• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chiński BYD wjeżdża na rynek z nowym ultra-luksusowym sedanem elektrycznym. Oto Yangwang U7 opuszczający linie produkcyjne

30.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 8 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Chińska motoryzacja pokazuje siłę
  • Nowoczesność i luksus: co oferuje Yangwang U7?
  • Specyfikacja techniczna i cena Yangwang U7
  • Yangwang – marka dla wybranych
  • Pierwsze auta już w drodze do klientów
  • Czy BYD zawojuje Europę?
  • Co dalej? Możliwe scenariusze

Chińska marka BYD nie zwalnia tempa. Właśnie ogłoszono, że pierwsza partia modelu Yangwang U7 opuściła linię produkcyjną i już wkrótce trafi do klientów. To ważny krok dla marki, która kilka miesięcy temu z hukiem zaprezentowała swojego luksusowego sedana. Czy chińskie auta premium mają szansę zagrozić niemieckiej elicie?

Chińska motoryzacja pokazuje siłę

Podmarka Yangwang to oczko w głowie BYD – giganta, który wyrosnął na lidera chińskiej elektromobilności. Marka powstała z myślą o klientach szukających ultra-luksusowych pojazdów z najwyższej półki. Yangwang U7 zadebiutował pod koniec marca tego roku i od razu zwrócił na siebie uwagę parametrami, technologią oraz – co ważne – ceną.

Model U7 został oficjalnie zaprezentowany 27 marca. Chińska cena startuje od 628 tys. RMB, co przy obecnym kursie daje około 326 tys. zł. To mniej, niż spekulowano jeszcze kilka miesięcy temu – wtedy padały kwoty nawet powyżej miliona juanów. Dla porównania, flagowe modele Tesli czy Mercedesów EQS bywają znacznie droższe, szczególnie w Europie.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

byd yangwang u7 fabryka
byd yangwang u7 fabryka
byd yangwang u7 fabryka

Nowoczesność i luksus: co oferuje Yangwang U7?

Yangwang U7 dostępny jest zarówno jako samochód w pełni elektryczny (BEV), jak i w wersji plug-in hybrid (PHEV). To ukłon w stronę klientów, którzy chcą mieć wybór i nie są jeszcze gotowi całkowicie porzucić hybryd. Do wyboru są także dwie konfiguracje wnętrza – czteromiejscowa dla jeszcze większego komfortu oraz pięciomiejscowa dla tych, którzy potrzebują więcej miejsca.

Pod względem rozmiaru U7 to prawdziwy kolos. Ma ponad 5,2 metra długości, prawie 2 metry szerokości i 1,5 metra wysokości. Rozstaw osi wynosi aż 3,16 m, co przekłada się na przestronne wnętrze i wygodę podróżowania.

REKLAMA

Sercem pojazdu są cztery silniki elektryczne o łącznej mocy 960 kW, czyli aż 1300 koni mechanicznych. Taki układ pozwala rozpędzić tego ogromnego sedana od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy! To parametry zarezerwowane dotąd dla supersamochodów, a nie dużych, komfortowych limuzyn.

Nie tylko prędkość robi tu wrażenie. Kluczową technologiczną nowinką jest system DiSus-Z – zaawansowany układ kontroli nadwozia, który BYD określa jako lepszy niż rozwiązania znane z kolei magnetycznej. Dzięki temu zawieszenie ma zapewniać komfort jazdy na poziomie nieosiągalnym dotąd w samochodach osobowych, bez względu na rodzaj nawierzchni.

Specyfikacja techniczna i cena Yangwang U7

ParametrWartość
Typ napęduBEV (elektryczny), PHEV (hybrydowy plug-in)
Liczba miejsc4 lub 5
Długość5 265 mm
Szerokość1 998 mm
Wysokość1 517 mm
Rozstaw osi3 160 mm
Masa własna3 095 kg
Moc maksymalna960 kW (4 silniki po 240 kW każdy)
Moc w KM1 300 KM
Moment obrotowy1 584 Nm
Przyspieszenie 0–100 km/h2,9 s
Prędkość maksymalna270 km/h
Pojemność baterii135,5 kWh (wersja BEV) / 52,4 kWh (wersja PHEV)
Zasięg (CLTC)720 km (BEV) / 1 000 km (PHEV, zasięg łączny)
Moc ładowaniaDo 500 kW (DC) – ładowanie 30–80% w mniej niż 20 minut
System zawieszeniaDiSus-Z (najwyższy poziom BYD DiSus)
Cena (Chiny)od 628 000 RMB (~326 000 zł)

Yangwang – marka dla wybranych

Yangwang nie jest marką dla mas. Oprócz U7 w ofercie są jeszcze dwa modele: SUV U8 oraz elektryczny supersamochód U9. Ceny tych pojazdów zaczynają się odpowiednio od ok. 572 tys. zł (SUV U8) i 876 tys. zł (U9), a więc już wchodzimy w poziom zarezerwowany dotąd dla luksusowych marek niemieckich, brytyjskich czy włoskich.

REKLAMA

Na razie sprzedaż marki Yangwang jest dość symboliczna. W kwietniu sprzedano zaledwie 135 aut, z czego większość to model U8 (121 sztuk), a pozostałe to sportowy U9. Wynik ten jest o 85,82 proc. gorszy niż rok wcześniej, ale warto zauważyć, że w porównaniu do marca sprzedaż delikatnie wzrosła.

Pierwsze auta już w drodze do klientów

Ostatnie tygodnie przyniosły intensywną promocję modelu U7. Druga partia egzemplarzy testowych pojawiła się w 48 chińskich miastach, gdzie potencjalni klienci mogą odbyć jazdy próbne. Taka strategia ma przekonać zamożnych Chińczyków, że chińska marka nie tylko nie odstaje od zagranicznych gigantów, ale wręcz wprowadza rozwiązania, o których w Europie czy USA można na razie tylko pomarzyć.

yangwang u7
yangwang u7 wnętrze
yangwang u7

Czy BYD zawojuje Europę?

Trudno dziś przewidzieć, kiedy i czy w ogóle model Yangwang U7 pojawi się oficjalnie w Polsce lub innych krajach Unii Europejskiej. BYD jest już obecny na naszym kontynencie – w salonach można kupić kilka jego modeli, choć nie są to jeszcze auta z luksusowej rodziny Yangwang. Sądząc po dynamicznym rozwoju chińskiego giganta, kwestia wejścia na europejski rynek modeli klasy premium wydaje się tylko kwestią czasu.

Największą barierą mogą okazać się nie technologia czy wyposażenie, ale uprzedzenia wobec chińskich marek i wysoka cena. Jednak jeśli BYD rzeczywiście udowodni, że jest w stanie zaoferować coś nowego, lepszego i bardziej zaawansowanego niż dotychczasowi liderzy rynku, europejscy klienci mogą spojrzeć na chińskie auta zupełnie inaczej.

Co dalej? Możliwe scenariusze

Wydaje się, że BYD chce stworzyć nową definicję luksusu na rynku samochodów elektrycznych. Jeżeli testy i opinie użytkowników potwierdzą deklaracje producenta dotyczące jakości, osiągów i komfortu, może to oznaczać początek nowej ery w motoryzacji.

Chińskie marki coraz odważniej wchodzą do Europy, a postęp technologiczny i agresywna polityka cenowa mogą sprawić, że nawet najbardziej wymagający klienci zaczną rozważać ich ofertę. Jeśli BYD utrzyma tempo rozwoju i innowacyjności, europejscy producenci będą musieli szybko odpowiedzieć na nowe wyzwanie.

Czy Yangwang U7 stanie się przełomem, czy pozostanie ciekawostką dla nielicznych? Wszystko zależy od reakcji rynku i strategii firmy na najbliższe miesiące.

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: bydbyd yangwang u7byd yangwang u7 bateriabyd yangwang u7 cenabyd yangwang u7 mocbyd yangwang u7 premierabyd yangwang u7 specyfikacjabyd yangwang u7 zasięgbyd yangwang u7 zawieszeniechinyDisus-Zfabryka samochodówlidarsedanyangwang
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

dealer byd upadl chiny
Aktualności

Nagły upadek kluczowej sieci dealerskiej BYD w Chinach. Kto ponosi odpowiedzialność?

2025-05-31
byd e-vali
Aktualności

BYD wjeżdża do Europy z gigantycznym elektrycznym vanem. Czy BYD E-Vali to początek rewolucji w dostawach?

2025-05-30
nio power zeekr power
Aktualności

NIO i ZEEKR łączą siły. Co ta współpraca zmieni na rynku ładowania aut elektrycznych w Chinach?

2025-05-30

Dołącz do dyskusji

  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.