zachód i rosnącego znaczenia „zielonej” produkcji.

Kiedy seryjna produkcja?

Na razie mówimy o linii pilotażowej. W 2024 roku Gotion zapowiadał, że mała skala produkcji ruszy w 2027 roku, a pełne wejście na rynek masowy może nastąpić około 2030 roku. Inni giganci – CATL i BYD – również celują w podobny horyzont czasowy, co potwierdza, że trwa wyścig o to, kto pierwszy zapewni szeroko dostępne, w pełni stałe akumulatory.

nio solid-state battery
Bateria solid-state od NIO

Nowe normy bezpieczeństwa na horyzoncie

Chiński rząd zapowiedział, że od lipca 2026 roku zaostrzy wymagania bezpieczeństwa dla baterii EV. Nowe rozwiązania, takie jak Gemstone, mają szansę nie tylko je spełnić, ale wręcz wyznaczyć nowe standardy dla całej branży.

Gotion – wicelider, który chce dogonić czołówkę

Firma Gotion zajmuje obecnie szóste miejsce na świecie pod względem udziałów w rynku baterii do EV (3,5% udziału wg danych SNE Research za I kw. 2025). Liderami pozostają jednak CATL i BYD, którzy już teraz zapowiadają masową produkcję solid-state batteries od 2027 roku.

Co to znaczy dla rynku?

Jeśli plany producentów się powiodą, już w ciągu kilku lat możemy być świadkami prawdziwej rewolucji w elektromobilności. Baterie o całkowicie stałym elektrolicie to nie tylko wyższa gęstość energii, ale także wyraźny spadek ryzyka pożaru, większa trwałość i potencjalnie niższe koszty eksploatacji pojazdów elektrycznych.

Jednak czy uda się szybko osiągnąć skalę produkcji masowej? Przeszkodą mogą być zarówno wyzwania technologiczne, jak i koszty uruchomienia nowych fabryk. Producenci będą musieli też przekonać odbiorców, że ich rozwiązania są niezawodne nie tylko w laboratorium, ale i w codziennym użytkowaniu.

Co nas czeka w najbliższych latach?

Patrząc na deklaracje Gotion i innych graczy, najbliższe trzy lata upłyną pod znakiem testów i wdrożeń pilotażowych. Od 2027 roku na drogach mogą pojawić się pierwsze auta z bateriami z całkowicie stałym elektrolitem – początkowo w ograniczonej liczbie i zapewne w segmencie premium. Masowa produkcja i spadek cen to raczej perspektywa początku następnej dekady.

REKLAMA

Warto obserwować nie tylko Chiny, ale też działania konkurentów w Europie, Japonii czy Korei Południowej. Na razie to jednak chińscy producenci wyznaczają tempo tej technologicznej rewolucji.

Czy elektromobilność czeka przełom?

Wszystko wskazuje na to, że prawdziwa zmiana jakościowa w świecie baterii do samochodów elektrycznych jest bliżej niż kiedykolwiek wcześniej. Teraz najważniejsze pytania brzmią: jak szybko nowa technologia trafi do masowego odbiorcy? I czy przyniesie oczekiwane przez użytkowników korzyści?

Co sądzicie o perspektywach baterii solid-state? Czy to faktycznie rewolucja, na którą czeka elektromobilność? Zachęcamy do dyskusji w komentarzach – podzielcie się swoją opinią!

Tagi: absolute solid-state batteryBaterie ze stałym elektrolitemChinyGotionOgniwa solid-state
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
xiaomi su7 spalony
Aktualności

Xiaomi SU7 stanęło w płomieniach. Kierowca uwięziony w śmiertelnej pułapce

2025-10-13
ford bronco electric
Aktualności

Elektryczny Ford Bronco stał się faktem. Z jednym, ogromnym haczykiem

2025-10-07

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
renault twingo e-tech
Aktualności

Renault odpala rewolucję. Tanie auta elektryczne z Europy mają zmieść chińską konkurencję

2025-10-13
Leapmotor B10
Aktualności

Chiński SUV za 120 tysięcy złotych wjeżdża do Polski – Leapmotor B10

2025-10-15
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.