• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Onvo rośnie w siłę mimo cięć kadrowych. Wzrost dostaw w maju aż od 40%

04.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Drastyczne zmiany w zespole i ich efekt
  • Mniej ludzi, więcej wyników
  • Wyniki całej grupy Nio
  • Co dalej z Onvo?
  • Co o tym sądzicie?

Mimo redukcji zespołu sprzedażowego o aż 40%, submarka Onvo należąca do chińskiego producenta pojazdów elektrycznych Nio, zanotowała co najmniej 40-procentowy wzrost dostaw w maju. Takie dane ujawnił William Li, założyciel i prezes Nio, podczas targów motoryzacyjnych w Shenzhen.

To może brzmieć jak paradoks: mniej ludzi do sprzedaży, a jednak więcej sprzedanych samochodów. Co więcej, nie mówimy tu o wzroście rzędu kilku sztuk. Jeśli porównamy maj do kwietnia, kiedy Onvo dostarczyło 4 400 pojazdów, to oznacza, że w maju na drogi mogło wyjechać ponad 6 160 aut tej marki.

Drastyczne zmiany w zespole i ich efekt

Wszystko zaczęło się od nieudanej premiery modelu L60 we wrześniu 2024 roku. To miał być przełomowy SUV średniej wielkości – pięciomiejscowy, nowoczesny, przystępny cenowo. Początek wyglądał obiecująco, ale z czasem liczby przestały rosnąć. W marcu dostarczono 4 820 sztuk, w kwietniu już tylko 4 400 – wyraźny spadek.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

To skłoniło kierownictwo Nio do radykalnych decyzji. Zespół sprzedażowy Onvo został zintegrowany z głównym działem sprzedaży Nio, a pierwszy prezes marki, Alan Ai, zrezygnował ze stanowiska. Zastąpił go Shen Fei – wcześniej odpowiedzialny za Nio Power.

onvo l60

Mniej ludzi, więcej wyników

Wiele firm boi się redukcji etatów sprzedażowych, uznając je za ryzykowne posunięcie, zwłaszcza w okresie wzmożonej konkurencji. A jednak w przypadku Onvo wygląda na to, że zmniejszenie liczby pracowników nie tylko nie zaszkodziło, ale wręcz poprawiło efektywność.

REKLAMA

Możliwe przyczyny?

  • Zoptymalizowane procesy sprzedażowe po integracji z Nio.
  • Większa widoczność marki dzięki obecności na targach.
  • Rosnące zainteresowanie segmentem przystępnych cenowo elektryków.
  • Lepsza dostępność aut po wcześniejszych problemach z produkcją.

Warto też dodać, że Onvo to dopiero raczkująca marka – pierwsze dostawy ruszyły we wrześniu 2024 roku. Tak szybki wzrost może świadczyć o tym, że produkt wreszcie zaczyna trafiać w gusta klientów.

Wyniki całej grupy Nio

Nie tylko Onvo może być zadowolone z maja. Według szacunków Deutsche Banku, cała grupa Nio mogła dostarczyć około 27 000 pojazdów, co oznacza wzrost o 31% rok do roku i o 13% w stosunku do kwietnia.

REKLAMA

Podział prognoz prezentuje się następująco:

  • Marka główna Nio: 17 000 sztuk,
  • Onvo: 7 000 sztuk,
  • Firefly: 3 000 sztuk.

Dla porównania, w kwietniu Nio dostarczyło 23 900 pojazdów, z czego 19 269 przypadło na główną markę, a Onvo zaliczyło spadek z marca. Firefly, najmłodsza marka w rodzinie, dopiero rozpoczęła dostawy – zaledwie 231 sztuk pod koniec miesiąca.

onvo l90

Co dalej z Onvo?

Pytanie, które powinno paść teraz, brzmi: czy majowy sukces Onvo to jednorazowy wyskok, czy początek trwałego trendu?

Z jednej strony mamy sygnały, że produkt zaczyna znajdować swoje miejsce na rynku. Z drugiej – za nami dopiero kilka miesięcy obecności marki na rynku, a do tego znaczące zmiany w zespole i strategii.

Jeśli nowy model sprzedaży – bardziej zintegrowany, centralnie zarządzany – faktycznie działa lepiej, to możemy spodziewać się stałego wzrostu dostaw w kolejnych miesiącach. Szczególnie jeśli pojawią się kolejne modele lub promocje wspierające sprzedaż.

Nie można też zapominać o tym, co dzieje się w całej branży. Konkurencja w Chinach jest brutalna. BYD, Xiaomi, Xpeng, Zeekr – każdy z tych graczy walczy o uwagę i portfele klientów. Onvo musi więc nie tylko poprawiać liczby, ale też dbać o utrzymanie zainteresowania.

Co o tym sądzicie?

Z jednej strony – świetna wiadomość. Nowa marka odbija się od dna, mimo trudnej sytuacji i redukcji etatów. Z drugiej – pytanie, czy to nie chwilowy efekt działań marketingowych i tymczasowej reorganizacji.

Czy uważacie, że model L60 ma szansę odnieść sukces na dłuższą metę? Czy zintegrowana sprzedaż to sposób na poprawę wyników w całym sektorze elektromobilności? I jak taka strategia sprawdziłaby się w Europie, gdzie sieci dealerskie i przyzwyczajenia konsumentów wyglądają zupełnie inaczej?

Czekamy na Wasze opinie w komentarzach. Chętnie poznamy Wasze spojrzenie na ten temat – zarówno jako kierowców, jak i obserwatorów rynku.

Tagi: chinyfireflynioonvoonvo l60onvo l60 bateriaonvo l60 cenaonvo l60 moconvo l60 specyfikacjaonvo l60 wnętrzeonvo l60 wyglądonvo l60 zasięgonvo l90wyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

xiaomi su7
Aktualności

Produkcja Xiaomi SU7 nie wyrabia. Na elektryka trzeba czekać rok

2025-06-05
fabryka xiaomi
Aktualności

Xiaomi zacznie zarabiać na swoich elektrykach szybciej niż konkurencja? Ambitny plan Chińczyków

2025-06-04
xiaomi vs huawei
Aktualności

Xiaomi kontra Huawei: elektryczna wojna przenosi się z telefonów na samochody!

2025-06-03

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

lucid gravity lucid air
Aktualności

Polski debiut Lucid: amerykańska konkurencja dla Tesli już dostępna!

2025-06-04
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
nio et5
Aktualności

Nio wkracza do Polski i sześciu innych krajów Europy. Chiński gigant elektryczny szykuje ofensywę

2025-06-03
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.