• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Mazda stawia na elastyczność i niezależność – ambitne plany elektryfikacji do 2027 roku

19.03.2025
w Aktualności, Hybrydy, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Mazda ogłosiła kolejne zmiany w swojej strategii elektryfikacji, zapowiadając bardziej niezależne podejście do rozwoju technologii w porównaniu do dotychczasowych współprac z innymi producentami, takimi jak Toyota czy Changan. Firma planuje wprowadzić w pełni elektryczne i hybrydowe modele, nową platformę dla EV oraz silniki spalinowe nowej generacji w ramach tzw. „Lean Asset Strategy”, czyli strategii oszczędnych zasobów.

Nowe modele i technologie na horyzoncie

Mazda zapowiedziała wprowadzenie kilku kluczowych produktów w najbliższych latach:

  1. Mazda CX-5 Hybrid: Popularny crossover zostanie wyposażony w hybrydowy napęd oparty na nowym systemie opracowanym wewnętrznie. Jego komponentem spalinowym będzie silnik z rodziny Skyactiv-Z.
  2. Mazda6e: Elektryczny sedan opracowany we współpracy z chińskim Changan, który wkrótce trafi na rynek niemiecki i inne wybrane rynki europejskie.
  3. Nowa platforma EV: Pierwszy pojazd oparty na nowej, dedykowanej platformie dla aut elektrycznych pojawi się w 2027 roku. Będzie to elektryczny SUV, produkowany w Japonii z wykorzystaniem baterii opracowanych wspólnie z Panasonic Energy Corporation.
Mazda stawia na elastyczność i niezależność – ambitne plany elektryfikacji do 2027 roku
Mazda stawia na elastyczność i niezależność – ambitne plany elektryfikacji do 2027 roku
Mazda stawia na elastyczność i niezależność – ambitne plany elektryfikacji do 2027 roku
Mazda stawia na elastyczność i niezależność – ambitne plany elektryfikacji do 2027 roku

Skyactiv-Z – przyszłość silników spalinowych

Mazda nie zamierza całkowicie rezygnować z silników spalinowych. W ramach strategii wielorozwiązaniowej firma rozwija nową generację silników Skyactiv-Z, które mają spełniać najnowsze globalne normy emisji.

  • Silnik 2.5-litrowy: Kompaktowy, czterocylindrowy silnik przeznaczony do mniejszych pojazdów, w tym hybrydowych modeli CX-5.
  • Silnik 6-cylindrowy: Opracowany z myślą o większych pojazdach, w tym SUV-ach, pozostanie częścią rodziny Skyactiv-Z.
  • Silnik rotacyjny: Mazda kontynuuje rozwój technologii rotacyjnych, które mogą znaleźć zastosowanie w nowych projektach, w tym w autach elektrycznych jako generatory.

Mazda6e – elektryczny sedan z dwoma wersjami baterii

Mazda6e, która ma trafić na rynek niemiecki latem, będzie dostępna w dwóch wariantach napędowych:

Inne w podobnym temacie

hyundai staria mpv ev

Hyundai szykuje prawdziwego giganta. Elektryczna Staria z instalacją 800 V zadebiutuje już w styczniu

23/12/2025
jaguar type 00 koncept

Jaguar celuje w niszę dla milionerów. Kontrowersyjny Type 00 to być albo nie być dla marki

19/12/2025
byd ocean day

BYD odkrywa karty: nadchodzą nowe flagowce z serii Ocean. Szykujcie się na „5678”

17/12/2025
vw id. polo w kamuflarzu

Volkswagen ID. Polo odsłania karty. Znamy dane techniczne wyczekiwanego elektryka dla ludu

15/12/2025
  1. Bateria LFP (68,8 kWh): Zasięg wynosi 479 km (WLTP), a czas ładowania od 10% do 80% to jedynie 24 minuty. Cena zaczyna się od 44 900 euro w wersji Takumi.
  2. Bateria NMC (80 kWh): Zasięg wzrasta do 552 km (WLTP), ale czas ładowania jest znacznie dłuższy – 47 minut. Cena w wersji Takumi Plus wynosi 48 500 euro.

Mazda6e wyróżnia się tym, że mniejsza bateria LFP, choć oferuje niższy zasięg, ładuje się znacznie szybciej niż większa bateria NMC. To interesujące rozwiązanie dla klientów, którzy preferują krótszy czas ładowania nad większy zasięg.

mazda 6e
Mazda 6e, fot. Mazda

Nowa platforma EV i niezależność Mazdy

Mazda zamierza wprowadzić na rynek nową platformę dla pojazdów elektrycznych w 2027 roku. Ta uniwersalna platforma będzie obsługiwać różne rodzaje baterii, co ma zapewnić większą elastyczność w produkcji.

Firma dąży do zmniejszenia kosztów i czasu opracowywania nowych modeli:

  • Redukcja inwestycji w rozwój o 40%.
  • Zmniejszenie liczby godzin pracy nad projektem o 50%.

Mazda planuje również zmniejszenie kosztów inwestycji początkowych o 85% dzięki możliwości produkowania pojazdów elektrycznych i spalinowych na tych samych liniach montażowych.

Nowa strategia i współpraca z partnerami

Choć Mazda dąży do większej niezależności, w niektórych obszarach nadal korzysta z partnerstw. Przykładem jest współpraca z Panasonic Energy Corporation, która dostarczy baterie do nowej platformy EV. Firma zapowiedziała też budowę fabryki baterii w Japonii, co dodatkowo zwiększy jej możliwości w zakresie elektromobilności.

Jednak Mazda wyraźnie ogranicza współprace na wzór tych z Toyotą czy Changan. Zamiast tego skupi się na współpracy z dostawcami technologii, co ma zapewnić większą elastyczność i efektywność w realizacji projektów.

Wyzwania dla Mazdy

Mimo ambitnych planów Mazda stoi przed wieloma wyzwaniami:

  1. Ograniczone zasoby: W porównaniu do gigantów motoryzacyjnych, takich jak Toyota czy Volkswagen, Mazda ma znacznie mniejsze możliwości finansowe i produkcyjne.
  2. Konkurencja: Inni producenci, jak Honda czy Hyundai, również rozwijają swoje strategie elektromobilności, co oznacza, że Mazda musi znaleźć sposób na wyróżnienie się na rynku.
  3. Koszty produkcji: Choć strategia wspólnej linii montażowej dla EV i pojazdów spalinowych obniży wydatki, wdrożenie nowej platformy i budowa fabryki baterii wciąż będą wymagały znaczących nakładów finansowych.

Co uważasz?

Mazda, choć mniejszy gracz na rynku globalnym, jasno wyznacza kierunek swojego rozwoju, stawiając na elastyczność, niezależność i oszczędność zasobów. Dzięki nowej platformie EV, Skyactiv-Z oraz modelom takim jak Mazda6e, firma zamierza sprostać zarówno wymaganiom klientów, jak i regulacjom środowiskowym.

Czy Mazda ma szansę konkurować z większymi rywalami dzięki swojej strategii Lean Asset? Jak oceniasz ich podejście do elektryfikacji i zachowania silników spalinowych? Podziel się swoją opinią w komentarzach!

Tagi: mazdamazda 6emazda 6e bateriamazda 6e specyfikacjamazda 6e wyglądmazda 6e zasięgMazda CX-5 Hybridzapowiedź
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

hyundai staria mpv ev
Aktualności

Hyundai szykuje prawdziwego giganta. Elektryczna Staria z instalacją 800 V zadebiutuje już w styczniu

2025-12-23
jaguar type 00 koncept
Aktualności

Jaguar celuje w niszę dla milionerów. Kontrowersyjny Type 00 to być albo nie być dla marki

2025-12-19
byd ocean day
Aktualności

BYD odkrywa karty: nadchodzą nowe flagowce z serii Ocean. Szykujcie się na „5678”

2025-12-17

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

orlen charger w orlen vitay
Aktualności

Kierowcy elektryków odetchną z ulgą? Orlen kończy z rozbiciem aplikacji i łączy usługi

2025-12-19
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
toyota urban cruiser ev
Aktualności

Toyota naprawia błędy bZ4X? Nowy Urban Cruiser ma wszystko, by stać się hitem

2025-12-21
byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-11-15
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.