• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Mazda przyspiesza elektryfikację: sojusz z CATL może zmienić zasady gry

14.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • CATL Skateboard zamiast klasycznej platformy
  • CATL daje technologię, Mazda – doświadczenie w produkcji
  • Dlaczego Mazda stawia na Chiny?
  • Co z tego wynika dla całej branży?
  • Czy Mazda zdąży na czas?
  • Co dalej?

Japoński producent samochodów Mazda, który dotąd nie błyszczał w wyścigu o elektromobilność w Chinach, zmienia strategię. Wraz z chińskim partnerem Changan oraz gigantem w branży baterii CATL, Mazda zamierza przyspieszyć rozwój nowych modeli elektrycznych. Nowe porozumienie z CATL to nie tylko kolejna umowa w sektorze – to ruch, który może zrewolucjonizować sposób, w jaki powstają samochody elektryczne.

CATL Skateboard zamiast klasycznej platformy

Changan Mazda i CATL podpisały w Szanghaju memorandum o współpracy. Na jego mocy wspólnie będą pracować nad nową generacją pojazdów elektrycznych w oparciu o technologię CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis). To tzw. platforma „skateboard”, czyli zintegrowane podwozie, w którym wszystkie kluczowe elementy – akumulator, napęd, układ kierowniczy i zawieszenie – są zintegrowane w jednej, płaskiej strukturze.

Co to oznacza dla przemysłu motoryzacyjnego? Przede wszystkim – ogromne skrócenie cyklu rozwoju nowych modeli. Producenci mogą pracować niezależnie nad karoserią i górną częścią pojazdu, bez konieczności ciągłego dostosowywania ich do podwozia. To otwiera drzwi do znacznie szybszego reagowania na potrzeby rynku i wprowadzania nowych modeli.

catl skateboard

CATL daje technologię, Mazda – doświadczenie w produkcji

CATL to dziś niekwestionowany lider rynku baterii do pojazdów elektrycznych. Firma nie tylko dostarcza ogniwa, ale rozwija też kompletne rozwiązania konstrukcyjne. Platforma CIIC to odpowiedź na potrzebę modularności, skalowalności i standaryzacji. Jej architektura umożliwia łatwe dopasowanie do różnych typów nadwozi i konfiguracji napędowych.

Inne w podobnym temacie

tesla model y performance

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

14/12/2025
elektryczny statek catl yujian 77

Chiński gigant obiecuje elektryczne statki oceaniczne za trzy lata. Koniec spalin na pełnym morzu?

14/12/2025
byd sealion 06

Przełom czy gra na czas? Unia i Chiny wznawiają negocjacje w sprawie cen aut elektrycznych

12/12/2025
xpeng x9 chiny

Chiny dokonują niemożliwego w transporcie, ale mają potężny problem z węglem. Raport obnaża paradoks

08/12/2025

Z kolei Mazda, mimo że długo trzymała się na uboczu w elektryfikacji, w ostatnich miesiącach wykonała kilka znaczących ruchów. Wspólnie z Changan zaprezentowała EZ-6 – elektrycznego sedana dostępnego także w wersji z wydłużonym zasięgiem, a niedawno wprowadziła na rynek EZ-60, czyli elektrycznego SUV-a. Oba modele powstały specjalnie z myślą o rynku chińskim, ale pojawią się również w Europie.

mazda catl umowa

Dlaczego Mazda stawia na Chiny?

Nie jest tajemnicą, że Chiny to obecnie najważniejszy rynek dla pojazdów elektrycznych. To tam powstaje większość światowej produkcji baterii, a lokalni producenci wyznaczają tempo innowacji. Mazda zrozumiała, że jeśli chce liczyć się w globalnym wyścigu, musi działać właśnie tam.

Firma zapowiedziała inwestycję rzędu 10 miliardów juanów (około 1,37 miliarda dolarów), której celem jest podwojenie produkcji i osiągnięcie 300 tysięcy sprzedanych aut rocznie do 2027 roku. Co ważne, aż 90% z nich ma być elektryczna lub hybrydowa.

Co z tego wynika dla całej branży?

Mazda nie jest pierwszym producentem, który skorzysta z platformy CIIC. Wcześniej ogłoszono, że na jej bazie powstanie 800-woltowa wersja Neta S oraz modele marki Yiwei, które mają oferować nawet wymienne baterie. CATL buduje wokół siebie ekosystem producentów, którzy korzystają z tej samej bazy technologicznej, co przyspiesza wdrażanie innowacji i obniża koszty.

Takie podejście może wkrótce zdominować rynek EV, wypierając tradycyjny sposób projektowania samochodów, gdzie każda platforma jest unikalna dla danej marki lub modelu. Jeśli koncepcja „skateboard” się przyjmie, będzie to rewolucja porównywalna do wprowadzenia produkcji taśmowej przez Forda.

mazda ez-60
Mazda EZ-60
mazda ez-6
Mazda EZ-6

Czy Mazda zdąży na czas?

Pytanie brzmi: czy Mazda nie spóźniła się na elektryczną rewolucję? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Z jednej strony, konkurencja – zarówno chińska, jak i europejska – ma już kilka lat przewagi. Z drugiej strony, partnerstwo z CATL to ruch strategiczny, który może pozwolić Japończykom nadrobić zaległości szybciej, niż się wydaje.

Jeśli Mazda efektywnie wykorzysta technologię CIIC i zapewni odpowiednią jakość oraz dostępność swoich modeli, może nie tylko dogonić, ale wręcz przeskoczyć niektórych rywali.

Co dalej?

Zarówno CATL, jak i Changan Mazda deklarują dalsze prace nad nowymi technologiami dla pojazdów elektrycznych. Celem jest tworzenie modeli, które będą spełniać wysokie normy bezpieczeństwa, osiągów i niezawodności – nie tylko na rynek chiński, ale również globalny.

Warto śledzić rozwój tej współpracy. Szczególnie że Mazda zapowiada dwa kolejne modele elektryczne do 2027 roku, które także mogą powstać na platformie CIIC. To może być nowy początek dla marki, która długo była na uboczu elektromobilności.

Jak sądzicie, czy Mazda ma jeszcze szansę odegrać ważną rolę w elektrycznej motoryzacji? Czy takie alianse z gigantami jak CATL to jedyna droga dla tradycyjnych producentów? Dajcie znać w komentarzach, co myślicie o tym kierunku!

Tagi: CATLChinymazdaplatforma skateboardwspółpraca
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
elektryczny statek catl yujian 77
Aktualności

Chiński gigant obiecuje elektryczne statki oceaniczne za trzy lata. Koniec spalin na pełnym morzu?

2025-12-14
byd sealion 06
Aktualności

Przełom czy gra na czas? Unia i Chiny wznawiają negocjacje w sprawie cen aut elektrycznych

2025-12-12

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla lg cells vs panasonic ev clinic
Aktualności

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

2025-12-09
mercedes-benz cla elektryczny
Testy

Mercedes CLA EQ to duchowy spadkobierca „auta jednolitrowego”. Zasięg w teście realnym nokautuje dane katalogowe [TEST ZASIĘGU]

2025-12-08
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.