• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

H2 Mobility zamyka 22 stacje tankowania wodoru w Niemczech, skupiając się na pojazdach użytkowych

04.03.2025
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Operator sieci stacji tankowania wodoru w Niemczech, H2 Mobility, ogłosił zamknięcie 22 stacji tankowania wodoru przeznaczonych dla samochodów osobowych z technologią 700 bar. Pierwsze 11 stacji zostanie zamkniętych do końca marca 2025 roku, a kolejne 11 stacji przestanie działać do końca czerwca. Decyzja ta jest częścią strategii firmy, która zamierza skoncentrować się na obsłudze pojazdów użytkowych, takich jak ciężarówki i autobusy.

Lista zamykanych stacji

Do końca marca 2025 roku działalność zakończą stacje w następujących miastach:

  • Neuruppin,
  • Bonn,
  • Flensburg,
  • Geisingen,
  • Potsdam,
  • Ulm,
  • Siegen,
  • Aachen,
  • Bad Rappenau,
  • Heidelberg (Speyerer Straße),
  • Mönchengladbach.

Lokalizacje, które zostaną zamknięte w drugim kwartale, nie zostały jeszcze ujawnione.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Powody zamknięcia

H2 Mobility tłumaczy swoją decyzję zmianami na rynku wodoru w Niemczech. Starsze, mniejsze stacje, które były projektowane głównie z myślą o samochodach osobowych, nie spełniają już współczesnych wymagań technicznych i ekonomicznych. Martin Jüngel, dyrektor zarządzający i CFO H2 Mobility, wyjaśnił:
„Starsze stacje, niektóre zbudowane ponad 10 lat temu, muszą zostać usunięte z sieci, jeśli ich modernizacja jest niemożliwa lub nieopłacalna.”

REKLAMA

Dodatkowo, niska liczba samochodów osobowych napędzanych wodorem w Niemczech sprawia, że utrzymanie tych stacji jest trudne do uzasadnienia ekonomicznie. W 2024 roku w Niemczech zarejestrowano jedynie 168 samochodów napędzanych wodorem, co oznacza mniej niż dwa pojazdy na każdą stację tankowania.

Skupienie na pojazdach użytkowych

H2 Mobility zamierza skoncentrować się na rozwoju infrastruktury dla pojazdów użytkowych, takich jak ciężarówki i autobusy, które korzystają z technologii tankowania wodoru pod ciśnieniem 350 bar. Wymaga to jednak specjalnych rozwiązań technicznych, takich jak:

  • Wyższe dachy stacji,
  • Większe place manewrowe dla ciężarówek,
  • Możliwość przechowywania i tankowania większych ilości wodoru.

Firma przewiduje, że do końca 2025 roku większość sprzedaży wodoru będzie pochodzić z tankowania pojazdów użytkowych przy ciśnieniu 350 bar.

REKLAMA

Szansa na kontynuację działalności niektórych stacji

H2 Mobility prowadzi rozmowy z różnymi uczestnikami rynku, aby zapewnić dalsze funkcjonowanie niektórych stacji przeznaczonych dla samochodów osobowych. Na razie jednak nie podjęto żadnych ostatecznych decyzji, a stacje zostaną wyłączone zgodnie z zaplanowanymi terminami.

Przyszłość infrastruktury wodoru

H2 Mobility widzi swoją przyszłość w większych stacjach, które oferują różne opcje tankowania, w tym 350-, 500- i 700-barowe punkty tankowania. Przykładem takich nowoczesnych lokalizacji są stacje w Düsseldorfie i Ludwigshafen, które obsługują zarówno samochody osobowe, jak i pojazdy użytkowe.

Co myślisz?

Decyzja o zamknięciu 22 stacji tankowania wodoru w Niemczech jest częścią większej strategii H2 Mobility, która zakłada koncentrację na obsłudze pojazdów użytkowych. Starsze stacje, które nie spełniają współczesnych wymagań technicznych i ekonomicznych, zostaną wyłączone z sieci.

Pomimo trudności na rynku samochodów osobowych napędzanych wodorem, H2 Mobility kontynuuje rozwój infrastruktury dla ciężarówek i autobusów, co może przyczynić się do dalszego rozwoju rynku wodoru w Niemczech.

Czy zamknięcie stacji tankowania wodoru dla samochodów osobowych to krok w dobrą stronę? Jak oceniacie przyszłość wodoru w transporcie? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Tagi: h2h2 mobilityNiemcywodór
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

polestar ładowanie
Aktualności

Chorwacja stawia na firmy. Miliony euro na elektryki, ale nie dla Kowalskiego

2025-08-15
stacja ladowania Schaeffler
Aktualności

Niemiecki gigant stawia na prąd. Tysiące ładowarek dla pracowników to dopiero początek

2025-08-11
stacja ladowania enbw
Aktualności

Niemcy biją rekordy, Tesla traci popularność. Elektryki w Europie rosną, ale nie wszędzie jednakowo [RAPORT H1 2025]

2025-07-27

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

nowe xpeng g6 i xpeng g9
Aktualności

Chiński Xpeng z europejskiej fabryki celuje w Polskę. Konkurencja ma poważny problem, bo te ceny są świetne

2025-08-28
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
nio es8
Aktualności

Nio odpala bombę. Nowe Nio ES8 to gigant na prąd, który chce zawstydzić Europę

2025-08-21
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.