Spis treści
Kia Polska ogłosiła długo oczekiwane ceny swojego pierwszego w pełni elektrycznego auta użytkowego – modelu Kia PV5. To nie tylko debiut zupełnie nowego pojazdu, ale też otwarcie nowego rozdziału w segmencie e-transportu w Polsce. PV5 dostępna jest zarówno jako praktyczny dostawczak, jak i komfortowy samochód osobowy. Przyjrzyjmy się bliżej, dlaczego ten model wzbudza takie emocje wśród przedsiębiorców, rodzin i fanów elektromobilności.
Kia PV5 – pierwsze takie auto użytkowe na rynku
Kia PV5 to pierwszy w Polsce samochód użytkowy, który został zaprojektowany wyłącznie jako pojazd elektryczny. Nie jest to „przerobiony” spalinowy dostawczak, jak w wielu konkurencyjnych ofertach, tylko auto stworzone od podstaw z myślą o napędzie bezemisyjnym. To kluczowa różnica – pozwoliło to na zupełnie nową aranżację wnętrza, optymalizację przestrzeni i wygody.
Przestronność kabiny i przemyślana geometria deski rozdzielczej wyznaczają nowy standard w tej klasie pojazdów. Wnętrze zbudowane jest w koncepcji open space, oferując mnóstwo schowków, miejsca na nogi i głowę, a także szerokie możliwości konfiguracji zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej.



Ceny Kia PV5 – ile kosztuje nowy elektryk od Kii?
Ceny modelu PV5 w Polsce wyglądają następująco:
- Wersja dostawcza:
- 51,5 kWh, 122 KM, zasięg do 291 km: od 141 400 zł netto
- 71,2 kWh, 163 KM, zasięg do 397 km: od 155 500 zł netto
- Wersja osobowa:
- 51,5 kWh, 122 KM, zasięg do 288 km: od 168 200 zł brutto
- 71,2 kWh, 163 KM, zasięg do 400 km: od 185 600 zł brutto
To ceny katalogowe. Warto jednak dodać, że na PV5 osobową można uzyskać rządową dopłatę w ramach programu „NaszEauto” (nawet 40 000 zł), co realnie obniża koszt zakupu nowego elektryka.
Nowoczesne wyposażenie w standardzie
Kia nie poszła na kompromisy w kwestii wyposażenia. Już w podstawowych wersjach PV5 dostajemy szereg elementów dotychczas kojarzonych raczej z autami osobowymi:
- Cyfrowe wskaźniki (7,5 cala) oraz duży ekran dotykowy (12,8 cala) z systemem Android Automotive, Apple CarPlay i Android Auto
- Systemy bezpieczeństwa: m.in. aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, asystenci pasa ruchu, autonomiczne hamowanie, czujniki i kamery 360°
- Klimatyzacja automatyczna, podgrzewane siedzenia i kierownica (w pakietach)
- System Smart Key, bezprzewodowe ładowanie telefonu, szereg portów USB
- Wysoka jakość materiałów i praktyczne schowki na każdym kroku
Wersja osobowa PV5 oferuje także wygodne fotele z opcją elektrycznej regulacji, rozbudowaną aranżację siedzeń, a nawet przesuwane drzwi boczne sterowane elektrycznie oraz funkcję „Smart Tailgate” – automatyczne otwieranie klapy bagażnika.


Wersja dostawcza – elastyczność dla biznesu
Dostawcza Kia PV5 została pomyślana z myślą o przedsiębiorcach. Dostępne są trzy warianty nadwozia: standardowy, przedłużony oraz z wysokim dachem. Ten ostatni umożliwia wygodne przechodzenie z kabiny do przestrzeni ładunkowej. Ładowność dochodzi do 790 kg, a przestrzeń na dwie europalety (4,4 m³) i niski próg załadunkowy czynią z PV5 bardzo funkcjonalny pojazd do miejskiej logistyki, kurierskich zadań czy przewozu sprzętu.
Opcjonalny system L-track pozwala na szybkie i bezpieczne mocowanie ładunków w dowolnym miejscu przestrzeni bagażowej. Dla użytkowników flotowych ważna będzie możliwość zdalnego monitoringu, integracja z systemami zarządzania flotą i pełny dostęp do diagnostyki pojazdu.
Wersja osobowa – przestronność i elastyczność
Osobowa Kia PV5 to auto dla rodzin, firm przewozowych oraz na trasy turystyczne. Mamy do wyboru układy 5- i 7-osobowe, z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych. Przestrzeń bagażowa sięga aż 2 300 litrów za pierwszym rzędem siedzeń. Możliwość konfiguracji siedzeń w różnych układach pozwala na łatwe dopasowanie samochodu do bieżących potrzeb – przewóz dzieci, bagażu, sprzętu sportowego czy nawet kemping.
Wyposażenie wersji osobowej obejmuje dodatkowo sześć głośników, rozbudowane systemy audio, wentylację drugiego rzędu i wiele praktycznych schowków.
Napęd, zasięg i ładowanie
Do wyboru są dwa silniki elektryczne – 122 KM lub 163 KM – i dwa pakiety akumulatorów: 51,5 kWh lub 71,2 kWh. Największy zasięg PV5 to aż 400 km na jednym ładowaniu (wg WLTP). Nawet podstawowa wersja zapewnia ponad 280 km, co spokojnie wystarczy do codziennej pracy czy rodzinnych wyjazdów.
Szybkie ładowanie od 10% do 80% zajmuje poniżej 30 minut. Warto dodać, że PV5 oferuje technologie V2L i V2V – auto może działać jako mobilny powerbank, zasilając urządzenia zewnętrzne lub inny samochód elektryczny.









Gwarancja i ekologia
Każda Kia PV5 objęta jest 7-letnią gwarancją (lub do 150 000 km). Samochód spełnia wszystkie najnowsze normy dotyczące recyklingu i produkcji z materiałów przyjaznych środowisku. To istotny argument dla firm realizujących politykę ESG lub dla tych, którym bliskie są tematy zrównoważonego rozwoju.
Kiedy i gdzie kupisz nową Kia PV5?
Pierwsze auta trafią do polskich salonów w IV kwartale 2025 roku. Zamówienia można już składać u wybranych dealerów marki Kia, a dostępność w pierwszych miesiącach może być ograniczona ze względu na spodziewane zainteresowanie.
Czy Kia PV5 zrewolucjonizuje rynek?
Patrząc na cenę, wyposażenie, funkcjonalność i możliwości nowych Kia PV5, widać wyraźnie, że konkurencja w segmencie elektrycznych samochodów użytkowych zaczyna się rozkręcać na dobre. Kia proponuje realną alternatywę dla popularnych dostawczaków spalinowych, łącząc nowoczesną technologię, bezpieczeństwo i ekologiczne rozwiązania.
W perspektywie najbliższych lat możemy spodziewać się, że coraz więcej firm oraz osób prywatnych będzie decydować się na przesiadkę do elektrycznych samochodów użytkowych – nie tylko ze względu na rosnące wymagania ekologiczne i miejskie strefy czystego transportu, ale także przez coraz bardziej opłacalne oferty producentów. PV5 może stać się jednym z motorów tej zmiany, jeśli Kia utrzyma konkurencyjne ceny, zapewni odpowiednią podaż i szybkie wsparcie serwisowe.
Zachęcamy do dyskusji!
Czy Kia PV5 przekonuje Was do elektrycznych aut użytkowych? Czy widzicie w tym modelu przyszłość transportu miejskiego, firmowego lub rodzinnego? A może macie pytania o praktyczność, koszty użytkowania lub ładowania PV5? Czekamy na Wasze opinie i doświadczenia w komentarzach!
Dołącz do dyskusji