• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

SAIC i CATL łączą siły w rewolucji wymiennych baterii. Co to oznacza dla rynku EV?

10.01.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Producent samochodów MG, koncern SAIC, oficjalnie podpisał strategiczną umowę z największym na świecie producentem baterii, firmą CATL, dotyczącą technologii wymiennych baterii. To kluczowy krok, który może zmienić przyszłość elektromobilności. Współpraca zakłada, że SAIC będzie produkować modele elektryczne kompatybilne z systemem wymiany baterii Choco-SEB od CATL.

Rezygnacja z własnej sieci na rzecz CATL

Jeszcze niedawno SAIC stawiał na własną sieć stacji wymiany baterii, dedykowaną głównie marce Rising Auto. Jednak wyniki sprzedaży tej marki były rozczarowujące. Od 2021 roku do listopada 2024 sprzedano zaledwie 67 146 aut. Firma zdołała uruchomić tylko 26 stacji wymiany baterii w 2024 roku, daleko od pierwotnych planów – 300 stacji w 2023 roku i 3000 do 2025 roku. Wobec tych problemów SAIC postanowił porzucić własne ambicje na rzecz partnerstwa z CATL.

Choco-SEB – nowy standard wymiennych baterii

CATL rozwija swoją technologię wymiennych baterii od 2022 roku, kiedy to zadebiutowała pierwsza generacja systemu Choco-SEB (Swapping Electric Blocks). W 2024 roku firma wprowadziła drugą generację tych baterii, dostępnych w dwóch wariantach: #20 i #25, z pojemnością od 42 do 70 kWh. Baterie te mogą zapewnić zasięg do 600 km i zostały zaprojektowane tak, aby były kompatybilne z różnymi modelami samochodów elektrycznych.

catl choco-seb stacja

Stacje wymiany baterii CATL są równie imponujące. Każda z nich może przechowywać do 30 modułów baterii i obsłużyć do 822 wymian dziennie. Proces wymiany trwa jedynie 100 sekund, co stanowi znaczną poprawę w stosunku do konkurencyjnych rozwiązań, takich jak stacje wymiany baterii od Nio, które obsługują 480 wymian dziennie. Koszt korzystania z subskrypcji wymiennych baterii CATL wynosi około 0,1 juana za kilometr (0,014 USD).

Inne w podobnym temacie

elektryczny statek catl yujian 77

Chiński gigant obiecuje elektryczne statki oceaniczne za trzy lata. Koniec spalin na pełnym morzu?

14/12/2025
catl i stellantis

Europejczycy patrzą i się uczą. Tysiące Chińczyków zbudują gigafabrykę dla Stellantis w Hiszpanii

29/11/2025
saic solid-state battery

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

23/11/2025
yamaha jog e

Historyczny rozejm w Japonii. Yamaha Jog E wyjeżdża na ulice z… bateriami Hondy

22/11/2025

Nowi partnerzy w sojuszu wymiennych baterii

SAIC to nie jedyna firma, która dołączyła do sojuszu CATL. Wcześniej podobne partnerstwa zawarły m.in. Changan, GAC, BAIC, FAW, a także chińsko-amerykański joint venture GM-SAIC. Dzięki tym współpracom CATL planuje wprowadzić na rynek 10 modeli samochodów kompatybilnych z technologią Choco-SEB. Wśród nich znajdą się cztery modele SAIC: Roewe D7, Rising F7, Maxus Mifa 9 i Maxus Dana.

Nowe możliwości dla SAIC i CATL

Współpraca z CATL otwiera dla SAIC nowe możliwości. Firma będzie odpowiedzialna za projektowanie i sprzedaż samochodów z wymiennymi bateriami, podczas gdy CATL zajmie się rozwijaniem i standaryzacją modułów baterii. Obie strony planują również współpracę w zakresie marketingu i ekspansji na rynki zagraniczne.

Wspólne działania mają na celu stworzenie ekosystemu wymiennych baterii, który przyniesie korzyści zarówno konsumentom, jak i producentom. Główną zaletą tej technologii jest wygoda – użytkownicy mogą wymieniać baterie zamiast czekać na ich naładowanie, co znacząco skraca czas przestoju pojazdu.

saic catl wspolpraca

Czy wymienne baterie to przyszłość elektromobilności?

Technologia wymiennych baterii wzbudza coraz większe zainteresowanie w branży motoryzacyjnej, ale nie jest pozbawiona wyzwań. Kluczowym problemem jest standaryzacja – jeśli każdy producent opracuje własne rozwiązanie, koszty mogą wzrosnąć, a wygoda dla użytkowników zmaleje. Partnerstwo SAIC i CATL jest krokiem w kierunku unifikacji standardów, co może przyspieszyć adopcję tej technologii.

Jednak konkurencja w tym segmencie jest zacięta. Nio, lider w dziedzinie wymiennych baterii, ma już dobrze rozwiniętą sieć stacji i doświadczenie w tej technologii. W 2024 roku Nio uruchomiło swoją czwartą generację stacji wymiany baterii, co stawia firmę na czele rynku.

Czy to wystarczy, by zmienić rynek?

CATL planuje zbudować 1000 stacji wymiany baterii do 2025 roku i aż 30 000 w dłuższej perspektywie. Jeśli te cele zostaną zrealizowane, technologia wymiennych baterii może stać się bardziej dostępna i atrakcyjna dla konsumentów. Jednocześnie, współpraca z wieloma producentami samochodów, takimi jak SAIC, zwiększa potencjał rynku.

Czy użytkownicy EV są gotowi na rewolucję wymiennych baterii? Jakie korzyści i wyzwania widzicie w tej technologii? Zachęcamy do dyskusji – przyszłość elektromobilności zależy również od waszych opinii.

Źródło: cnevpost, carnewschina
Tagi: CATLChoco-SEBMGsaicwymiana baterii
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

elektryczny statek catl yujian 77
Aktualności

Chiński gigant obiecuje elektryczne statki oceaniczne za trzy lata. Koniec spalin na pełnym morzu?

2025-12-14
catl i stellantis
Aktualności

Europejczycy patrzą i się uczą. Tysiące Chińczyków zbudują gigafabrykę dla Stellantis w Hiszpanii

2025-11-29
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
koszt ladowania ev w polsce
Poradniki

Ile kosztuje 100 km elektrykiem w 2025 roku? Jak wygląda koszt ładowania elektryka? Różnice są gigantyczne

2025-12-14
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.