• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nowy eMotor od HORSE: rewolucja w napędach hybrydowych?

16.01.2025
w Aktualności, Hybrydy
Czas czytania: 3 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

HORSE, wspólne przedsięwzięcie Geely i Renault, ogłosiło rozpoczęcie produkcji nowego, zaawansowanego technologicznie silnika elektrycznego w swojej fabryce w Aveiro w Portugalii. Ten kompaktowy, wydajny eMotor, oparty na technologii radialnego strumienia magnetycznego, został zaprojektowany z myślą o najnowszej generacji pojazdów hybrydowych i plug-in hybrid.

Przełomowa technologia dla hybryd

Nowy eMotor jest przeznaczony do współpracy z silnikami spalinowymi HR12, HR16 i HR18 marki HORSE. Oferuje maksymalną moc 49 kW i moment obrotowy 212 Nm, co pozwala na jazdę w trybie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Silnik może pracować w dwóch trybach: całkowicie elektrycznym oraz hybrydowym.

W trybie elektrycznym napędza koła bezpośrednio, co jest idealne dla miejskich i podmiejskich warunków jazdy. W trybie hybrydowym współpracuje z silnikiem spalinowym, zwiększając przyspieszenie oraz poprawiając efektywność paliwową. Co więcej, podczas hamowania silnik działa jako generator, odzyskując energię kinetyczną i magazynując ją w akumulatorze pojazdu.

horse e-motor
fot. HORSE

Inwestycje w produkcję i nowoczesne linie technologiczne

Aby umożliwić produkcję nowego silnika, fabryka w Aveiro została rozbudowana o cztery nowoczesne linie produkcyjne. Zakład ma teraz zdolność wytwarzania do 160 000 jednostek rocznie. Każda z linii odpowiada za inny etap produkcji, w tym precyzyjne obróbki obudowy silnika, wału rotora i magnesów, a także końcowy montaż.

Inne w podobnym temacie

smart #6

Smart #6 to prawie 5-metrowa limuzyna o zasięgu 1800 km. Marka zaskakuje wyborem napędu

12/12/2025
geely galaxy v900

Geely Galaxy V900 oficjalnie. Ten gigantyczny van ma skrzydła i chce zmienić zasady gry

23/11/2025
geely galaxy v900 mpv

Chińczycy wzięli „londyńską taksówkę” i przerobili ją na luksusowy jacht. Oto Geely Galaxy V900

18/11/2025
geely ex5

Renault idzie na układ z Geely. Chińczycy przejmują udziały, w zamian dają technologię EV

15/11/2025

Jednym z najnowocześniejszych urządzeń w fabryce jest trójgłowicowa maszyna do nawijania, która pozwala na szybsze i dokładniejsze konstruowanie kluczowych elementów silnika. Dzięki temu HORSE może produkować eMotory na skalę przemysłową, jednocześnie zachowując najwyższą jakość.

Nowe możliwości dla hybryd

Patrice Haettel, dyrektor generalny HORSE, podkreśla, że eMotor jest kamieniem milowym w dążeniu firmy do dostarczania wydajnych układów napędowych. „Kompaktowy design i zdolność do pracy w 100% elektrycznym trybie czynią ten silnik idealnym rozwiązaniem dla wielu typów pojazdów hybrydowych” – powiedział Haettel.

Wprowadzenie eMotora do produkcji masowej oznacza, że HORSE umacnia swoją pozycję lidera w branży napędów hybrydowych i spalinowych. Firma działa globalnie, posiadając 17 fabryk i 5 centrów badawczo-rozwojowych, co pozwala jej na wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku.

Analiza i perspektywy rozwoju

Produkcja nowego eMotora to nie tylko sukces technologiczny, ale także strategiczny krok w kierunku zwiększenia efektywności napędów hybrydowych. Dzięki możliwości pracy w trybie całkowicie elektrycznym, silnik może znacząco zmniejszyć emisję spalin w miejskich warunkach.

horse e-motor
fot. HORSE

Jednak sukces nowego silnika będzie zależał od kilku kluczowych czynników. Po pierwsze, kluczowe będzie przyjęcie go przez producentów samochodów, którzy mogą wykorzystać tę technologię w swoich pojazdach hybrydowych i plug-in hybrid. Po drugie, konkurencja na rynku technologii napędów elektrycznych i hybrydowych jest coraz większa, a klienci oczekują nie tylko efektywności, ale również konkurencyjnych cen.

Ciekawym pytaniem pozostaje, czy HORSE zdecyduje się w przyszłości na rozwój całkowicie elektrycznych napędów, czy też pozostanie przy hybrydach jako rozwiązaniu przejściowym. Wraz z rosnącym udziałem pojazdów w pełni elektrycznych na rynku, hybrydy mogą z czasem stracić na znaczeniu. Niemniej jednak, w obecnych realiach rynkowych, hybrydy nadal stanowią ważny krok w kierunku zrównoważonej mobilności.

Co o tym myślisz?

Czy nowy eMotor od HORSE może zmienić oblicze rynku hybryd? Jakie znaczenie mają takie technologie w kontekście globalnej elektryfikacji transportu? Zachęcamy do podzielenia się swoimi przemyśleniami i prognozami na temat przyszłości napędów hybrydowych oraz ich roli w przejściu na elektromobilność.

Źródło: horse
Tagi: GeelyhorseRenaultsilnik elektryczny
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

smart #6
Aktualności

Smart #6 to prawie 5-metrowa limuzyna o zasięgu 1800 km. Marka zaskakuje wyborem napędu

2025-12-12
geely galaxy v900
Aktualności

Geely Galaxy V900 oficjalnie. Ten gigantyczny van ma skrzydła i chce zmienić zasady gry

2025-11-23
geely galaxy v900 mpv
Aktualności

Chińczycy wzięli „londyńską taksówkę” i przerobili ją na luksusowy jacht. Oto Geely Galaxy V900

2025-11-18

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
koszt ladowania ev w polsce
Poradniki

Ile kosztuje 100 km elektrykiem w 2025 roku? Jak wygląda koszt ładowania elektryka? Różnice są gigantyczne

2025-12-14
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.