• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nowy eMotor od HORSE: rewolucja w napędach hybrydowych?

16.01.2025
w Aktualności, Hybrydy
Czas czytania: 3 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

HORSE, wspólne przedsięwzięcie Geely i Renault, ogłosiło rozpoczęcie produkcji nowego, zaawansowanego technologicznie silnika elektrycznego w swojej fabryce w Aveiro w Portugalii. Ten kompaktowy, wydajny eMotor, oparty na technologii radialnego strumienia magnetycznego, został zaprojektowany z myślą o najnowszej generacji pojazdów hybrydowych i plug-in hybrid.

Przełomowa technologia dla hybryd

Nowy eMotor jest przeznaczony do współpracy z silnikami spalinowymi HR12, HR16 i HR18 marki HORSE. Oferuje maksymalną moc 49 kW i moment obrotowy 212 Nm, co pozwala na jazdę w trybie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Silnik może pracować w dwóch trybach: całkowicie elektrycznym oraz hybrydowym.

W trybie elektrycznym napędza koła bezpośrednio, co jest idealne dla miejskich i podmiejskich warunków jazdy. W trybie hybrydowym współpracuje z silnikiem spalinowym, zwiększając przyspieszenie oraz poprawiając efektywność paliwową. Co więcej, podczas hamowania silnik działa jako generator, odzyskując energię kinetyczną i magazynując ją w akumulatorze pojazdu.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

horse e-motor
fot. HORSE

Inwestycje w produkcję i nowoczesne linie technologiczne

Aby umożliwić produkcję nowego silnika, fabryka w Aveiro została rozbudowana o cztery nowoczesne linie produkcyjne. Zakład ma teraz zdolność wytwarzania do 160 000 jednostek rocznie. Każda z linii odpowiada za inny etap produkcji, w tym precyzyjne obróbki obudowy silnika, wału rotora i magnesów, a także końcowy montaż.

REKLAMA

Jednym z najnowocześniejszych urządzeń w fabryce jest trójgłowicowa maszyna do nawijania, która pozwala na szybsze i dokładniejsze konstruowanie kluczowych elementów silnika. Dzięki temu HORSE może produkować eMotory na skalę przemysłową, jednocześnie zachowując najwyższą jakość.

Nowe możliwości dla hybryd

Patrice Haettel, dyrektor generalny HORSE, podkreśla, że eMotor jest kamieniem milowym w dążeniu firmy do dostarczania wydajnych układów napędowych. „Kompaktowy design i zdolność do pracy w 100% elektrycznym trybie czynią ten silnik idealnym rozwiązaniem dla wielu typów pojazdów hybrydowych” – powiedział Haettel.

Wprowadzenie eMotora do produkcji masowej oznacza, że HORSE umacnia swoją pozycję lidera w branży napędów hybrydowych i spalinowych. Firma działa globalnie, posiadając 17 fabryk i 5 centrów badawczo-rozwojowych, co pozwala jej na wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku.

REKLAMA

Analiza i perspektywy rozwoju

Produkcja nowego eMotora to nie tylko sukces technologiczny, ale także strategiczny krok w kierunku zwiększenia efektywności napędów hybrydowych. Dzięki możliwości pracy w trybie całkowicie elektrycznym, silnik może znacząco zmniejszyć emisję spalin w miejskich warunkach.

horse e-motor
fot. HORSE

Jednak sukces nowego silnika będzie zależał od kilku kluczowych czynników. Po pierwsze, kluczowe będzie przyjęcie go przez producentów samochodów, którzy mogą wykorzystać tę technologię w swoich pojazdach hybrydowych i plug-in hybrid. Po drugie, konkurencja na rynku technologii napędów elektrycznych i hybrydowych jest coraz większa, a klienci oczekują nie tylko efektywności, ale również konkurencyjnych cen.

Ciekawym pytaniem pozostaje, czy HORSE zdecyduje się w przyszłości na rozwój całkowicie elektrycznych napędów, czy też pozostanie przy hybrydach jako rozwiązaniu przejściowym. Wraz z rosnącym udziałem pojazdów w pełni elektrycznych na rynku, hybrydy mogą z czasem stracić na znaczeniu. Niemniej jednak, w obecnych realiach rynkowych, hybrydy nadal stanowią ważny krok w kierunku zrównoważonej mobilności.

Co o tym myślisz?

Czy nowy eMotor od HORSE może zmienić oblicze rynku hybryd? Jakie znaczenie mają takie technologie w kontekście globalnej elektryfikacji transportu? Zachęcamy do podzielenia się swoimi przemyśleniami i prognozami na temat przyszłości napędów hybrydowych oraz ich roli w przejściu na elektromobilność.

Źródło: horse
Tagi: GeelyhorseRenaultsilnik elektryczny
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

geely ex5
Aktualności

Renault idzie na układ z Geely. Chińczycy przejmują udziały, w zamian dają technologię EV

2025-11-04
zeekr x 2026
Aktualności

Chińczycy oszaleli. Zeekr X 2026 to czwarta modernizacja w 2.5 roku, moc skacze do 489 KM

2025-11-04
Geely Xingyuan (Geely EX2)
Aktualności

Absolutny bestseller w ogniu. Geely płonie w chinach, a lada moment ma trafić do Europy jako model EX2

2025-11-01

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

GAC Hyptec GT Lite
Aktualności

Chińska wojna cenowa wchodzi w nową fazę. GAC odpala Hyptec GT Lite z zasięgiem 630 km za grosze

2025-11-02
byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
rumia hub ładowania
Aktualności

Polska ma za dużo ładowarek, a i tak jest problem. Nowy raport pokazuje nasz paradoks

2025-11-04
toyota corolla ev koncept
Aktualności

To już nie jest samochód dla dziadka. Toyota pokazała Corollę EV i fani nie wierzą własnym oczom

2025-10-30
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.