• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nio redukuje zatrudnienie w wielu zespołach – reorganizacja i cięcie kosztów

12.03.2025
w Aktualności
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Chiński producent pojazdów elektrycznych Nio przeprowadza zwolnienia wśród swoich zespołów, koncentrując się głównie na działach sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Według raportu lokalnego portalu technologicznego Leiphone, cięcia objęły około 10 procent pracowników, choć proporcje różnią się w zależności od regionu. Zwolnieni pracownicy otrzymali pakiety kompensacyjne oraz możliwość przeniesienia na inne stanowiska.

Zwolnienia w działach sprzedaży i obsługi posprzedażowej

Największe zmiany dotknęły zespoły odpowiedzialne za obsługę klientów, w tym dział UR Fellow, który zajmuje się serwisem posprzedażowym, salonami Nio House oraz innymi usługami posprzedażowymi. W Szanghaju zredukowano około 10 procent zespołu UR Fellow, który liczył 80 osób. W Shenzhen odsetek zwolnionych wyniósł aż 50 procent, a część pracowników przeniosła się do jednostki pojazdów elektrycznych firmy Xiaomi, która rozwija własny system obsługi użytkowników.

Reorganizacja i nacisk na kontrolę kosztów

Zwolnienia są częścią szerszej reorganizacji, mającej na celu kontrolę kosztów. Według raportu portalu 36kr, założyciel i CEO Nio, William Li, osobiście zwiększył swoje zaangażowanie w zarządzanie łańcuchem dostaw. Firma wprowadziła system zarządzania CBU (Cell Business Unit), który ma wzmocnić kontrolę nad kosztami i zoptymalizować działania poszczególnych działów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

W ciągu pierwszej połowy 2024 roku Nio znacznie rozbudowało swój zespół sprzedaży w związku z premierą modelu Onvo L60, pierwszego modelu submarki Onvo. Zespół sprzedaży w Shenzhen zwiększył się wówczas z 200 do 400 osób. Jednak sprzedaż modelu L60 nie spełniła oczekiwań, co doprowadziło do nadmiaru pracowników w relacji do rzeczywistej sprzedaży.

Inne w podobnym temacie

dongfeng bateria solid-state

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

15/11/2025
xiaomi su7 ultra

Chiny zaciągają hamulec bezpieczeństwa. Koniec z rakietową mocą elektryków na „dzień dobry”?

15/11/2025
greencell habuden ladowarka

Ujawniono, dlaczego sprzedaż aut elektrycznych naprawdę hamuje. Producenci popełnili fatalny błąd

15/11/2025
bateria solid state nio 150 kwh

Nikt nie chce baterii na 1 000 km. Nio przyznaje się do klęski i anuluje plany dla Europy

15/11/2025
REKLAMA

Spadek sprzedaży i problemy submarki Onvo

Submarka Onvo miała ambitne cele sprzedażowe na początku 2024 roku. Prezydent Onvo, Alan Ai, zapowiadał sprzedaż 15,000 sztuk w styczniu i lutym, 20,000 w marcu, a w czwartym kwartale nawet 30,000 miesięcznie. Jednak rzeczywiste wyniki sprzedaży były znacznie niższe od oczekiwań.

Według źródeł, Ai ograniczył swoje publiczne wystąpienia po słabych wynikach sprzedaży w styczniu, a wewnętrzne spotkania prowadzi obecnie wiceprezydent Onvo, Xia Qinghua. W firmie krążą pogłoski, że Ai może wkrótce zrezygnować, realizując wcześniejszą obietnicę rezygnacji, jeśli cele sprzedażowe nie zostaną osiągnięte.

onvo l60
Onvo L60

Zmiany w Nio House

Kolejne zmiany dotknęły flagowe salony marki, Nio House. Firma zlikwidowała stanowisko menedżera salonu, łącząc je z funkcjami sprzedażowymi. Liczba pracowników w Nio House została zredukowana z ośmiu–dziewięciu do trzech–czterech osób, a część zadań obsługi klienta przejęły osoby zatrudnione na zasadach pracy tymczasowej.

Co więcej, Nio House w Shenzhen, które wcześniej były dostępne wyłącznie dla właścicieli samochodów marki Nio, zostały otwarte dla szerszej publiczności.

Pozytywne trendy w biznesie wymiany baterii

Pomimo trudności w sprzedaży, Nio odnotowuje pozytywne wyniki w segmencie stacji wymiany baterii. Według raportu, koszty budowy tych stacji spadły z wcześniejszych 5–6 milionów RMB (około 2,65 mln – 3,18 mln zł) do 1–2 milionów RMB (około 530 000 – 1,06 mln zł). Dzięki temu stacje w Szanghaju zaczynają osiągać rentowność.

Dodatkowo, stacje ładowania Nio obsługują również pojazdy innych marek, co zwiększa ich potencjał operacyjny. William Li potwierdził w lutowym wystąpieniu, że trendy w segmencie wymiany baterii są coraz bardziej obiecujące.

REKLAMA

Co myślisz?

Redukcje zatrudnienia i reorganizacja w Nio są wynikiem słabszych niż oczekiwano wyników sprzedaży oraz konieczności optymalizacji kosztów. Chociaż firma zmaga się z wyzwaniami, pozytywne rezultaty w segmencie wymiany baterii mogą być ważnym krokiem w kierunku poprawy rentowności.

Czy Nio zdoła przezwyciężyć trudności i odzyskać dynamikę wzrostu? Jak zmiany wpłyną na pozycję marki na rynku EV? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Tagi: ChinyNioWyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xiaomi su7 ultra
Aktualności

Chiny zaciągają hamulec bezpieczeństwa. Koniec z rakietową mocą elektryków na „dzień dobry”?

2025-11-15
greencell habuden ladowarka
Aktualności

Ujawniono, dlaczego sprzedaż aut elektrycznych naprawdę hamuje. Producenci popełnili fatalny błąd

2025-11-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-15
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-15
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-15
buspas ev łódź
Aktualności

Weto prezydenta wcale nie kończy ery buspasów. Sprawdzamy, o co w tym chaosie chodzi

2025-11-15
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.