Siemens ogłosił redukcję około 6 000 miejsc pracy na całym świecie, z czego 450 dotyczy działu ładowania pojazdów elektrycznych (EV) w ramach Smart Infrastructure. W Niemczech, gdzie firma ma swoją siedzibę, zwolnienia obejmą 250 pracowników tego segmentu. Redukcje w dziale ładowania EV, który zatrudnia ponad 1 300 osób, mają zostać zakończone do końca roku fiskalnego 2025.
Powody redukcji w dziale ładowania EV
Siemens wskazuje na silną presję cenową oraz ograniczony potencjał wzrostu dla stacji ładowania o niskiej mocy (Level 2) jako główne przyczyny cięć. Firma zamierza skoncentrować się na bardziej dochodowych segmentach, takich jak infrastruktura szybkiego ładowania DC dla flot i stacji ładowania „w trasie”.
Warto przypomnieć, że w kwietniu 2023 roku Siemens otworzył fabrykę w pobliżu Dallas, która produkuje komercyjne ładowarki Level 2. Jednak zmiana strategii oznacza, że firma będzie teraz bardziej skupiać się na regionalnym podejściu do rynków, uwzględniając różne standardy ładowania, aby zwiększyć efektywność operacyjną.
Redukcje w innych segmentach
Oprócz działu ładowania EV, Siemens planuje zwolnić 5 600 pracowników w swoim dziale automatyzacji fabryk w ramach Digital Industries. Główne powody to słaby popyt na kluczowych rynkach, takich jak Chiny i Niemcy.
Przyszłość i inwestycje
Pomimo redukcji, Siemens nadal inwestuje w rozwój sektora ładowania EV. Firma ogłosiła plan budowy infrastruktury szybkiego ładowania DC oraz inwestycję w wysokości 30 milionów dolarów na szkolenie techników ładowarek EV w Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych 10 lat.
Co myślisz?
Redukcja zatrudnienia w Siemensie, szczególnie w dziale ładowania EV, odzwierciedla zmieniające się priorytety firmy w kierunku bardziej dochodowych segmentów, takich jak szybkie ładowanie DC. Choć cięcia są bolesne, Siemens stawia na bardziej zrównoważony rozwój i dostosowanie do zmieniających się warunków rynkowych.
Dołącz do dyskusji