• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

BYD planuje demonstracyjne zastosowanie baterii all-solid-state do 2027 roku

15.02.2025
w Baterie, Aktualności
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

BYD, największy na świecie producent pojazdów nowej energii (NEV) i drugi co do wielkości producent baterii, ogłosił, że planuje rozpocząć „demonstracyjne zastosowanie” baterii all-solid-state około 2027 roku. Informację tę przekazał Sun Huajun, CTO działu baterii BYD, podczas forum poświęconego tej technologii.

Co to są baterie all-solid-state?

Baterie all-solid-state to przełomowa technologia, która zastępuje ciekły elektrolit stosowany w tradycyjnych bateriach litowo-jonowych stałym materiałem. Dzięki temu oferują one:

  • Wyższą gęstość energii: Mogą osiągnąć nawet 500 Wh/kg, podczas gdy obecne baterie litowe osiągają maksymalnie 350 Wh/kg.
  • Szybsze ładowanie: Dzięki lepszym właściwościom przewodzenia jonów.
  • Większe bezpieczeństwo: Eliminacja ciekłego elektrolitu zmniejsza ryzyko zapłonu.

Postępy BYD w rozwoju baterii all-solid-state

BYD rozpoczął badania nad bateriami all-solid-state już w 2013 roku, koncentrując się na wyborze materiałów i technologii. W 2016 roku firma przeprowadziła pierwsze testy prototypów, a w 2023 roku rozpoczęła walidację możliwości ich przemysłowego zastosowania. Do 2024 roku BYD wyprodukował próbne ogniwa o pojemności 20 Ah i 60 Ah, co stanowi ważny krok w kierunku komercjalizacji 

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

BYD, podobnie jak CATL, koncentruje się na sulfidowej ścieżce technologicznej, która oferuje stabilność procesów i niższe koszty w dłuższej perspektywie. Obecnie jednak koszty produkcji są wysokie ze względu na niską skalę produkcji.

REKLAMA

BYD i baterie solid-state: koniec wymówek dla fanów TDI?

Sun Huajun, dyrektor techniczny działu baterii w BYD, ogłosił, że pierwsze seryjne auta z akumulatorami solid-state pojawią się w 2027 roku. Jednak prawdziwa masówka ruszy dopiero około 2030 roku – wtedy te baterie trafią… pic.twitter.com/k6bm6GpX4K

— EVadam 🔋🚗🔌☀️ (@BorusewiczAdam) February 15, 2025

Harmonogram wdrożenia

  • 2027-2029: Demonstracyjne zastosowanie baterii all-solid-state, głównie w pojazdach średniej i wyższej klasy.
  • Po 2030 roku: Oczekuje się, że technologia osiągnie skalę masową i zostanie wprowadzona do tańszych pojazdów elektrycznych.

Wyzwania i konkurencja

Mimo ogromnego potencjału, technologia all-solid-state wciąż napotyka na wyzwania:

  • Wysokie koszty produkcji: Obecnie koszty są wysokie ze względu na niską skalę produkcji i drogie materiały, takie jak nikiel i kobalt.
  • Złożoność produkcji: Procesy technologiczne są bardziej skomplikowane niż w przypadku tradycyjnych baterii.

BYD nie jest jedynym graczem w tej dziedzinie. CATL, lider rynku baterii, również planuje rozpocząć produkcję baterii all-solid-state w małej skali do 2027 roku, ale masowa produkcja może być opóźniona przez problemy z kosztami. Inne firmy, takie jak Toyota czy startup Talent New Energy, również rozwijają tę technologię, przy czym Talent New Energy osiągnął imponującą gęstość energii na poziomie 720 Wh/kg w swoich prototypach.

Przyszłość baterii all-solid-state

Sun Huajun z BYD uważa, że w dłuższej perspektywie koszty baterii all-solid-state będą porównywalne z obecnymi bateriami litowo-jonowymi. Kluczowym czynnikiem będzie osiągnięcie odpowiedniej skali produkcji, co pozwoli na obniżenie kosztów materiałów i procesów technologicznych.

REKLAMA

Co myślisz?

BYD, jako jeden z liderów rynku NEV i baterii, intensywnie pracuje nad wdrożeniem technologii all-solid-state. Demonstracyjne zastosowanie planowane na 2027 rok to ważny krok w kierunku masowej adopcji tej technologii, która może zrewolucjonizować rynek pojazdów elektrycznych dzięki większej gęstości energii, szybszemu ładowaniu i większemu bezpieczeństwu.

Czy baterie all-solid-state staną się standardem w pojazdach elektrycznych po 2030 roku? Jak oceniacie szanse BYD na sukces w tej technologii? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Źródło: cnevpost
Tagi: Baterie ze stałym elektrolitemBYDOgniwa solid-state
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

byd yangwang u9 rekord prędkości
Aktualności

Prędkość 472 km/h w aucie elektrycznym. Nowy król prędkości nie pochodzi z Europy

2025-08-28
byd dolphin
Aktualności

Szach-mat unijne cła. Europejska ekspansja BYD rusza z zaskakującego kierunku

2025-08-28
byd song plus piorun
Aktualności

Piorun uderzył w elektryka trzy razy z rzędu. Kierowca wyszedł bez szwanku, a auto? Zaskakujące wyniki oględzin

2025-08-13

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

nowe xpeng g6 i xpeng g9
Aktualności

Chiński Xpeng z europejskiej fabryki celuje w Polskę. Konkurencja ma poważny problem, bo te ceny są świetne

2025-08-28
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
nio es8
Aktualności

Nio odpala bombę. Nowe Nio ES8 to gigant na prąd, który chce zawstydzić Europę

2025-08-21
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.