• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

BYD rozważa budowę trzeciej fabryki w Europie i zakładu produkcji baterii

03.03.2025
w Aktualności
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Chiński producent pojazdów elektrycznych BYD planuje dalszą ekspansję w Europie, rozważając budowę trzeciej fabryki samochodów elektrycznych oraz zakładu produkcji baterii. Decyzja ta jest odpowiedzią na wprowadzone w 2024 roku specjalne taryfy celne na import pojazdów elektrycznych z Chin do Unii Europejskiej, które znacząco podnoszą koszty importu.

Trzecia fabryka w Europie

Według Stelli Li, menedżerki BYD odpowiedzialnej za Europę, decyzja o lokalizacji trzeciej fabryki może zapaść w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Choć szczegóły dotyczące harmonogramu nie zostały jeszcze ujawnione, można przypuszczać, że proces budowy będzie podobny do tego, jaki zastosowano w przypadku pierwszej europejskiej fabryki w Węgrzech. Ogłoszona pod koniec 2023 roku, fabryka w Węgrzech ma rozpocząć produkcję pod koniec 2025 roku. Jeśli BYD zdecyduje się na podobny harmonogram, pierwsze pojazdy z trzeciej fabryki mogłyby zjechać z linii produkcyjnej w drugiej połowie 2028 roku.

Zakład produkcji baterii

BYD rozważa również budowę zakładu produkcji baterii w Europie, co miałoby na celu zwiększenie lokalnej wartości dodanej i uniezależnienie firmy od importu kluczowych komponentów z Chin. Stella Li podkreśliła, że zarówno lokalizacja, jak i harmonogram realizacji tego projektu są nadal przedmiotem dyskusji.

Obecne fabryki i plany BYD w Europie

BYD już teraz realizuje ambitne plany lokalnej produkcji w Europie. Pierwsza fabryka w Węgrzech, gdzie produkowane będą modele Dolphin i Atto 3, ma rozpocząć działalność pod koniec 2025 roku. Dodatkowo, firma planuje budowę fabryki w Turcji, co jeszcze bardziej podkreśla jej zaangażowanie w rozwój lokalnej produkcji.

Inne w podobnym temacie

BYD Atto 2 DM-i PHEV

BYD Atto 2 pojawia się w nowym wydaniu. Atak na rynek C-SUV w Europie właśnie przyspieszył

21/11/2025
stelato s9 odswiezony

Huawei i BAIC nie zwalniają tempa. Odświeżony Stelato S9 rzuca rękawicę niemieckiej trójce

21/11/2025
ładowarki electra

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

20/11/2025
xiaomi ev 500 000 samochodow

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

20/11/2025
REKLAMA

Budowa trzeciej fabryki oraz zakładu produkcji baterii pozwoliłaby BYD na znaczące zwiększenie zdolności produkcyjnych w Europie, umożliwiając wytwarzanie szerokiej gamy modeli z lokalnych zakładów.

byd atto3
BYD Atto 3

Dlaczego BYD inwestuje w Europie?

1. Unikanie taryf celnych

Wprowadzone w 2024 roku specjalne taryfy na import pojazdów elektrycznych z Chin do UE sprawiają, że produkcja lokalna staje się bardziej opłacalna. Dzięki budowie fabryk w Europie, BYD może uniknąć zarówno regularnych ceł, jak i dodatkowych opłat, co pozwala na utrzymanie konkurencyjnych cen swoich pojazdów.

2. Wyższe ceny w Europie

Pomimo taryf, rynek europejski pozostaje atrakcyjny dla chińskich producentów, ponieważ ceny pojazdów elektrycznych w Europie są znacznie wyższe niż w Chinach. W Chinach trwa obecnie intensywna wojna cenowa, co dodatkowo motywuje BYD do zwiększenia swojej obecności na rynkach zagranicznych.

REKLAMA

3. Rozwój lokalnej wartości dodanej

Budowa zakładu produkcji baterii w Europie pozwoliłaby BYD na zwiększenie lokalnej wartości dodanej, co jest kluczowe w kontekście rosnących wymagań regulacyjnych i preferencji konsumentów w UE.

Wyzwania na rynku europejskim

Pomimo ambitnych planów, BYD napotyka trudności w Europie. Sprzedaż pojazdów nie rozwija się tak dynamicznie, jak oczekiwano, a w niektórych krajach nawet spada. Jednak według danych Jato Dynamics, w styczniu 2025 roku BYD sprzedało o 44% więcej pojazdów w Europie niż konkurencyjne SAIC, które z marką MG Motor jest liderem wśród chińskich producentów na tym rynku.

Zmiany w zarządzie BYD Europe

Aby wzmocnić swoją pozycję w Europie, BYD dokonało kilku kluczowych zmian w zarządzie. W grudniu 2024 roku Maria Grazia Davino, była menedżerka Stellantis, została mianowana dyrektorem regionalnym na Niemcy, Szwajcarię, Polskę, Austrię i Czechy. Dodatkowo, na początku lutego 2025 roku BYD po raz pierwszy powołało dyrektora sprzedaży na Niemcy, którym został menedżer z konkurencyjnego SAIC.

Co myślisz?

BYD kontynuuje swoją ekspansję w Europie, rozważając budowę trzeciej fabryki pojazdów elektrycznych oraz zakładu produkcji baterii. Decyzje te mają na celu zwiększenie lokalnej produkcji, uniknięcie taryf celnych i wzmocnienie pozycji firmy na europejskim rynku EV.

Pomimo wyzwań, takich jak stagnacja sprzedaży w niektórych krajach, BYD pozostaje jednym z liderów wśród chińskich producentów na Starym Kontynencie. Dzięki inwestycjom w lokalną infrastrukturę i wzmocnieniu zespołu zarządzającego, firma ma szansę na dalszy rozwój i zwiększenie udziału w rynku.

Czy BYD zdoła utrzymać swoją pozycję lidera na rynku EV w Europie? Jak oceniacie ich strategię lokalizacji produkcji? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Źródło: bloomberg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

BYD Atto 2 DM-i PHEV
Aktualności

BYD Atto 2 pojawia się w nowym wydaniu. Atak na rynek C-SUV w Europie właśnie przyspieszył

2025-11-21
stelato s9 odswiezony
Aktualności

Huawei i BAIC nie zwalniają tempa. Odświeżony Stelato S9 rzuca rękawicę niemieckiej trójce

2025-11-21
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
buspas ev łódź
Aktualności

Weto prezydenta wcale nie kończy ery buspasów. Sprawdzamy, o co w tym chaosie chodzi

2025-11-15
greencell habuden ladowarka
Aktualności

Ujawniono, dlaczego sprzedaż aut elektrycznych naprawdę hamuje. Producenci popełnili fatalny błąd

2025-11-15
cadillac optiq eu
Aktualności

Baterie w elektrykach po latach. Mamy ranking 14 marek. Jak radzą sobie baterie po 3 latach? [RAPORT]

2025-11-16
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.