• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Porsche redukuje zatrudnienie w Niemczech – problemy z EV i spadające zyski

16.02.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 3 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Porsche, znane z luksusowych samochodów sportowych, ogłosiło plany redukcji 1 900 miejsc pracy w Niemczech do 2029 roku. Decyzja ta jest odpowiedzią na spadającą sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) oraz trudne warunki gospodarcze i geopolityczne. Redukcja obejmie zakłady w Zuffenhausen i Weissach, gdzie firma planuje zmniejszyć zatrudnienie o około 15%.

Problemy z EV i spadające marże

Porsche zmaga się z wyzwaniami na rynku EV, co wpłynęło na obniżenie prognozowanych marż zysku. Firma przewiduje, że w 2025 roku marże wyniosą 10-12%, znacznie poniżej długoterminowego celu na poziomie 20%.

Jednym z głównych problemów jest spadek sprzedaży w Chinach, które były jednym z najbardziej dochodowych rynków dla Porsche. W obliczu rosnącej konkurencji ze strony chińskich producentów, takich jak BYD, XPeng czy NIO, Porsche traci udziały na rynku. Chińskie marki oferują zaawansowane technologicznie modele EV, które przyciągają klientów dzięki nowoczesnym funkcjom, takim jak systemy autonomicznej jazdy i zaawansowane oprogramowanie.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Powrót do spalin i hybryd

W odpowiedzi na trudności z EV, Porsche ogłosiło plany wprowadzenia nowych modeli z silnikami spalinowymi (ICE) oraz hybryd plug-in (PHEV). Firma zamierza przeznaczyć dodatkowe 800 milionów euro na rozwój tych modeli oraz projekty związane z bateriami w 2025 roku.

REKLAMA
porsche taycan 2024
Porsche Taycan 2024

Decyzja ta jest częścią szerszej strategii Volkswagena, właściciela Porsche, który również rozważa wprowadzenie nowych modeli ICE i PHEV, takich jak Volkswagen Golf, T-Roc czy Audi A3, ale dopiero po 2030 roku. Mimo to Volkswagen podkreśla, że nie zmienia swoich planów wycofania silników spalinowych w Europie na początku lat 30..

Redukcja zatrudnienia – szczegóły

Redukcja zatrudnienia w Porsche ma być realizowana w sposób dobrowolny, poprzez wcześniejsze emerytury i pakiety odpraw. Firma zapowiedziała również bardziej restrykcyjne podejście do zatrudniania nowych pracowników, co sugeruje wolniejszy rozwój w najbliższych latach. Umowa o bezpieczeństwie zatrudnienia dla pracowników w Niemczech obowiązuje do 2030 roku, co oznacza, że zwolnienia będą ograniczone do określonych warunków.

REKLAMA

Konkurencja na rynku EV

Podczas gdy Porsche inwestuje w rozwój modeli spalinowych i hybrydowych, liderzy rynku EV, tacy jak BYD, koncentrują się na innowacjach technologicznych. BYD niedawno wprowadził na rynek 21 modeli z nowym systemem autonomicznej jazdy „Gods Eye”, oferując go bez dodatkowych opłat. Firma rozwija również luksusowe modele pod markami Denza i Yangwang, które mają konkurować z Porsche w segmencie premium.

Czy Porsche nadąży za rynkiem?

Globalny rynek EV rośnie, mimo że Porsche i inne tradycyjne marki wskazują na spowolnienie popytu. W styczniu 2025 roku sprzedano 1,3 miliona pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 18% w porównaniu do stycznia 2024 roku. Porsche, inwestując w przestarzałe technologie spalinowe, ryzykuje dalsze opóźnienie w adaptacji do zmieniających się trendów rynkowych.

Co myślisz?

Porsche stoi przed poważnymi wyzwaniami, próbując odnaleźć się na dynamicznie zmieniającym się rynku motoryzacyjnym. Decyzja o redukcji zatrudnienia i powrocie do modeli spalinowych może pomóc w krótkoterminowym obniżeniu kosztów, ale w dłuższej perspektywie może osłabić pozycję marki w segmencie EV.

Czy Porsche powinno bardziej skupić się na rozwoju EV, aby nadążyć za konkurencją? Jak oceniacie decyzję o redukcji zatrudnienia i powrocie do spalin? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Tagi: EuropaNiemcyPorschezwolnienia
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

xiaomu su7 ultra na niemieckich drogach
Aktualności

Prezes Xiaomi ciśnie 260 km/h po autobahnie. Tak SU7 Ultra szykuje się na podbój Europy

2025-11-08
porsche macan gts
Aktualności

Mocniejszy od 4S, zwinniejszy od Turbo? Takie jest nowe Porsche Macan GTS

2025-10-25
Kia EV6 IONITY
Aktualności

Kia z gigantyczną siecią ładowania. Milion punktów w Europie i jedna prosta aplikacja

2025-10-20

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

GAC Hyptec GT Lite
Aktualności

Chińska wojna cenowa wchodzi w nową fazę. GAC odpala Hyptec GT Lite z zasięgiem 630 km za grosze

2025-11-02
orlen charge hub
Aktualności

Orlen na poważnie startuje z elektromobilnością. 400 kW mocy i 20 minut postoju na MOP-ie. Koniec strachu przed podróżą elektrykiem po Polsce

2025-11-05
rumia hub ładowania
Aktualności

Polska ma za dużo ładowarek, a i tak jest problem. Nowy raport pokazuje nasz paradoks

2025-11-04
zeekr x 2026
Aktualności

Chińczycy oszaleli. Zeekr X 2026 to czwarta modernizacja w 2.5 roku, moc skacze do 489 KM

2025-11-04
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.