• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Kia Norway tłumaczy się z kontrowersyjnego posta „Crazy Elon”, który wrzucili na Instagram

12.03.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 3 min
0
Udostępnij

Kia Norway usunęła post na Instagramie, który wywołał falę krytyki wśród zwolenników pojazdów elektrycznych i sympatyków Tesli. W poście nawiązano do CEO Tesli, Elona Muska, co wielu odebrało jako atak na jego osobę. W odpowiedzi na kontrowersje przedstawiciel Kia Norway wyjaśnił, że intencją marki nie było nikogo obrazić, a post miał być żartem.

Kontrowersyjny post Kia Norway

Usunięty wpis przedstawiał tył Kia EV3 z naklejką o treści: „Kupiłem to, gdy Elon zwariował”. Naklejka nawiązywała do popularnego trendu wśród byłych właścicieli Tesli, którzy rozczarowani politycznymi wypowiedziami Elona Muska oraz jego współpracą z Department of Government Efficiency (DOGE), decydują się na inne marki pojazdów elektrycznych.

Choć post szybko zwrócił uwagę na całym świecie, spotkał się z dużą krytyką. Wiele osób, w tym prominentni zwolennicy Tesli i pracownicy firmy, uznało go za nieodpowiedni i nieprofesjonalny.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Bad look @Kia to have your official Instagram account in Norway posting stuff like this. pic.twitter.com/agpBvsTyXJ

— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) March 9, 2025

Reakcja fanów Tesli i pracowników

Wielu zwolenników Tesli, takich jak Sawyer Merritt, który na platformie X (dawniej Twitter) ma ponad 800 tysięcy obserwujących, określiło post jako „zły ruch”. Niektórzy żartowali, że Tesla Norway mogłaby „odciąć dostęp Kia do Superchargerów”, skoro jej post sugeruje, że Elon Musk jest „szalony”.

They really did that?

— Elon Musk (@elonmusk) March 10, 2025

Sam Elon Musk skomentował sytuację na X, pisząc: „Naprawdę to zrobili?”.

REKLAMA

Do sprawy odniósł się także starszy inżynier Tesli, Yun-Ta Tsai, który zwrócił uwagę, że Tesla nigdy nie prowadzi negatywnych kampanii reklamowych przeciwko innym producentom. „Wielu moich kolegów ciężko pracuje, aby udostępnić naszą infrastrukturę Superchargerów flotom innych producentów, co pośrednio pomaga ich klientom. Nigdy nie prowadziliśmy negatywnych reklam przeciwko innym OEM-om. To szalone, jak inne firmy spędzają więcej czasu na krytykowaniu nas niż na pomaganiu swoim klientom” – napisał Tsai w poście na X.

Many colleagues working hard to share our supercharging infrastructure to other OEM fleets — which indirectly help their customers.

We never ran negative ads on other OEMs. It’s insane that how other OEMs spent more time on negative ads on us than helping their own customers.

— Yun-Ta Tsai (@YunTaTsai1) March 9, 2025

Wyjaśnienia Kia Norway

Christian Lagaard, menedżer ds. komunikacji Kia Norway, w komentarzu do norweskiego portalu ITavisen wyjaśnił, że post miał być jedynie żartem. Lagaard zaznaczył, że intencją marki było jedynie wykorzystanie popularnego trendu w mediach społecznościowych.

„Opublikowaliśmy ten post kilka tygodni temu, nawiązując do aktualnego trendu w mediach społecznościowych. Był to z naszej strony żart między dwoma konkurentami. Celem było pokazanie, że istnieją inne opcje dla osób szukających samochodu elektrycznego. Pomysł pochodził od nas w Norwegii i nie był inicjowany przez centralę Kia. Rozumiemy, że humor odbierany jest różnie w różnych krajach. Nie mieliśmy na celu nikogo obrazić. Aby uniknąć dalszych nieporozumień lub niepotrzebnych prowokacji, zdecydowaliśmy się usunąć post” – powiedział Lagaard.

REKLAMA

Co myślisz?

Mimo że Kia Norway próbowała wprowadzić humorystyczny element w swoich działaniach marketingowych, reakcja społeczności pokazuje, jak wrażliwym tematem mogą być publiczne odniesienia do osób i firm w branży pojazdów elektrycznych. Cała sytuacja pokazuje, że negatywne kampanie, nawet w żartobliwej formie, mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.

Czy podobne żarty w marketingu są dopuszczalne, czy jednak marki powinny unikać takich działań? Jak odbieracie całą sytuację? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: elon muskkiaNorwegiaTesla
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

tesla cybertruck wnętrze
Aktualności

Tesla wycofuje się z obietnicy dla właścicieli Tesli Cybertruck. Autosteer jednak nie dla wszystkich

2025-05-08
avatr 12 cx test
Aktualności

Chiński producent EV rzuca wyzwanie Elonowi Muskowi. Czy Avatr 12 rzeczywiście oszukuje z oporem powietrza?

2025-05-08

Dołącz do dyskusji

Popularne wpisy

byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
REKLAMA

RSS Nowe tematy na forum

  • Must have elektryka
  • Must have elektryka
  • Witam i pozdrawiam z Wałbrzycha
  • Dostawczaki
  • Dostawczaki
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.