BMW podnosi poprzeczkę w segmencie elektrycznych SUV-ów
BMW iX od początku było symbolem nowoczesnej technologii i luksusu w segmencie elektrycznych SUV-ów. Teraz niemiecki producent podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Nowa wersja tego modelu, która trafi na rynek w 2025 roku, oferuje większą moc, dłuższy zasięg i szereg technologicznych ulepszeń. Najbardziej imponującym osiągnięciem jest jednak deklarowany zasięg do 700 km (WLTP), co czyni BMW iX jednym z liderów w swojej klasie.
Efektywność na najwyższym poziomie
BMW udało się zwiększyć efektywność i obniżyć zużycie energii o ponad 8%. Dzięki temu nowe BMW iX xDrive60 może przejechać o 60 km więcej na jednym ładowaniu niż jego poprzednik. Wynika to z udoskonaleń w elektronice silnoprądowej, aerodynamice oraz nowej konstrukcji opon i łożysk kół.
Od wiosny 2025 roku dostępne będą trzy wersje modelu:
- BMW iX xDrive45 – 21,8 kWh/100 km, zasięg 490-602 km
- BMW iX xDrive60 – 21,9 kWh/100 km, zasięg 563-701 km
- BMW iX M70 xDrive – 23,5 kWh/100 km, zasięg 521-600 km
Nowa stylistyka – sportowy charakter w standardzie
Nowe BMW iX wyróżnia się jeszcze bardziej dynamicznym designem. Wśród zmian warto wymienić:
- Nową atrapę chłodnicy BMW Iconic Glow z podświetlanym konturem,
- Przeprojektowane reflektory z pionowymi światłami dziennymi i kierunkowskazami,
- Opcjonalny pakiet sportowy M, który dodaje agresywniejsze kształty i większe wloty powietrza,
- Nowe lakiery, w tym Arctic Race Blue metallic oraz Tanzanite Blue metallic.
Wersja M70 xDrive dodatkowo wyróżnia się czarnymi lusterkami, 22-calowymi felgami M i sportowym zawieszeniem.
Silniki i osiągi – moc, której można zaufać
BMW iX oferuje elektryczny napęd na cztery koła w każdej wersji. Moc poszczególnych modeli przedstawia się następująco:
- iX xDrive45: 408 KM, 0-100 km/h w 5,1 s,
- iX xDrive60: 544 KM, 0-100 km/h w 4,6 s,
- iX M70 xDrive: 659 KM, 0-100 km/h w 3,8 s.
Wariant M70 dodatkowo oferuje funkcję Launch Control oraz moment obrotowy dochodzący do 1100 Nm.
Innowacje w technologii baterii
Największą zmianą jest zwiększona pojemność baterii. BMW zastosowało nową technologię ogniw akumulatorowych, co pozwoliło zwiększyć ich pojemność o 30%.
- iX xDrive45 – 94,8 kWh,
- iX xDrive60 – 109,1 kWh,
- iX M70 xDrive – 108,9 kWh.
Nowy inwerter poprawił gęstość mocy napędu, co przekłada się na wyższą efektywność. BMW deklaruje, że nowe iX może przejechać nawet o 40% dalej na jednym ładowaniu w porównaniu do poprzednika.
Szybsze i bardziej inteligentne ładowanie
Nowe BMW iX oferuje jeszcze lepszą wydajność ładowania:
- iX xDrive45: 175 kW DC,
- iX xDrive60 i M70: 195 kW DC.
Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg nawet o 25% w sytuacjach awaryjnych. Dodatkowo model obsługuje Plug & Charge Multi Contract, co ułatwia korzystanie z różnych sieci ładowania.
Systemy wspomagania kierowcy i nowoczesne wnętrze
BMW iX 2025 otrzymało zaawansowane systemy autonomicznej jazdy. W standardzie znajduje się asystent kierowcy Plus, który obejmuje:
- aktywny tempomat z funkcją Stop & Go,
- system ostrzegania przed kolizją,
- asystenta parkowania z kamerą cofania.
Dostępny jest również asystent autostradowy poziomu 2+, który działa przy prędkościach do 130 km/h. Nowością jest asystent zmiany pasa aktywowany wzrokiem.
Wnętrze oferuje progresywny luksus, a opcjonalny pakiet sportowy M wprowadza sportowe fotele, kierownicę M oraz tapicerkę z mikrofibry Sensatec.
BMW iDrive i usługi cyfrowe
System operacyjny BMW 8.5 oferuje:
- sterowanie dotykowe i głosowe,
- usługi streamingowe i gry w samochodzie,
- łączność 5G,
- cyfrowy klucz BMW Digital Key.
Nowe BMW iX startuje w Polsce od 375 500 PLN. Czy Tesla powinna się obawiać? BMW udowadnia, że niemiecka precyzja i nowoczesne technologie mogą rzucić wyzwanie amerykańskim gigantom elektromobilności.
Dołącz do dyskusji