Chiński rynek luksusowych samochodów elektrycznych zyskał nowego gracza – Maextro S800, który został zaprezentowany jako konkurent dla Mercedes-Maybach S-Class. Ten flagowy sedan, będący owocem współpracy Huawei i JAC, łączy zaawansowaną technologię, imponujące osiągi oraz luksusowe wykończenie, co czyni go jednym z najbardziej ambitnych projektów w segmencie ultra-luksusowych pojazdów elektrycznych.
Kluczowe cechy Maextro S800
Wymiary i design
Maextro S800 to pełnowymiarowy sedan o imponujących wymiarach:
- Długość: 5480 mm,
- Szerokość: 2000 mm,
- Wysokość: 1536 mm,
- Rozstaw osi: 3370 mm.
Samochód wyróżnia się dwukolorowym lakierem, 20-calowymi felgami z samopoziomującymi kapslami oraz LiDAR-em umieszczonym na dachu. Design łączy elementy inspirowane europejskimi luksusowymi markami, takimi jak Maybach, BMW i Rolls-Royce.


Napęd i osiągi
Maextro S800 oferuje dwa warianty napędu:
- BEV (Battery Electric Vehicle):
- Trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 635 kW (852 KM),
- Zasięg i szczegóły dotyczące baterii nie zostały jeszcze ujawnione.
- EREV (Extended-Range Electric Vehicle):
- Dwa silniki elektryczne o mocy 390 kW (523 KM),
- 1,5-litrowy silnik spalinowy jako przedłużacz zasięgu,
- Bateria o pojemności 65 kWh, wspierająca 800V system ładowania z technologią 6C, co pozwala na naładowanie od 10% do 80% w zaledwie 10,5 minuty.
Zaawansowane technologie
Maextro S800 to prawdziwy pokaz możliwości technologicznych Huawei:
- Huawei ADS (Advanced Driving System): System percepcji drogi, który automatycznie skanuje warunki drogowe i dostosowuje rozkład momentu obrotowego oraz sterowanie osiami.
- 32 czujniki ADAS, w tym cztery LiDAR-y, które zwiększają skuteczność wykrywania przeszkód w trudnych warunkach pogodowych (deszcz, mgła, kurz).
- Dynamic Adaptive Torque System (DATS) i Xmotion Body Control: Zapewniają płynność jazdy i stabilność na nierównych nawierzchniach.
- Aktywne zawieszenie: Reaguje na nierówności drogi z wyprzedzeniem, a technologia czterech kół skrętnych zmniejsza promień skrętu do 5,05 metra, co czyni ten duży sedan niezwykle zwrotnym.






Bezpieczeństwo
Maextro S800 oferuje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, takie jak:
- Automatyczne wykrywanie kolizji, dostosowanie pozycji nadwozia i foteli, zaciśnięcie pasów bezpieczeństwa oraz automatyczne zgłoszenie wypadku.
- System oczyszczania powietrza w kabinie, eliminujący bakterie, wirusy i szkodliwe gazy.
Cena i dostępność
Maextro S800 trafi do sprzedaży w Chinach w maju 2025 roku, z ceną w przedziale 1 – 1,5 miliona juanów (około 554 000 zł – 830 000 zł). Samochód będzie dostępny w wersjach 4- i 5-miejscowych, a sprzedaż będzie prowadzona w sklepach Huawei HIMA (Harmony Intelligence Mobility Alliance) w całych Chinach.
Czy Maextro S800 ma szansę zagrozić Maybachowi?
Maextro S800 to ambitny projekt, który łączy luksus, zaawansowaną technologię i imponujące osiągi. Dzięki współpracy Huawei i JAC, samochód oferuje unikalne funkcje, takie jak crab walk mode (możliwość poruszania się bokiem) czy ultraszybkie ładowanie 6C. Jednak sukces na rynku ultra-luksusowych sedanów będzie zależał od tego, czy Maextro zdoła przekonać klientów do chińskiej marki w segmencie zdominowanym przez europejskich gigantów, takich jak Mercedes-Maybach czy Rolls-Royce.
Czy Maextro S800 ma szansę zdobyć uznanie w segmencie luksusowych sedanów? Jak oceniacie jego zaawansowane technologie i design? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!
Dołącz do dyskusji