• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

CATL ma ambitne plany dotyczące swoich stacji wymiany baterii Choco-SEB!

23.12.2024
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 3 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Czy wymiana baterii w EV w 100 sekund to przyszłość elektromobilności? Chiński gigant baterii, CATL, zaprezentował swój nowatorski projekt Choco-SEB (Swapping Electric Blocks), który może zmienić zasady gry na rynku pojazdów elektrycznych. Firma planuje budowę aż 30 000 stacji wymiany baterii, a pierwsze z nich zaczną działać już w 2025 roku. Co to oznacza dla użytkowników EV i przyszłości elektromobilności?

Jak działa Choco-SEB?

Stacje wymiany Choco-SEB zostały zaprojektowane z myślą o szybkości i wydajności. Proces wymiany baterii trwa zaledwie 100 sekund, a każda stacja jest w stanie obsłużyć nawet 822 wymiany dziennie. To olbrzymi krok naprzód w porównaniu do tradycyjnego ładowania, które może trwać nawet kilka godzin.

Baterie Choco-SEB występują w dwóch rozmiarach: 20# i 25#, które odpowiadają klasom pojazdów A0 (małe) i A/B (średnie i większe). Zasięg pojazdów z tymi bateriami wynosi do 600 km, a ich koszt użytkowania to 0,1 juana za kilometr (około 0,014 USD).

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

CATL zapowiada również wprowadzenie systemu B2G (battery-to-grid), który pozwoli na oddawanie energii z baterii EV do sieci energetycznej w razie potrzeby. To może zrewolucjonizować zarządzanie energią w miastach.

Inne w podobnym temacie

ceo catl Robin Zeng

CATL już nawet się nie ściga. Odpalili 5. generację LFP, a teraz biorą się za statki i latające taksówki

15/11/2025
catl gac aion

Elektryk za 25 tysięcy złotych? Chińscy giganci ruszają z rewolucją. Bateria CATL w abonamencie z GAC

15/11/2025
odswiezony zeekr 001

Chińska wojna motoryzacyjna w praktyce. ZEEKR 001 po raz drugi w dwa lata przechodzi rewolucję

07/10/2025
catl baterie

Koniec królestwa spalinówek? Baterie w chińskich hybrydach są większe niż w Teslach

28/09/2025
REKLAMA
catl choco-seb stacja

Partnerzy i plany na przyszłość

CATL nie działa w próżni – do projektu dołączyło już sześć dużych chińskich marek samochodowych, takich jak GAC, BAIC, Wuling, SAIC i FAW. Na rynku pojawi się dziesięć modeli EV z obsługą Choco-SEB, w tym Wuling Bingo, GAC Aion S czy Changan Oshan 520, którego premiera planowana jest na pierwszy kwartał 2025 roku.

Do 2025 roku CATL chce zbudować 1 000 stacji wymiany baterii, a w perspektywie średnioterminowej liczba ta wzrośnie do 10 000. Ostatecznym celem jest osiągnięcie 30 000 stacji, co zapewni dostępność tej technologii na ogromną skalę.

Czy Choco-SEB pokona Nio?

Na rynku wymiany baterii liderem pozostaje Nio, które wprowadziło swoją trzecią generację stacji wymiany z 21 bateriami i możliwością wykonania 408 wymian dziennie. Jednak CATL, dzięki współpracy z licznymi partnerami i planem standaryzacji rozmiarów baterii, może szybko zdobyć przewagę.

REKLAMA

Czy standaryzacja to klucz do sukcesu?

CEO CATL, Robert Zheng, podkreśla, że kluczem do sukcesu jest standaryzacja rozmiarów baterii, co pozwoli na szeroką adopcję tej technologii przez różne marki. Jeśli CATL uda się przekonać kolejne firmy do swojego projektu, może stać się liderem w tej dziedzinie.

Twoje zdanie się liczy!

Czy wymiana baterii w EV to przyszłość elektromobilności? Czy CATL uda się zrealizować swoje ambitne plany i pokonać konkurencję? A może tradycyjne ładowanie wciąż ma przewagę? Zapraszamy do dyskusji – podzielcie się swoimi opiniami i doświadczeniami w komentarzach!

Źródło: carnewschina
Tagi: CATL
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

ceo catl Robin Zeng
Aktualności

CATL już nawet się nie ściga. Odpalili 5. generację LFP, a teraz biorą się za statki i latające taksówki

2025-11-15
catl gac aion
Aktualności

Elektryk za 25 tysięcy złotych? Chińscy giganci ruszają z rewolucją. Bateria CATL w abonamencie z GAC

2025-11-15
odswiezony zeekr 001
Aktualności

Chińska wojna motoryzacyjna w praktyce. ZEEKR 001 po raz drugi w dwa lata przechodzi rewolucję

2025-10-07

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
byd fang cheng bao tai 3
Aktualności

BYD Fang Cheng Bao Tai 3 debiutuje w Chinach – przystępna elektromobilność z zaawansowanymi technologiami

2025-04-17
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.