• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Farasis prezentuje technologię akumulatorów wspierającą ultraszybkie ładowanie 6C

11.03.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Chiński producent akumulatorów, Farasis Energy, zaprezentował nową technologię akumulatorów wspierającą 6C ultraszybkie ładowanie, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie producentów samochodów na szybsze ładowanie. Nowa technologia pozwala na znaczne skrócenie czasu ładowania, co może zrewolucjonizować rynek pojazdów elektrycznych.

Co oznacza 6C?

„C” odnosi się do współczynnika ładowania akumulatora. 6C oznacza, że akumulator można teoretycznie naładować w ciągu jednej szóstej godziny, czyli w zaledwie 10 minut. Jest to ogromny krok naprzód w porównaniu z obecnymi standardami ładowania.

Podczas forum w Szanghaju, Jiang Weiran, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Farasis, poinformował, że firma zoptymalizowała projekt swoich akumulatorów dzięki opracowanemu wewnętrznie modelowi symulacji ROM. Pozwala to dużym akumulatorom w formacie pouch osiągnąć ultraszybkie ładowanie na poziomie 6C na poziomie systemowym.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Rozwiązania technologiczne

Farasis zaprezentował dwa systemy akumulatorów wspierające ultraszybkie ładowanie:

  • System LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) obsługujący ultraszybkie ładowanie 6C,
  • System litowo-jonowy ternarny, który obsługuje ładowanie 5C.

Kluczowym elementem tej technologii jest projekt strukturalny SPS (super pouch solution), który znacząco zwiększa powierzchnię odprowadzania ciepła. W przypadku akumulatorów 5C (ternarnych) powierzchnia ta jest czterokrotnie większa, a dla akumulatorów 6C (LFP) wzrasta o 4,8 razy.

REKLAMA

Farasis podkreśla, że nowy projekt skutecznie rozwiązuje problem odprowadzania ciepła z zakładek akumulatorów podczas ładowania z dużą mocą, co jest jednym z największych wyzwań w ultraszybkim ładowaniu.

bateria farasis

Wyniki testów

Dzięki modelowi ROM i optymalizacji ładowania, zarówno akumulatory 5C, jak i 6C mogą utrzymywać temperaturę ładowania poniżej 50°C, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa i trwałości akumulatorów.W środowisku o temperaturze 30°C, czas ładowania od 10% do 80% poziomu naładowania (SOC) skrócono:

  • Dla akumulatorów 5C (ternarnych) z 11,8 minut do 10,2 minut (o 13,5%),
  • Dla akumulatorów 6C (LFP) z 10,28 minut do 8,55 minut (o 16,8%).

Model symulacyjny ROM

Model ROM opracowany przez Farasis umożliwia szybsze i bardziej efektywne projektowanie akumulatorów. Wykorzystuje on uproszczone warunki do uzyskania kluczowych parametrów, co przyspiesza prace nad rozwojem i optymalizacją akumulatorów.

REKLAMA

Co ciekawe, symulacje ładowania całego pakietu akumulatorów w modelu ROM zajmują tylko 10 sekund, w porównaniu do 8-10 godzin, jakie są potrzebne w przypadku tradycyjnego oprogramowania komercyjnego.

ROM pozwala także szybko analizować i wybierać optymalne rozwiązania dla różnych chemii akumulatorów, takich jak litowe ternarne, LFP czy sodowe.

Pozycja Farasis na rynku

Farasis jest jednym z największych chińskich producentów akumulatorów do pojazdów elektrycznych. W styczniu 2025 roku firma zainstalowała 0,19 GWh akumulatorów, co dało jej 14. miejsce w Chinach z udziałem rynkowym wynoszącym 0,48%, według danych China Automotive Battery Innovation Alliance (CABIA).

Co myślisz?

Technologia ultraszybkiego ładowania 6C opracowana przez Farasis może być przełomem w branży elektromobilności, pozwalając znacząco skrócić czas ładowania pojazdów elektrycznych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak projekt SPS i model ROM, Farasis udowadnia, że przyszłość akumulatorów to nie tylko większa pojemność, ale także szybsze i bardziej efektywne ładowanie.

Czy ultraszybkie ładowanie 6C stanie się nowym standardem w branży EV? Jakie wyzwania mogą pojawić się przy wdrażaniu tej technologii? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Źródło: cnevpost
Tagi: baterie lfpfarasisfarasis energyładowanie 6c
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

stare baterie recykling magazyn
Aktualności

Czy stare baterie elektryków naprawdę trafią na wysypiska? Sprawdzamy, jak wygląda przyszłość akumulatorów EV

2025-06-03
catl baterie
Aktualności

Chińskie baterie tańsze i lepsze – Europa i USA zostają w tyle?

2025-06-02
byd e-vali
Aktualności

BYD wjeżdża do Europy z gigantycznym elektrycznym vanem. Czy BYD E-Vali to początek rewolucji w dostawach?

2025-05-30

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.