• Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

H2 Mobility zamyka 22 stacje tankowania wodoru w Niemczech, skupiając się na pojazdach użytkowych

04.03.2025
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Operator sieci stacji tankowania wodoru w Niemczech, H2 Mobility, ogłosił zamknięcie 22 stacji tankowania wodoru przeznaczonych dla samochodów osobowych z technologią 700 bar. Pierwsze 11 stacji zostanie zamkniętych do końca marca 2025 roku, a kolejne 11 stacji przestanie działać do końca czerwca. Decyzja ta jest częścią strategii firmy, która zamierza skoncentrować się na obsłudze pojazdów użytkowych, takich jak ciężarówki i autobusy.

Lista zamykanych stacji

Do końca marca 2025 roku działalność zakończą stacje w następujących miastach:

  • Neuruppin,
  • Bonn,
  • Flensburg,
  • Geisingen,
  • Potsdam,
  • Ulm,
  • Siegen,
  • Aachen,
  • Bad Rappenau,
  • Heidelberg (Speyerer Straße),
  • Mönchengladbach.

Lokalizacje, które zostaną zamknięte w drugim kwartale, nie zostały jeszcze ujawnione.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Powody zamknięcia

H2 Mobility tłumaczy swoją decyzję zmianami na rynku wodoru w Niemczech. Starsze, mniejsze stacje, które były projektowane głównie z myślą o samochodach osobowych, nie spełniają już współczesnych wymagań technicznych i ekonomicznych. Martin Jüngel, dyrektor zarządzający i CFO H2 Mobility, wyjaśnił:
„Starsze stacje, niektóre zbudowane ponad 10 lat temu, muszą zostać usunięte z sieci, jeśli ich modernizacja jest niemożliwa lub nieopłacalna.”

REKLAMA

Dodatkowo, niska liczba samochodów osobowych napędzanych wodorem w Niemczech sprawia, że utrzymanie tych stacji jest trudne do uzasadnienia ekonomicznie. W 2024 roku w Niemczech zarejestrowano jedynie 168 samochodów napędzanych wodorem, co oznacza mniej niż dwa pojazdy na każdą stację tankowania.

Skupienie na pojazdach użytkowych

H2 Mobility zamierza skoncentrować się na rozwoju infrastruktury dla pojazdów użytkowych, takich jak ciężarówki i autobusy, które korzystają z technologii tankowania wodoru pod ciśnieniem 350 bar. Wymaga to jednak specjalnych rozwiązań technicznych, takich jak:

  • Wyższe dachy stacji,
  • Większe place manewrowe dla ciężarówek,
  • Możliwość przechowywania i tankowania większych ilości wodoru.

Firma przewiduje, że do końca 2025 roku większość sprzedaży wodoru będzie pochodzić z tankowania pojazdów użytkowych przy ciśnieniu 350 bar.

Szansa na kontynuację działalności niektórych stacji

H2 Mobility prowadzi rozmowy z różnymi uczestnikami rynku, aby zapewnić dalsze funkcjonowanie niektórych stacji przeznaczonych dla samochodów osobowych. Na razie jednak nie podjęto żadnych ostatecznych decyzji, a stacje zostaną wyłączone zgodnie z zaplanowanymi terminami.

Przyszłość infrastruktury wodoru

H2 Mobility widzi swoją przyszłość w większych stacjach, które oferują różne opcje tankowania, w tym 350-, 500- i 700-barowe punkty tankowania. Przykładem takich nowoczesnych lokalizacji są stacje w Düsseldorfie i Ludwigshafen, które obsługują zarówno samochody osobowe, jak i pojazdy użytkowe.

Co myślisz?

Decyzja o zamknięciu 22 stacji tankowania wodoru w Niemczech jest częścią większej strategii H2 Mobility, która zakłada koncentrację na obsłudze pojazdów użytkowych. Starsze stacje, które nie spełniają współczesnych wymagań technicznych i ekonomicznych, zostaną wyłączone z sieci.

REKLAMA

Pomimo trudności na rynku samochodów osobowych napędzanych wodorem, H2 Mobility kontynuuje rozwój infrastruktury dla ciężarówek i autobusów, co może przyczynić się do dalszego rozwoju rynku wodoru w Niemczech.

Czy zamknięcie stacji tankowania wodoru dla samochodów osobowych to krok w dobrą stronę? Jak oceniacie przyszłość wodoru w transporcie? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Tagi: h2h2 mobilityNiemcywodór
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

Volkswagen ID.4
Aktualności

Volkswagen liderem, a i tak zaciąga hamulec. Co się dzieje z produkcją elektryków w Europie?

2025-09-29
xiaomi yu7 szkice
Aktualności

Kolejny chiński gigant wjeżdża do Europy. Xiaomi oficjalnie w Niemczech, to dopiero początek

2025-09-26
eaton v2h v2g
Aktualności

Niemcy wciskają guzik „TURBO” dla V2G. Twój samochód elektryczny stanie się domową elektrownią i… zarobi

2025-09-24

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-21
orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
green cell habu
Poradniki

Ładowanie auta w domu. Przewodnik, o którym nie wiedziałeś, że go potrzebujesz.

2025-10-17
Kia EV6 IONITY
Aktualności

Kia z gigantyczną siecią ładowania. Milion punktów w Europie i jedna prosta aplikacja

2025-10-20
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.