MG, marka należąca do chińskiego giganta SAIC Motor, zaprezentowała nową generację swojego elektrycznego hatchbacka MG4. Samochód został ujawniony przez chińskiego regulatora, co wskazuje, że jest już blisko wprowadzenia na rynek. Nowy model jest większy, ma zupełnie nowy design i może być odpowiedzią na słabe wyniki sprzedaży obecnej wersji MG4 w Chinach.
Większy i bardziej zaawansowany
Nowa generacja MG4 jest zauważalnie większa od swojego poprzednika:
- Wymiary: 4395 mm długości, 1842 mm szerokości, 1551 mm wysokości.
- Rozstaw osi: 2750 mm.
Dla porównania, poprzedni model miał wymiary 4287/1836/1516 mm i rozstaw osi 2705 mm. Nowy MG4 jest więc o 108 mm dłuższy, a jego rozstaw osi zwiększył się o 45 mm, co sugeruje, że nie jest to jedynie lifting, ale zupełnie nowy model.


Nowy design inspirowany MG3 i Cyberster
Nowy MG4 przeszedł gruntowne zmiany stylistyczne. Przód, drzwi i tył zostały całkowicie przeprojektowane, a struktura między słupkami A i C (tzw. greenhouse) została zmodyfikowana. Tył samochodu wyróżnia się szerokim pasem świetlnym oraz światłami w kształcie strzałek, które przypominają te z modelu MG Cyberster.
Specyfikacja techniczna
Nowy MG4 będzie napędzany silnikiem elektrycznym TZ180XS1001 o mocy szczytowej 120 kW (około 163 KM) i osiągnie maksymalną prędkość 160 km/h. Jest lżejszy od poprzednika – jego masa własna wynosi 1 485 kg, podczas gdy obecny model waży 1 641 kg.
Bateria będzie pochodzić od firmy Rept Battero Energy i będzie oparta na technologii litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP). Pojemność baterii nie została jeszcze ujawniona.



Problemy z nazwą i sprzedażą
MG złożyło wnioski o rejestrację trzech nazw dla nowego modelu: MG4, MG3 i E5. Taka praktyka jest często stosowana przez producentów, którzy nie są jeszcze pewni ostatecznej nazwy lub chcą zmylić konkurencję.
Obecna generacja MG4, która zadebiutowała w połowie 2022 roku, nie radzi sobie dobrze na chińskim rynku. W lutym 2023 roku sprzedano jedynie 13 egzemplarzy tego modelu w Chinach. Dla porównania, inne modele MG, takie jak MG5 i MG7 (auta spalinowe), odpowiadały za 95% sprzedaży marki w tym samym okresie.
Konkurencja na chińskim rynku
MG4 musi stawić czoła silnej konkurencji w segmencie przystępnych cenowo hatchbacków elektrycznych. Na rynku dominują takie modele jak:
- BYD Dolphin
- Wuling Bingo
- Geely Xingyuan
Te modele oferują atrakcyjne ceny i nowoczesne technologie, co sprawia, że MG4 ma trudne zadanie, aby zdobyć większy udział w rynku.
Globalne ambicje MG
Choć MG4 nie odnosi sukcesów w Chinach, marka radzi sobie znacznie lepiej na rynkach zagranicznych, takich jak Indie, Tajlandia czy Unia Europejska. Nowa generacja MG4 ma być pierwszym globalnym modelem marki na rok 2025, co oznacza, że producent liczy na większe zainteresowanie poza Chinami.
Co myślisz?
Nowa generacja MG4 to znaczący krok naprzód w porównaniu do poprzednika. Większe wymiary, nowoczesny design i lżejsza konstrukcja mogą przyciągnąć nowych klientów, szczególnie na rynkach zagranicznych. Jednak w Chinach, gdzie konkurencja w segmencie EV jest niezwykle zacięta, MG4 będzie musiał zmierzyć się z silnymi rywalami.
Czy nowy MG4 ma szansę odnieść sukces na globalnym rynku? Jak oceniasz zmiany wprowadzone w nowej generacji? Podziel się swoją opinią w komentarzach!
Dołącz do dyskusji