• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

SAIC i CATL łączą siły w rewolucji wymiennych baterii. Co to oznacza dla rynku EV?

10.01.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Producent samochodów MG, koncern SAIC, oficjalnie podpisał strategiczną umowę z największym na świecie producentem baterii, firmą CATL, dotyczącą technologii wymiennych baterii. To kluczowy krok, który może zmienić przyszłość elektromobilności. Współpraca zakłada, że SAIC będzie produkować modele elektryczne kompatybilne z systemem wymiany baterii Choco-SEB od CATL.

Rezygnacja z własnej sieci na rzecz CATL

Jeszcze niedawno SAIC stawiał na własną sieć stacji wymiany baterii, dedykowaną głównie marce Rising Auto. Jednak wyniki sprzedaży tej marki były rozczarowujące. Od 2021 roku do listopada 2024 sprzedano zaledwie 67 146 aut. Firma zdołała uruchomić tylko 26 stacji wymiany baterii w 2024 roku, daleko od pierwotnych planów – 300 stacji w 2023 roku i 3000 do 2025 roku. Wobec tych problemów SAIC postanowił porzucić własne ambicje na rzecz partnerstwa z CATL.

Choco-SEB – nowy standard wymiennych baterii

CATL rozwija swoją technologię wymiennych baterii od 2022 roku, kiedy to zadebiutowała pierwsza generacja systemu Choco-SEB (Swapping Electric Blocks). W 2024 roku firma wprowadziła drugą generację tych baterii, dostępnych w dwóch wariantach: #20 i #25, z pojemnością od 42 do 70 kWh. Baterie te mogą zapewnić zasięg do 600 km i zostały zaprojektowane tak, aby były kompatybilne z różnymi modelami samochodów elektrycznych.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

catl choco-seb stacja

Stacje wymiany baterii CATL są równie imponujące. Każda z nich może przechowywać do 30 modułów baterii i obsłużyć do 822 wymian dziennie. Proces wymiany trwa jedynie 100 sekund, co stanowi znaczną poprawę w stosunku do konkurencyjnych rozwiązań, takich jak stacje wymiany baterii od Nio, które obsługują 480 wymian dziennie. Koszt korzystania z subskrypcji wymiennych baterii CATL wynosi około 0,1 juana za kilometr (0,014 USD).

REKLAMA

Nowi partnerzy w sojuszu wymiennych baterii

SAIC to nie jedyna firma, która dołączyła do sojuszu CATL. Wcześniej podobne partnerstwa zawarły m.in. Changan, GAC, BAIC, FAW, a także chińsko-amerykański joint venture GM-SAIC. Dzięki tym współpracom CATL planuje wprowadzić na rynek 10 modeli samochodów kompatybilnych z technologią Choco-SEB. Wśród nich znajdą się cztery modele SAIC: Roewe D7, Rising F7, Maxus Mifa 9 i Maxus Dana.

Nowe możliwości dla SAIC i CATL

Współpraca z CATL otwiera dla SAIC nowe możliwości. Firma będzie odpowiedzialna za projektowanie i sprzedaż samochodów z wymiennymi bateriami, podczas gdy CATL zajmie się rozwijaniem i standaryzacją modułów baterii. Obie strony planują również współpracę w zakresie marketingu i ekspansji na rynki zagraniczne.

Wspólne działania mają na celu stworzenie ekosystemu wymiennych baterii, który przyniesie korzyści zarówno konsumentom, jak i producentom. Główną zaletą tej technologii jest wygoda – użytkownicy mogą wymieniać baterie zamiast czekać na ich naładowanie, co znacząco skraca czas przestoju pojazdu.

saic catl wspolpraca

Czy wymienne baterie to przyszłość elektromobilności?

Technologia wymiennych baterii wzbudza coraz większe zainteresowanie w branży motoryzacyjnej, ale nie jest pozbawiona wyzwań. Kluczowym problemem jest standaryzacja – jeśli każdy producent opracuje własne rozwiązanie, koszty mogą wzrosnąć, a wygoda dla użytkowników zmaleje. Partnerstwo SAIC i CATL jest krokiem w kierunku unifikacji standardów, co może przyspieszyć adopcję tej technologii.

Jednak konkurencja w tym segmencie jest zacięta. Nio, lider w dziedzinie wymiennych baterii, ma już dobrze rozwiniętą sieć stacji i doświadczenie w tej technologii. W 2024 roku Nio uruchomiło swoją czwartą generację stacji wymiany baterii, co stawia firmę na czele rynku.

REKLAMA

Czy to wystarczy, by zmienić rynek?

CATL planuje zbudować 1000 stacji wymiany baterii do 2025 roku i aż 30 000 w dłuższej perspektywie. Jeśli te cele zostaną zrealizowane, technologia wymiennych baterii może stać się bardziej dostępna i atrakcyjna dla konsumentów. Jednocześnie, współpraca z wieloma producentami samochodów, takimi jak SAIC, zwiększa potencjał rynku.

Czy użytkownicy EV są gotowi na rewolucję wymiennych baterii? Jakie korzyści i wyzwania widzicie w tej technologii? Zachęcamy do dyskusji – przyszłość elektromobilności zależy również od waszych opinii.

Źródło: cnevpost, carnewschina
Tagi: CATLChoco-SEBMGsaicwymiana baterii
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

mitsubishi ample wymiana baterii
Aktualności

Mitsubishi stawia na wymienne baterie. Rewolucja w elektrycznych dostawczakach startuje w Tokio

2025-06-19
nio stacja wymiany
Aktualności

Darmowa wymiana baterii w Nio pod ostrzałem. Firma wzywa klientów do donoszenia na nadużycia!

2025-06-17
catl nowa bateria do magazynow
Aktualności

CATL prezentuje nową baterię do magazynowania energii. Rewolucja czy kolejny krok w wyścigu?

2025-06-14

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.