• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Japoński jednoosobowy mikrosamochód elektryczny mieści się wewnątrz vana Toyoty

06.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Japonia znów pokazuje, że w kwestii miniaturyzacji pojazdów nie ma sobie równych. Firma KG Motors z Hiroszimy opracowuje mikrosamochód elektryczny o nazwie Mibot, który jest tak kompaktowy, że można go zaparkować… wewnątrz vana Toyota Hiace. Ten futurystyczny mikrosamochód może być odpowiedzią na potrzeby transportowe zatłoczonych japońskich miast.

Miniaturowy elektryk z realnymi możliwościami

Mibot został zaprojektowany z myślą o rzeczywistym stanie użytkowania samochodów w Japonii – kraju, gdzie przestrzeń jest szczególnie cenna. Jak zauważa firma KG Motors, większość przejazdów samochodowych to krótkie dystanse pokonywane przez jedną osobę. Dojazdy do pracy, zakupy czy załatwianie codziennych spraw rzadko wymagają przewożenia pasażerów czy dużych bagaży.

„W dzisiejszych czasach większość użytkowników samochodów pokonuje krótkie dystanse w pojedynkę” – tłumaczy firma. „Rzeczywistość jest taka, że ​​wielu ludzi korzysta z samochodów samotnie podczas codziennych podróży, takich jak dojazdy do pracy czy zakupy. Oznacza to, że nawet mikrosamochód, najmniejsza jednostka samochodu dostępna obecnie na rynku, jest przekalkulowana do tego celu. Ta sytuacja nie może być nazwana efektywną i prowadzi do niepotrzebnych kosztów i zużycia energii.” – dodają przedstawiciele KG Motors.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

mikrosamochód elektryczny kg motors mibot
mikrosamochód elektryczny kg motors mibot
mikrosamochód elektryczny kg motors mibot
mikrosamochód elektryczny kg motors mibot

Imponujące wymiary (a raczej ich brak)

Patrząc na specyfikację, rozmiary Mibot robią ogromne wrażenie… swoją minimalnością:

REKLAMA
  • Długość: zaledwie 2490 mm
  • Szerokość: tylko 1130 mm
  • Wysokość: 1465 mm

Dla porównania, pojazdy uznawane w Europie czy Ameryce za „małe”, jak Chevrolet Bolt, wyglądają przy nim jak limuzyny. Mibot jest nawet mniejszy od japońskich samochodów klasy kei, które same w sobie słyną z kompaktowych rozmiarów.

Zasięg wystarczający dla miasta

Mimo niewielkich rozmiarów, Mibot oferuje zaskakująco dobre parametry:

  • Bateria: 7,68 kWh
  • Czas ładowania: 5 godzin przy użyciu standardowego gniazdka 100V
  • Zasięg: imponujące 100 km przy stałej prędkości 30 km/h

Te parametry sprawiają, że pojazd idealnie nadaje się do miejskiego użytku – od dojazdów do pracy po codzienne sprawunki. Jest praktycznie jednym krokiem powyżej roweru elektrycznego czy skutera, oferując przy tym ochronę przed warunkami atmosferycznymi.

mikrosamochód elektryczny kg motors mibot
mikrosamochód elektryczny kg motors mibot
mikrosamochód elektryczny kg motors mibot
mikrosamochód elektryczny kg motors mibot

Komfort mimo ograniczonej przestrzeni

Co ciekawe, mimo mikroskopijnych wymiarów, Mibot nie rezygnuje z podstawowych udogodnień:

  • 8-calowy ekran dotykowy do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego
  • Klimatyzacja dla zapewnienia komfortu w upalne dni
  • Nowoczesny, przyciągający wzrok design

Jak podkreśla producent: „Kluczowe jest zapewnienie ekscytującego doświadczenia, które sprawi, że ludzie będą chcieli nim jeździć. Konieczne jest zapewnienie atrakcyjnych wrażeń poprzez połączenie różnych elementów, takich jak design, komfort jazdy i przyjemność z prowadzenia.„

【mibot】ハイエースで運べる!広島展示会の様子をお届け

Odpowiedź na potrzeby przyszłości

W miarę jak coraz więcej osób będzie mieszkać w dużych miastach i obszarach miejskich w nadchodzących dekadach, rowery elektryczne i inne rozwiązania z zakresu mikromobilności zyskują na popularności. Jednocześnie wiele firm motoryzacyjnych tylko deklaratywnie chce stać się „dostawcami mobilności”, podczas gdy nadal koncentrują się na tych samych rodzajach dużych, drogich samochodów, które zawsze produkowały – nawet jeśli są one napędzane bateriami.

Mibot może nie być rozwiązaniem dla każdego, ale reprezentuje świetne rozwiązanie mobilności miejskiej dla wielu osób. Przy cenie około 7500 dolarów (około 30 000 zł) stanowi interesującą alternatywę dla konwencjonalnych środków transportu w zatłoczonych metropoliach.

Przyszłość mikromobilności w Japonii i na świecie

KG Motors zakończyła już pierwszą rundę przedsprzedaży Mibot i planuje rozpocząć dostawy pierwszych 3000 egzemplarzy w 2026 roku. Jeśli pojazd odniesie sukces w Japonii, możemy spodziewać się podobnych inicjatyw w innych zatłoczonych miastach na całym świecie.

Podczas gdy Japonia jest czasem krytykowana za pozostawanie w tyle w globalnym wyścigu pojazdów elektrycznych, takie projekty jak Mibot pokazują, że kraj ten może znaleźć własną, unikalną ścieżkę do elektromobilności, wykorzystując swoje doświadczenie w kompaktowym designie i innowacyjnych technologiach.

mikrosamochód elektryczny kg motors mibot

Czy mikrosamochody mają szansę w Polsce?

Choć polska rzeczywistość różni się od japońskiej, koncepcja ultrakompaktowych pojazdów elektrycznych mogłaby znaleźć zastosowanie również w naszych zatłoczonych centrach miast. Wyobraźmy sobie Warszawę, Kraków czy Wrocław z flotą takich pojazdów zamiast tradycyjnych samochodów – mniej korków, łatwiejsze parkowanie i zero emisji lokalnych.

REKLAMA

Z drugiej strony, nasze warunki pogodowe, rozleglejsze miasta i przyzwyczajenia kierowców stanowią wyzwanie. Czy Polacy byliby gotowi przesiąść się z tradycyjnych samochodów do takich mikropojazdów? A może mogłyby one stanowić uzupełnienie transportu publicznego?

Co sądzicie o takim podejściu do miejskiej mobilności? Czy widzicie przyszłość dla mikrosamochodów elektrycznych na polskich ulicach? A może lepszym rozwiązaniem byłyby inne formy transportu? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Tagi: japoniakg motorsmibotmicrocarmikrosamochód
Udostępnij1Tweet1UdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

byd light ev kei car
Aktualności

BYD chce wkroczyć na teren japońskich gigantów. Ich nowa broń to mały elektryk za 50 tysięcy złotych

2025-10-23
toyota bz4x
Aktualności

Gigant na prądzie? Toyota sprzedała 18 aut elektrycznych w całej Japonii. To nie żart.

2025-10-01
mitsubishi ample wymiana baterii
Aktualności

Mitsubishi stawia na wymienne baterie. Rewolucja w elektrycznych dostawczakach startuje w Tokio

2025-06-19

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-21
platforma e-gmp hyundai
Aktualności

Baterie w używanych elektrykach to tykająca bomba? Szwedzi zbadali 1300 aut. Wyniki to szok. Kia i Tesla na czele

2025-10-23
Kia EV6 IONITY
Aktualności

Kia z gigantyczną siecią ładowania. Milion punktów w Europie i jedna prosta aplikacja

2025-10-20
tesla model s tesla model x 2026
Aktualności

Koniec plotek. Tesla Model S i Model X wracają do Europy. Mają 744 km zasięgu, ale nie możesz ich zamówić

2025-10-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.