• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

CATL wyznacza nowy standard bezpieczeństwa. Oto Bedrock Chassis – najbezpieczniejsze podwozie EV na świecie!

25.12.2024
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Chińska firma CATL, lider na rynku baterii do pojazdów elektrycznych, zaprezentowała innowacyjne podwozie Bedrock Chassis. Producent nazywa je „pierwszym na świecie ultra-bezpiecznym podwoziem typu skateboard”. Podczas testów konstrukcja wytrzymała zderzenie czołowe przy prędkości 120 km/h bez eksplozji ani pożaru. To przełom w branży EV, który ma zakończyć przekonanie, że pojazdy spalinowe są bezpieczniejsze niż elektryczne.

Czym jest Bedrock Chassis?

Bedrock Chassis to innowacyjna platforma, która integruje baterię bezpośrednio z konstrukcją podwozia dzięki technologii Cell-to-Chassis (CTC). Ta nowatorska konstrukcja pozwala na pochłonięcie aż 85% energii zderzenia, podczas gdy tradycyjne podwozia absorbują około 60%. Dzięki wykorzystaniu materiałów takich jak stal o wytrzymałości 2000 MPa oraz aluminium lotnicze, Bedrock Chassis oferuje niezrównaną odporność na uszkodzenia.

Podwozie wyposażono również w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym:

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

  • Natychmiastowe odłączenie wysokiego napięcia w 0,01 sekundy w przypadku zderzenia.
  • Rozładowanie resztkowej energii wysokiego napięcia w 0,2 sekundy, co ustanawia nowy rekord w branży.
catl bedrock chasis
catl bedrock chasis

Testy ekstremalne – przełom dla bezpieczeństwa

Podczas premiery CATL zaprezentowało nagranie, na którym prototyp zderza się czołowo przy prędkości 120 km/h. To równowartość energii uderzenia porównywalnej do upadku z 56 metrów. Co więcej, Bedrock Chassis przeszło najtrudniejszy test zderzeniowy z centralnym słupem, który symuluje uderzenie w wąskie obiekty, takie jak latarnie czy drzewa. W takich warunkach siła nacisku na jednostkę może być aż 21 razy większa niż w standardowych testach C-NCAP (56 km/h).

Technologiczne innowacje Bedrock Chassis

Podwozie wprowadza szereg przełomowych technologii:

REKLAMA
  • Biomimetyczna konstrukcja przypominająca skorupę żółwia, która rozprasza siły uderzenia.
  • Struktura o wytrzymałości porównywalnej do pokładów lotniskowców, redukująca głębokość penetracji kabiny podczas kolizji.
  • Nowoczesne ogniwa baterii odporne na zginanie pod kątem 90 stopni i cięcie piłą, które nie wybuchają ani nie zapalają się nawet w ekstremalnych warunkach.

Dzięki tak zaawansowanej konstrukcji CATL zamierza nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo, ale również skrócić czas projektowania nowych pojazdów z 36 miesięcy do zaledwie 12-18 miesięcy.

catl bedrock chasis

Rozwój branży dzięki Bedrock Chassis

CATL podkreśla, że nowe podwozie otwiera rynek wart bilion juanów i przyspiesza przejście na bardziej zindywidualizowany i modułowy design pojazdów. Jednym z pierwszych producentów, którzy wykorzystają Bedrock Chassis, będzie chińska marka Avatr, współtworzona przez CATL, Changan Auto i Huawei.

Platforma Bedrock Chassis wspiera również inteligentne technologie, umożliwiając integrację z systemami autonomicznej jazdy na poziomie L3 i L4. Dzięki otwartej architekturze pozwala na łatwe dostosowanie do różnych modeli pojazdów.

REKLAMA

Czy to koniec mitów o bezpieczeństwie aut spalinowych?

Premiera Bedrock Chassis to krok milowy w walce z przekonaniem, że samochody spalinowe są bardziej bezpieczne od elektrycznych. Nowa technologia może znacząco zwiększyć zaufanie konsumentów do pojazdów EV, zwłaszcza w kontekście ich bezpieczeństwa podczas wypadków.

Co dalej? Dyskusja o przyszłości motoryzacji

Bedrock Chassis to przełom, ale czy zmieni globalny rynek EV? Czy producenci samochodów na całym świecie przyjmą tę technologię jako standard? Jakie są Twoje przemyślenia na temat przyszłości bezpieczeństwa w pojazdach elektrycznych? Zachęcamy do podzielenia się opiniami w komentarzach!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: catl
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

catl ogniwa baterii
Aktualności

CATL zaskakuje branżę nowym rekordem wytrzymałości baterii litowo-metalowych. Co to znaczy dla elektromobilności?

2025-05-30
changan oshan 520
Aktualności

Changan Oshan 520 z wymienną baterią CATL już na chińskich ulicach – czy to przełom dla elektromobilności?

2025-05-27
catl zmiana baterii ciezarowek
Aktualności

Nowy akumulator na wymianę od CATL może odmienić ciężki transport. Chińczycy chcą zdominować rynek

2025-05-22

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.