• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Hyundai wchodzi do gry o własne baterie do elektryków. Reakcja na chiński przełom

15.04.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Specjalna jednostka zadaniowa już działa
  • Dołączenie do ekskluzywnego klubu
  • Dlaczego własne baterie to strategiczna przewaga?
  • Reakcja na chiński przełom
  • Co to oznacza dla przyszłości Hyundaia?
  • Perspektywy na przyszłość

Południowokoreański gigant motoryzacyjny Hyundai Motor Group rozpoczął prace nad rozwojem i produkcją własnych ogniw do pojazdów elektrycznych. Decyzja ta zapadła w obliczu rosnących obaw o pozostanie w tyle za konkurencją w wyścigu technologicznym, szczególnie po tym, jak chiński gigant BYD zaprezentował swoją przełomową platformę szybkiego ładowania.

Specjalna jednostka zadaniowa już działa

Według południowokoreańskiego dziennika The Chosun Daily, Hyundai powołał dedykowany zespół pod nazwą „B Task Force” w ramach swojego działu produkcyjnego. Na czele tego zespołu stoją najlepsi inżynierowie koncernu, w tym Jung Jun-cheul, szef produkcji, oraz Choi Jae-hoon, odpowiedzialny za rozwój baterii.

Choć Hyundai posiada już wewnętrzny zespół zajmujący się bateriami, do tej pory jego głównym zadaniem była koordynacja współpracy z dostawcami takimi jak LG Energy Solution i SK On. Nowa strategia firmy sugeruje fundamentalną zmianę podejścia – Hyundai najwyraźniej uznał, że przyszłość należy do firm kontrolujących całość łańcucha technologicznego.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Dołączenie do ekskluzywnego klubu

Hyundai nie jest pierwszym producentem samochodów, który zdecydował się na rozwój własnych baterii. Tesla już produkuje swoje ogniwa 4680 wykorzystywane w modelach Cybertruck i Model Y, mimo że Panasonic pozostaje jednym z jej głównych dostawców. BYD, który zaczynał w 1995 roku jako firma produkująca akumulatory, obecnie samodzielnie wytwarza swoje baterie BYD Blade do samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in.

Również Toyota rozwija produkcję baterii we własnym zakresie. Na początku tego roku otworzyła fabrykę o wartości 14 miliardów dolarów w Północnej Karolinie, produkującą akumulatory do hybryd, PHEV-ów i pojazdów w pełni elektrycznych.

REKLAMA

Dlaczego własne baterie to strategiczna przewaga?

Wewnętrzna produkcja baterii niesie ze sobą szereg korzyści:

  • Optymalizacja pod kątem własnych pojazdów – baterie mogą być idealnie dostosowane do architektury i oprogramowania samochodów
  • Znaczne korzyści kosztowe po osiągnięciu odpowiedniej skali – eliminacja marży dostawców i większa kontrola nad surowcami
  • Przyspieszenie badań i rozwoju – krótszy czas od koncepcji do wdrożenia
  • Mniejsza zależność od zewnętrznych łańcuchów dostaw – redukcja ryzyka wąskich gardeł w produkcji

Wyzwaniem pozostają jednak ogromne inwestycje początkowe oraz konieczność zdobycia specjalistycznej wiedzy, którą tradycyjni producenci baterii, jak LG Energy Solution, rozwijali przez dziesięciolecia.

hyundai ioniq 5 2025
Hyundai IONIQ 5 2025

Reakcja na chiński przełom

Według raportu, bezpośrednim katalizatorem dla decyzji Hyundaia była prezentacja nowej platformy BYD w marcu tego roku. Chińska firma zaprezentowała swoją platformę Super e-Platform, która obsługuje napięcie 1000 woltów, prąd o natężeniu 1000 amperów i pozwala na ładowanie z mocą 1000 kilowatów.

REKLAMA

To technologiczne osiągnięcie umożliwia modelom Han L i Tang L naładowanie baterii w zaledwie 5 minut, co całkowicie zmienia postrzeganie jednej z głównych wad samochodów elektrycznych – długiego czasu ładowania.

Co to oznacza dla przyszłości Hyundaia?

Hyundai Motor Group, będący jednym z największych koreańskich czeboli (konglomeratów), ma już doświadczenie w pionowej integracji. Grupa produkuje nie tylko samochody, ale także statki towarowe i posiada własnego dostawcę części samochodowych – Hyundai Mobis.

Wejście w produkcję własnych baterii jest naturalnym krokiem dla firmy, która chce zachować konkurencyjność na szybko zmieniającym się rynku pojazdów elektrycznych. Korea Południowa posiada już znaczną bazę wiedzy specjalistycznej w dziedzinie ogniw akumulatorowych, z której Hyundai może czerpać podczas rozwoju własnych technologii.

Perspektywy na przyszłość

Czy Hyundai zdoła dogonić firmy, które już od lat rozwijają własne baterie? Wiele wskazuje na to, że koreański koncern ma szanse na sukces. Firma dysponuje znacznymi zasobami finansowymi, doświadczeniem w produkcji na wielką skalę oraz strategiczną wizją przyszłości elektromobilności.

Jeśli Hyundai zdoła opracować technologię baterii dorównującą lub przewyższającą rozwiązania BYD czy Tesli, może to znacząco wpłynąć na jego pozycję rynkową i konkurencyjność modeli marek Hyundai, Kia i Genesis.

A Wy co sądzicie o decyzji Hyundaia? Czy wewnętrzna produkcja baterii to konieczność dla wszystkich producentów samochodów, czy może lepiej polegać na specjalistycznych firmach? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: fabryka bateriihyundailgprodukcjask on
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

sk on solid-state bateria
Aktualności

SK On potraja żywotność baterii solid-state. Czy to przełom dla elektromobilności?

2025-05-24
ascend elements polska 2025
Aktualności

Amerykański gigant baterii zainwestuje w Polsce. Rząd oferuje rekordową dotację

2025-05-09
sk on baterie
Aktualności

SK On chce wydłużyć życie baterii przyszłości. Nowe badania to przełom?

2025-05-07

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.